חיטוי נגד קורונה בעמוקה

התפרצות מגפת הקורונה העולמית, הידועה גם בשם covid19, הנגרמת בגלל הנגיף ששמו המלא הוא SARS-CoV-2, גרמה לפאניקה ברחבי העולם.

רוב מדינות העולם פתחו בצעדים מחמירים, כדי לרסן את ההתפרצות ולמנוע ככל האפשר את התפשטותה. בין היתר, סגירת המרחב האווירי, סגר על כלל התושבים, בידוד חולים וכמובן שימוש בחומרי חיטוי ואמצעים לחיטוי מכל הסוגים.

אם אתם מחפשים חיטוי נגד קורונה למשטחים, חדרים, או מרחבים גדולים, בידי צוות מקצועי, מוסמך ומיומן – נשמח לעמוד לרשותכם. צרו עימנו קשר בהקדם והזמינו חיטוי מקצועי נגד קורונה.

 

מה חשוב לדעת לפני ביצוע חיטוי נגד קורונה בעמוקה

הבהלה העולמית שהביאה איתה (בצדק) מגפת הקורונה הביאה לתודעה העולמית גם שיטות רבות מספור למלחמה בנגיף, שבגלל היעדר חיסון מתאים, הפכו לאמצעי העיקרי העומד לרשות הציבור לצורך התגוננות.

האמצעים המוכרים והנפוצים ביותר בשימוש הם הג'לים השונים לחיטוי כפות הידיים, מים וסבון (לאותה מטרה), כפפות ומסכה וגם תרסיסי חיטוי שונים ואפילו מגבונים לחיטוי – כולם מבטיחים לשמור עליכם מפני הנגיף.

נגיף הקורונה, המדבק בעיקר באופן ישיר – באמצעות מגע בלתי מכוון בטיפות רוק של אדם חולה, או נגוע, שעפו מהפה בזמן דיבור, או שיעול, יכול להיות מועבר לאנשים בריאים גם באמצעות מגע במשטחים נגועים, עליהם יכול הנגיף לשרוד בתנאים מסוימים.

נכון ששימוש בכפפות ומסכה הוא אפקטיבי בעיקר אם מי שמשתמש בהן הוא החולה, ששטיפת ידיים עם סבון, למשך 20 שניות לפחות, מפחיתה את הסיכוי להידבקות, כמו גם שימוש באלכוג'ל, אבל מסתבר שזה לא מספיק.

מספיקה נגיעה אחת בהיסח הדעת במשטח נגוע ואחריה גירוד קטן באף, כדי להידבק בנגיף. אז מה נותר לעשות? להכיר את אמצעי החיטוי השונים ולהשתמש בהם כראוי, כדי להפחית את הסיכוי להידבק.

חיטוי נגד קורונה

 

אמצעים שונים לחיטוי נגד קורונה בעמוקה

חיטוי משטחים בעזרת אלכוהול

הוכח כיעיל במיוחד, אלא שהוא גם דליק ולכן יש להיזהר בעת השימוש בו. 

בנוסף, חומרים אלה מתאימים בעיקר לשימוש בקנה מידה קטן יחסית, כמו ניגוב השולחן לפני הארוחה, או ניקוי משטח השיש במטבח, כדי להבטיח שהוא מחוטא לפני תחילת הבישול וכן הלאה.

 

שימוש במים וסבון 

יעיל בעיקר לחיטוי הידיים וגם שימוש זה מחייב הקפדה על השהיית הסבון על העור למשך 20 שניות לפחות, אחרת המעטפת העמידה של הנגיף לא תתפרק והוא ישאר בריא ושלם (אתם פחות). 

יחד עם זאת, השיטה אינה אפקטיבית כשמדובר בחיטוי חדרים, או חללים גדולים, בעיקר אם יש צורך לחטא גם את הקירות ואת הרהיטים.

 

חיטוי באקונומיקה נגד קורונה

אקונומיקה היא תמיסה המכילה חומרי חיטוי רבי עוצמה. 

אלה גורמים להרס של חומרים אורגניים ולכן הם קטלניים עבור יצורים חיים, כמו נגיפים למשל. 

משמעות הדבר היא, כי בכמויות גדולות – אקונומיקה מסוכנת גם עבור בני אדם ועבור יצורים חיים אחרים, אך בריכוזים מחושבים ובשימוש זהיר, היא בין השיטות היעילות להשמדת נגיפים וחיידקים. לכן משתמשים בה בריכוזים נמוכים לחיטוי מי בריכה ואפילו לחיטוי מי שתיה.

 יחד עם זאת, זהו חומר מסוכן, שאי אפשר להשתמש בו לחיטוי העור, או כתרופה לבליעה והשימוש בו חייב להיעשות באופן זהיר מאוד ועל פי הנחיות של היצרנים, או אנשי מקצוע אחרים.

 

ריסוס מרחבים באמצעות תמיסת חיטוי נגד קורונה בעמוקה

ריסוס החומר הפעיל באקונומיקה לצורך חיטוי משטחים ומרחבים פתוחים, או סגורים בעמוקה נגד קורונה, מתאים לטיפול במשרדים, כיתות לימוד, דלפקי שירות ואפילו רצפות. 

השימוש בחומר בריסוס נחשב בטוח לחלוטין והוא אף מאפשר חזרה לשגרה ולשימוש בחלל המרוסס כשעה לאחר תום פעולת הריסוס. 

בנוסף, החומר המשמש לריסוס אינו גורם להלבנה (כמו אקונומיקה רגילה) ואף אינו גורם לכל נזק לחפצים ומשטחים בחלל הבית. 

החומר אינו מסוכן, אינו רעיל ואף מומלץ לשימוש על ידי משרד הבריאות. 

לבסוף, שימוש בכלור, או אקונומיקה לצורך חיטוי נגד קורונה בעמוקה, נחשב ליעיל יותר מכל צורה אחרת של חיטוי מרחבים ושטחים, בעיקר בגלל הצפיפות המאפיינת יישובים מאוכלסים והדינמיות של תנועת האנשים במרחב.

 

חיטוי נגד קורונה בעמוקה באמצעות קרינת UV

אמצעי זה נחשב יעיל מאוד, אך מתאים לשימוש בעיקר במקומות כמו מעבדות וחדרי אשפוז בבתי חולים. UV הוכח כיעיל במידה רבה, בתנאי שלפני השימוש בו נעשה גם שימוש באקונומיקה, או כלור לחיטוי משטחים. 

בנוסף, קרינת UV המשמשת לחיטוי מרחבים סטריליים, היא מסוכנת מאוד לאדם, כי חשיפה לקרינה זו, אפילו למספר שניות, יכולה לגרום לכוויות חמורות על העור. 

לכן היא מתאימה לשימוש במקומות בהם ננקטים כל אמצעי הזהירות הדרושים ובני אדם אינם נמצאים בחדר לפחות חצי שעה לפני החיטוי וחצי שעה אחריו.

 

איך בוחרים חברה לחיטוי קורונה בעמוקה?

בין יתר ההנחיות, שהוציא משרד הבריאות לציבור, הוצאו גם הנחיות לחברות העוסקות בחיטוי נגד קורונה. 

בין הדגשים השונים, נאמר כי חשוב להקפיד שלא להשתמש בכלים המשמשים לחומרי הדברה רגילים, לצורך חיטוי קורונה בעמוקה, כמו גם באזורים מיושבים אחרים.

דגש נוסף שניתן בנושא על ידי משרד הבריאות הוא כי המשטחים המרוססים צריכים להיות נקיים – לפי תחילת הריסוס. 

לכן כשאתם מחפשים חברה המצהירה על מתן שירותי חיטוי נגד קורונה בעמוקה, בדקו שהעובדים מודעים להנחיות הללו והם מקפידים על ביצוען.

חיטוי נגד קורונה שטיפת ידיים

 

לסיכום – חיטוי נגד קורונה בעמוקה רק באופן מקצועי

שימוש בכלור, או באקונומיקה, גם אם הוא נעשה לצורך חיטוי נגד קורונה בעמוקה, עלול להיות מסוכן, אם הוא נעשה בצורה בלתי מקצועית, או חסרת זהירות.

יחד עם זאת, זהו אמצעי החיטוי נגד קורונה, היעיל ביותר וזהו גם החומר היחיד המומלץ לשימוש על ידי משרד הבריאות, בזכות היותו יעיל מאוד, זמין, זול יחסית ופחות מסוכן לעומת אמצעי חיטוי אחרים.

לכן, אם אתם מחפשים חיטוי נגד קורונה בעמוקה, חשוב לפנות לאנשי מקצוע, שיש בידם את הכלים, הניסיון והידע הדרושים לביצוע העבודה בצורה אפקטיבית ובטוחה, כדי שהתוצאה תהיה מרחב מחוטא, נקי מרעלים, בטוח לשימוש, שאינו מהווה סכנה עבור השוהים בו.

שאלות ותשובות

מה היה לנו עד עכשיו?