הדברת תיקן גרמני

מחפשים הדברת תיקן גרמני מקצועית? באתר שלנו תמצאו את המדבירים המומלצים והמקצועיים ביותר, משלבים אמינות וניסיון, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו מדביר עכשיו:

✔️ הדברת תיקן גרמני

✔️ התחייבות להצלחה מלאה בהדברת תיקן גרמני

✔️ שירותים בכל הארץ

✔️ אחריות בכתב על העבודה

✔️ מעל 10 שנות ניסיון בתחום הדברת תיקן גרמני

✔️ תעודת אחריות עם סיום העבודה

 

תיקן גרמני הוא התיקן הפחות נפוץ מבין שני סוגי התיקנים הנפוצים ביותר בישראל – תיקן גרמני וגם תיקן אמריקאי. הוא אמנם לא מגיע לכל בית, כמו התיקן האמריקאי, אבל כשהוא מגיע, נוכחותו לא נעימה, אם להתבטא בעדינות. אל תהססו להזמין במידת הצורך הדברת תיקן גרמני (או תיקן אמריקאי) ובעל מקצוע (מדביר) יטפל בבעיה.

 

תיקן גרמני – קווים לדמותו

תיקן גרמני דומה מאוד לתיקן שכולם מכירים, אבל הוא קטן הרבה יותר – למעשה הוא מגיע עד אורך של סנטימטר אחד, או שניים בלבד, בניגוד לתיקן אמריקאי, שיכול גם להגיע לאורך של 5 סנטימטרים.

נקבת התיקן הגרמני, כמו כל התיקנים, יוצרת "תיק" קטן, אליו היא מכניסה את הביצים שלה. מכאן השם תיקן כמובן.

המזון המועדף על תיקן גרמני הוא פחמימות ולכן הוא נמצא בדרך כלל במטבחים. לעיתים קרובות דווקא במטבחים של מסעדות, בתי מלון ומטבחים תעשייתיים אחרים, אם כי הוא מגיע בקלות גם לבתים.

תיקן גרמני - קווים לדמותו

 

תיקן גרמני – איך הוא מגיע לבית שלכם?

תיקן גרמני, בניגוד לתיקן אמריקאי, אינו מגיע לבית דרך פתחי הביוב, או בתעופה דרך החלונות, אלא נכנס הביתה יחד עם ארגזים של קניות, או מנועים של מוצרי חשמל.

לאחר שהוא מתנחל אצלכם בבית, הוא מעדיף להסתתר בפינות חמות, חשוכות, מלוכלכות ולחות, כמו מאחורי מתקן בר המים, מאחורי המקרר, או בתוך המנוע שלו, בתוך ארונות המטבח ועוד. על חוסר יכולתו לעוף הוא מפצה בגודלו הזעיר, המאפשר לו להסתתר כמעט בכל מקום..

תיקן גרמני - איך הוא מגיע לבית שלכם

 

תכונותיו המיוחדות הופכות אותו קשה במיוחד להדברה

הוא קטן מאוד וקשה להבחין בו, הוא מסתתר בקלות בחריצים קטנים ומקומות שקשה להגיע אליהם, אי אפשר להדביר אותו באמצעות ריסוס בית רגיל.

 

איך מזהים תיקן גרמני?

כאשר אתם מזמינים הדברה נגד תיקנים אליכם הביתה, חשוב שתדעו איזה סוג של תיקן אתם רוצים בדיוק להדביר, מכיוון שכל תיקן מדבירים בצורה אחרת. תיקן אמריקאי, הנפוץ מכולם, הוא זה שדומה לתמר. ארוך, חום, מבריק, מעופף, בעל מחושים ארוכים ומרתיעים. אורכו כאמור מגיע עד לכ – 5 סנטימטרים.

תיקן הפסים, הנפוץ פחות מתיקן אמריקאי וגרמני, אפשר לזהות אם מצליחים לראות את הפסים שיש לו על הגב. חוץ מזה הוא קטן כמו תיקן גרמני וקשה להבדיל ביניהם. לכן הדרך הטובה ביותר לוודא איזה סוג של תיקן זה, היא פשוט לצלם ולשלוח למדביר – הוא כבר יזהה.

איך מזהים תיקן גרמני

 

איך עושים הדברה של תיקן גרמני?

הדברה של תיקן גרמני מתבצעת בשני שלבים:

  1. ניטור
  2. הדברה משולבת

לפני שמתחילים להדביר תיקן גרמני, המדביר צריך לאתר את מקומות המסתור ברחבי הבית (לרוב ברחבי המטבח) ואת אתרי ההטלה של הביצים. בשלב זה המדביר יכול להשתמש במדבקות פיתיון, שיעזרו לו לקבוע את רמת הנגיעות, או כמה תיקנים יש לכם בבית.

את המדבקות מניחים קרוב למקומות שבהם כנראה יש תיקנים. התיקנים יוצאים ממחבואם לאכול את הפיתיונות ונדבקים, אבל זהו עדיין לא שלב ההדברה. כאמור, שלב הניטור מסייע למדביר לקבוע היכן נמצאים הריכוזים העיקריים של התיקן ואת הכמות המשוערת של תיקנים וביצים באזור.

אם יש כמות קטנה מאוד של תיקנים בבית, המדבקות יכולות לשמש אמצעי הדברה בפני עצמו, אבל זהו פתרון שאינו מטפל בביצים וגם אינו מבטיח הדברה מלאה של האוכלוסייה כולה.

 

הדברה משולבת של תיקן אמריקאי

האמצעי האפקטיבי ביותר להדברה של תיקן גרמני הוא שילוב של ג'ל וריסוס – בדרך כלל נהוג לרסס את כל הבית בחומר הדברה כללי ולאחר מכן להניח את הג'ל במקומות שבהם כפי הנראה, נמצאים התיקנים. כאשר יש מעט מאוד תיקנים, אפשר להסתפק בג'ל בלבד.

הג'ל מכיל פיתיון רעיל לתיקנים. הם אוכלים אותו ומתים, אבל הפעולה של הג'ל היא משולבת, כי תיקנים חיים יכולים לאכול את התיקנים המתים, שהורעלו ואז גם הם מתים.

הג'ל, של היותו רעיל פחות ומזיק פחות למוצרים שונים, לעומת ריסוס רגיל, מתאים לשימוש גם במכשירי חשמל, כמו בר מים, מקרר ומכשירים אחרים בהם תיקן גרמני נוהג להתנחל.

שימוש מקצועי בג'ל אינו צפוי לגרום קצר חשמלי, או לפגוע במכשיר בכל צורה אחרת ולבסוף – התיקן לוקח איתו את הג'ל לתוך הקן וכך מביא להרעלה של כל חבריו התיקנים, גם אם אלה לא יצאו מהקן ולא אלו את הפיתיון שהשאירו בשבילם בחוץ. כך הג'ל מביא להשמדה יעילה של תיקן גרמני, גם במקומות שמאוד קשה להגיע אליהם.

יחד עם זאת, גם הדברה מקצועית, משולבת, יעילה ומתוכננת היטב, מסיימת להשפיע לאחר מספר שבועות, כך שבימים לאחר ההדברה, אתם צפויים עוד לראות תיקנים מסתובבים לכם בבית.

הדברה משולבת של תיקן אמריקאי

 

המשך טיפול אחרי הדברה של תיקן גרמני

תיקן גרמני משגשג במקומות שבהם משאירים לו שאריות אוכל טעים להנות מהן. לכן, אחד הכללים החשובים במניעת שובו של התיקן הגרמני, או של תיקנים אחרים לצורך העניין, הוא שמירה על הניקיון. מזון חשוף, פירורים מפוזרים, מטבח מלוכלך, פינת אוכל שלא מנקים אותה – כל אלה מהווים אטרקציות לתיקנים והם צפויים לחזור, אם לא תקפידו על הרגלי ניקיון. מומלץ לנקות היטב את הבית לפני ההדברה, כי לא תמיד אפשר לנקות מייד אחריה.

 

הדברת תיקן גרמני – לסיכום

הדברת ג'וקים (תיקן גרמני) אולי מורכבת מעט יותר מהדברה של תיקן אמריקאי, אך היא פעולה אפשרית ומעשית להפליא. כל מדביר מקצועי ישמח לבצע עבורכם את העבודה ויש להניח שהוא ינחל הצלחה רבה. אז כמו שכבר נאמר כאן בהתחלה – אם יש לכם תיקן גרמני בבית, או אתם חושדים שיש לכם תיקן גרמני בבית, אל תהססו – התקשרו בהקדם להזמין חברה לשירותי הדברה מקצועית שיטפל עבורכם בבעיה באופן יעיל ומהיר.

מה היה לנו עד עכשיו?