הדברת יתושים בשעלבים

מחפשים הדברת יתושים בשעלבים? באתר שלנו תמצאו את המדבירים המומלצים והמקצועיים ביותר, משלבים אמינות וניסיון, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו מדביר עכשיו:

✔️ הדברת יתושים בשעלבים

✔️ הצלחה של עד 100% בהדברת כל היתושים

✔️ טכניקות הדברה חדישות ומתקדמות

✔️ מדביר מוסמך ובעל המלצות

✔️ מעל 10 שנות ניסיון בתחום הדברת יתושים בשעלבים

✔️ תעודת אחריות עם סיום העבודה

 

יתושים הם חרקים קטנים טורדניים, הנחשבים למזיקים קשים במיוחד, בגלל שהעקיצה שלהם מציקה ומגרדת, אך בעיקר בגלל שבעת העקיצה הם עלולים להעביר מחלות קשות לאדם. אם יש לכם בעיה של יתושים בקרבת הבית, במוסד חינוכי או במקום העבודה – הזמינו מאיתנו הדברת יתושים בשעלבים בהקדם כדי לטפל בבעיה באופן היעיל ביותר.

 

הדברת יתושים בשעלבים – מידע חשוב

קיימים בישראל שישה מיני יתושים, מתוכם רק שלושה עוקצים, אך שניים מתוכם הם הנפוצים ביותר ברחבי הארץ, חודרים לבתי מגורים ועוקצים בני אדם. שני מיני יתושים אלה הם גם מעבירי מחלות קשות כמו קדחת הנילוס – מחלה העשויה להתפתח לדלקת המוח, מלריה, קדחת צהובה, פילריה ועוד.

 

אויבים טבעיים של יתושים בשעלבים

האויב הטבעי העיקרי של יתושים בשעלבים הוא עטלף החרקים, שצד אותם בעיקר בלילות, אך בשעות היום הם נטרפים גם על ידי עכבישים, או דו חיים, ציפורים, זוחלים, פרוקי רגליים (גמל שלמה למשל) ואפילו צמחים טורפים.

הדברת יתושים

מניעה של חדירת יתושים לבית בשעלבים

יישום אמצעים מונעים לחדירת יתושים לשטח הבית היא חיונית, מכיוון שיתושים מתרבים בעונות מסוימות ללא שליטה ולא תמיד ניתן למנוע את התופעה. לכן חשוב להתקין רשתות נגד חרקים על כל פתחי הבית, להשתמש בכילות מסביב למיטות ילדים ותינוקות ואף להשתמש בתכשירים דוחי חרקים למריחה על הגוף, בעיקר בעת שהיה בטבע.

קיימים גם מכשירים חשמליים יעילים מאוד בהרחקת יתושים, אותם ניתן לרכוש באופן עצמאי בחנויות שונות. חלקם מפזרים חומר דוחה יתושים באוויר, אך זהו חומר רעיל ויש להשתמש בו בזהירות לפי הוראות היצרן. גם מנורות מיוחדות למשיכת חרקים פועלות ביעילות, כאשר יתושים נמשכים לאור ומתחשמלים במגע עם הנורה. בנוסף, מומלץ לבדוק מדי פעם את מצב הגג והמרזבים. מרזבים סתומים יכולים לתרום להיווצרות שלוליות על הגג.

מניעה של חדירת יתושים לבית בשעלבים

 

מניעה של רביית יתושים בגינה בשעלבים

מים עומדים יכולים להצטבר בקלות בגינה, או בחצר אם לא תשימו לב. לכן כדאי ליישם כמה אמצעים:

  • הקפדה על השקיית צמחיה בכמות מספקת של מים, שלא תגרום להיווצרות שלוליות
  • גיזום צמחים למניעת צל רב מדי באזורים לחים – השמש הישירה פוגעת בזחלים
  • שמירה על סדר וניקיון – בעיקר לצורך מניעה של היווצרות מים עומדים במיכלים נטושים בחצר

 

הדברת יתושים בשעלבים

צמצום של אוכלוסיית היתושים בשעלבים ניתן לבצע בכמה דרכים:

  • חיסול מקומות דגירה של יתושים
  • הדברה פעילה של יתושים בוגרים
  • הדברת היתושים בשלבי התפתחות שונים בסביבה מימית
  • פגיעה בפוריות הנקבות למניעת רבייה

הדברת יתושים בשעלבים

 

חיסול מקומות דגירה של יתושים בשעלבים

יתושים מתרבים במים עומדים בלבד. משמעות הדבר היא כי אם יש לכם יתושים בסביבה, סימן שיש מקור מים עומדים בסביבה. זה יכול להיות גג הבניין, שהצטבר עליו גשם במהלך החורף. ביום חמים ושטוף שמש, הנקבות יגיעו להטיל ביצים בתוך המים ומכאן הדרך קצרה להיווצרות מכה של יתושים בכל השכונה.

אך מים עומדים יכולים להתקיים גם במרתפים מוצפים, בחצר, או בגינה, בגיגית, או בריכה ישנה שנשארה לעמוד בשמש, כשהיא מלאה במים. גם נזילות של מים יכולות ליצור שלוליות קטנות של מים עומדים, בהן יכולים יתושים להתרבות.

הפעולה החיונית שיש לבצע כדי למנוע התרבות של יתושים היא למנוע נזילות, לייבש מקורות מים עומדים, לרוקן מיכלי מים פתוחים וחשופים, כמו בריכות רדודות, להקפיד על ניקוי של בריכות דגים ובריכות נוי רדודות, לאטום בורות שופכין שאינם בשימוש, לבער צמחיה מסביב לבריכות חמצון וכן הלאה.

 

ריסוס יתושים בשעלבים

פעולות הריסוס לבית נגד הבוגרים המעופפים הן פחות יעילות מפעולות המתמקדות באזורי הרבייה של היתושים ולכם גם פחות נפוצות. ריסוס נגד יתושים יכול להיות אפקטיבי כפעולה חד פעמית, לפני קיום אירוע בסביבה פתוחה, או במקום סגור, אם כי חלק מהיתושים אינם מושפעים כלל מחומרים אלה.

ריסוס יתושים

הדברת יתושים בשלבי התפתחות שונים בתוך מים עומדים בשעלבים

הדברה של מקומות דגירת יתושים היא יעילה במידה דומה לחיסול וייבוש מקומות דגירה בתהליך הדברת מזיקים, כי היא מתמקדת בשלבי התפתחות פגיעים יותר של היתושים.

ניתן לרסס את המים העומדים בחומרים כימיים המחסלים את זחלי היתושים, או לפזר שמנים בתוך המים, החוסמים את דרכי הנשימה וחונקים את הזחלים, או להשתמש בהדברה ביולוגית באמצעות אובים טבעיים של זחלי יתושים, בעיקר טפילים וחיידקים, אך גם באמצעות דגים הניזונים מזחלי יתושים (נקראים גמבוזיות), צמחי מים טורפים, או בעלי חיים אחרים הניזונים מזחלי יתושים. אפשר ומומלץ לשלב כמה שיטות הדברה במקרים של התפשטות חמורה של יתושים.

 

פגיעה בנקבות יתושים בשעלבים

מסר שיטות חדשות יחסית מסוגלות לפגוע ביכולת הרבייה של יתושות נקבות הוכחו כיעילות במיוחד, כאשר הן מונעות רבייה של יתושים וגם את היכולת של היתושים להעביר מחלות לבני אדם.

שיטה זו מיושמת באמצעות הפצה של זכרי יתושים עקרים, או הדבקה של הנקבות בחיידק המונע מהן את יכולת הרבייה.

 

אחריות של הרשות המקומית להדברת יתושים בשעלבים

הרשויות המקומיות בישראל אחראיות על ניטור השטחים שברשותן לאיתור אזורים מתאימים לרביית יתושים וטיפול נאות בהם – ייבוש מקורות מים עומדים, או שימוש בחומרי הדברה המטפלים בזחלי היתושים. רשויות מקומיות אחראיות גם על הסברה לתושבים באשר למניעת התרבות של יתושים בשטחים פרטיים.

יחד עם זאת, רשויות מקומיות יכולות לבצע פיקוח על טיפול בבעיית יתושים בבניין משותף, גם כאשר הדיירים הם אלה שצריכים לשלם על פעולת ההדברה (ניתן להשתמש בהדברה ירוקה מתוך חשש מפגיעה מחומרי ההדברה). אם פניתם מספר פעמים לרשות המקומית לצורך טיפול בבעיית יתושים אזורית והבעיה לא טופלה, תוכלו לפנות למרכז הארצי לטיפול במזיקים של המשרד להגנת הסביבה, האחראי על ניטור של מזיקים ברמה המחוזית.

ריסוס יתושים

הדברת יתושים בשעלבים – לסיכום

טיפול יעיל ביתושים מתחיל בשמירה על סביבה בלתי מתאימה לרביית יתושים. מדביר מקצועי יוכל לאתר מקומות כאלה ולהשתמש בחומרים המתאימים לפגיעה בזחלים, כמו גם חומרים מתאימים להשמדה של יתושים בוגרים.

שאלות ותשובות

חשוב מאוד לזכור שיתושים מתרבים במים עומדים! זה אומר שאם יש לכם יתושים בקרבת מקום, סימן שיש מקור מים בקרבת מקום. במידה ובעיית היתושים חדשה תוכלו להעיף מבט מסביב ולראות אם אתם מוצאים את המקור ולחסוך עלויות.
ישנן 4 דרכים ודגשים שונים להדברת יתושים: חיסול מקומות דגירה של יתושים, הדברה פעילה של יתושים בוגרים, הדברת היתושים בשלבי התפתחות שונים בסביבה מימית ופגיעה בפוריות הנקבות למניעת רבייה.
מה היה לנו עד עכשיו?