אתם גרים בבניין משותף? כך תעצבו ותתחזקו גינה משותפת

החיים בבניין משותף יכולים להיות עניין מאד מהנה ומוצלח. נכון שהדבר תלוי בשכנים שהגורל זימן לכם, אך אפשר גם לתרום לאווירה טובה בבניין ולתת מצע נחמד ונעים לחיים משותפים באווירה אורבנית. שכנים רבים בוחרים יותר ויותר בעיצוב ותחזוק גינה משותפת, מה שתורם רבות לאיכות החיים של כולם ומייצר מצב מקסים של שיתוף פעולה בין הדיירים. אתם גרים בבניין משותף וחשקה נפשכם בגינה מקסימה – המאמר הזה בדיוק עבורכם!

 

למה בכלל לדאוג לעיצוב הגינה? כמה סיבות מצוינות שיתנו לכם מוטיבציה!

מה יותר כיף מאשר להגיע הביתה ושכבר למטה יקבלו את פניכם צמחים מקסימים ואווירה ירוקה משמחת? גינה מקסימה בכניסה לבית תגרום לכם להנאה כל פעם מחדש כשאתם מגיעים הביתה. בנוסף, עיצוב גינה בבניין משותף תורם לתחושת השיתופיות, הגיבוש ושיתוף הפעולה בין השכנים.

זה מאפשר לכם להכיר את השכנים שלכם, להתיידד איתם ולייצר אווירה יותר נעימה עבור עצמכם ועבור כולם. במידה ויש ילדים שגרים בבניין גינה משותפת יכולה להיות כיף גדול עבורם, ולהוות מקום משחק ומפגש. אז אחרי שהבנו את חשיבות הגינה המשותפת – כמה טיפים מצוינים לעיצוב ותחזוקת הגינה!

עיצוב הגינה

שלושה טיפים טובים לעיצוב ותחזוקה

טיפ ראשון – שיתוף פעולה

ייצרו מצב בו יש שיח פתוח של כל דיירי הבניין על הגינה. שיתוף פעולה של הדיירים יעזור מאד לעיצוב ולתחזוקה השוטפת של הגינה. דברו, שוחחו והחליטו כמה דברים מאד חשובים:

כמה כסף תרצו להשקיע בגינה? באיזה סגנון תרצו לעצב אותה? בנוסף תוכלו להחליט מה המטרות המרכזיות של הגינה. במצבים מסוימים שווה לשקול להשקיע בגינת ירק, ממנה כל הדיירים יכולים להנות באופן יומיומי. טיפ בתוך הטיפ: החליטו על ועדה שעוסקת בנושא הגינה, פתחו קבוצת ווצאפ יעודית לנושא והתחילו להנות מהתכנון והעיצוב המשותף!

 

טיפ שני – איך מעצבים?

כדי ליצור עיצוב מקסים לגינה שלכם שווה לקחת חברת עיצוב גינות מעולה. לרוב יעבדו בה מעצבים עם נסיון שיוכלו למקסם את השטח הגינה שלכם בצורה יעילה, ולהפוך אותו ליפיפה ונוח לתחזוקה. כיום קיימים סגנונות מגוונים וממש יפים.

תוכלו לבחור באלמנטים כגון: קירות ירוקות, בריכות דגים צמחים מטפסים ועוד. החליטו על סגנון על מנת לדעת מה הכיוון שלכם פחות או יותר לפני שאתם מתחילים בעיצוב. תוכלו לשלוח בקבוצת הווצאפ השראות לגינות יפות שראיתם וכך לשכלל את הסגנון שלכם יחד.

 

טיפ שלישי – תחזוקה שוטפת

גם כאן תקבלו החלטה משותפת – האם תרצו לתחזק בעצמכם או להחזיק גנן? לרוב האחרונה היא אופציה יותר ריאלית החוסכת בעיות ומונע הזנחה. יכול להיות שלדיירים אין זמן להשקיע בתחזוקה שוטפת ודברים כגון גיזום והשקייה יכולים להיות מאד פיזיים.

אז אם הגינה קצת מוזנחת, או שעברתם לבית בפרויקט חדש ודנדש, או שסתם בא לכם להתחדש ולהשקיע  – יש לכם הזדמנות לעיצוב מחדש של הגינה שלכם ולהכניס הרבה ירוק לחיים שלכם! תכננו גינה משותפת מקסימה וירוקה בכיף! בהצלחה!

שתילת צמחים בגינה

מה היה לנו עד עכשיו?