מה אומרים חוקי התעבורה על קלנועיות?

ברחבי הארץ אנחנו רואים יותר ויותר קלנועיות. הסיבה לכך היא שמדובר על רכב שנוח מאוד לנהוג בו, ואתם אפילו לא צריכים להחזיק ברישיון נהיגה או לעשות ביטוח כדי להנות מהקולנועית. אז אם גם אתם מבינים שהגיע הזמן להפוך את החיים שלכם לקלים יותר, קלנועית היא בדיוק מה שאתם צריכים. לפני זה, יש לנו כמה דברים שכדאי שתדעו עוד לפני הקנייה. 

 

קלנועית

קלנועית היא כלי רכב קטן שמיועד לנסיעה בתוך יישובים, קיבוצים, אזורי תעשייה או שטחים חקלאיים. הקלנועית בדרך כלל מונעת בעזרת חשמל, מה שהופך אותו להיות כלי רכב חסכוני במיוחד, וכמובן כזה שלא מזהם את האוויר שסביבנו. כאן תוכלו לראות מגוון רחב של קלנועיות https://www.kalnoitstar.co.il, אבל עוד לפני זה יש כמה דברים שכדאי להכיר על הכלים הללו.

קַטנוֹעַ

גיל הנהיגה

הדבר הראשון שאותו חשוב להבין הוא מי יכול לנהוג על קלנועית. אז מבחינת גיל, הנהג של הקלנועית צריך להיות מעל גיל 16, וכמובן, אין הגבלת גיל שממנה כבר אסור לכם לנהוג על הכלי הזה, מה שהופך אותו להיות כלי אידאלי עבור אנשים מבוגרים. עם זאת, אין צורך ברישיון נהיגה על קלנועית, כך שכל ילד בגיל 16 יכול להתחיל לנהוג על הקלנועית מיד.

 

הוראות הדרך

בניגוד לרישיון שכאמור אינו דבר מחייב עבור נהגי קלנועיות, בכל הנוגע להוראות הדרך הנהגים של הקלנועיות מחויבים לציית לכללים בדיוק כמו נהגים של כלי רכב רגילים. רמזורים, תמרורים והוראות של שוטרים או פקחי תנועה מחייבים גם את מי שנוהג על הקלנועיות. נכון שמהירות הקלנועית נמוכה מזו של רכב פרטי, אולם גם הנהגים של הכלים הללו חייבים לשמור על הביטחון של הסביבה שלהם.

קַטנוֹעַ

נהיגה נכונה

הדבר האחרון שחשוב לנו לומר הוא שלמרות שלקולנועית היא לא כלי רכב קלאסי, עדיין כללי הבטיחות בה חשובים. לפני שאתם עולים על הקלנועית זכרו שמדובר על רכב חדש עבורכם, וכמו כל כלי רכב, כדאי לדעת איך לנהוג בו. נכון שבקולנועית זה לא מסובך כמו ברכב רגיל, ועדיין, לוקח זמן להתרגל אל הכלי עד שלומדים לנהוג בו בצורה טובה.

לחלק מהקולנועיות יש הגבלת מהירות, וגם אם לא, אל תגיעו למצב שבו הקלנועית שלכם נוסעת מהר מידי. השטחים שבהם נוסעים עם קלנועית יכולים להיות עמוסים בהולכי רגל, כך שמהירות נסיעה איטית היא משהו שחייבים לזכור.

 

לסיכום

נהיגה בקלנועית יכולה לעזור לכם להתנייד ממקום למקום בצורה פשוטה. במקום להוציא את הרכב מהחניה לכל דבר, הקלנועית מאפשר לנו לעשות את הדרך בצורה נוחה וחסכונית. נהיגה בקלנועית יכולה להתבצע רק על ידי מי שעבר את גיל 16, אך אין צורך להחזיק ברישיון נהיגה כדי לנהוג עליה. ציות לתמרורים ולכל כללי הדרך החלים על רכבים, מחייבים גם את מי שנוהג בקלנועית באותו אופן.

קַטנוֹעַ

מה היה לנו עד עכשיו?