אתם רוצים לגדל ירקות מהבית? כך תוכלו לעשות זאת בקלות!

ירקות הינם מרכיב חשוב והכרחי בתזונה שלנו. בנוסף, המטבח הישראלי, בדומה לשאר מטבחי מדינות אגן הים התיכון, עשיר במאכלי ירקות למיניהם. לאור האמרת מחירי הירקות בארץ בכלל והירקות האורגנים בפרט, רבים הם המעוניינים בגידול ירקות בבית. לכאורה נראה שזו משימה לא קלה ולא בשביל כל אחד. הפתעה! מסתבר שהמשימה אינה מסובכת כלל וכלל. רוצים לדעת מה לעשות? המשיכו לקרוא. 

 

איך מגדלים ירקות אם אני גר בדירה?

מי מאיתנו לא נהנה להתענג על סלט טרי? ואין יותר טעים מסלט שאת הירקות שלו קטפנו מן הגינה הפרטית שלנו. יחד עם זאת, רוב אזרחי ישראל גרים בדירות ואין להם שטח לגידול ירקות. אל דאגה. ישנם הרבה פתרונות שניתן ליישם במידה ויש לכם מרפסת או פינה שבה הגידולים יוכלו לקבל מספיק שעות שמש.

איך מגדלים ירקות אם אני גר בדירה

אז מה עושים?

הדרך המסורתית היא לדאוג לאדמה ולשלב דשן. והכל כולל הזרעים זמין במשתלות הקרובות לביתנו. כמובן שצריך גם לדאוג לצורת השקייה נאותה. רבים המדריכים באינטרנט שיסבירו לכם איך לבנות את השכבות של הקרקע, הטוף (אבן וולקנית מומלצת להכנת קרקע לגידול) והדשן למטרת גידול הירקות בהם אתם חפצים.

 

הידרופוניקה

אפשר בקלות רבה יותר לבנות גינת ירקות הידרופונית. תחום ההידרופוניקה, או בעברית, גידולי המים, עוסק בגידול צמחים, ירקות ופירות, על מים ודשן, ללא צורך באדמה. החומרים המזינים את הצמח נמסים במים ונקלטים על ידי השורשים. זהו פתרון המתאים בעיקר למי שרוצה לגדל ירקות במרפסת כי הוא מתאים גם לגידול אנכי של צמחים ובכך חוסך גם במקום וגם בשטח.

גינת ירקות הידרופונית מוזילה עלויות מסיבות רבות. איך צורך לקנות אדמה שוב ושוב כי איננו זקוקים לה בגידול הידרופוני. בנוסף לכך, היא מפחיתה רמות של זיהום אקולוגי, אין בה צורך בחומרי הדברה מסוכנים והתשואות מהגידולים יציבות וגבוהות. כמו כן, חרף העובדה שהצמחים גדלים במים, ישנו חיסכון במים ובדשן בגידול הירקות בגינת ירקות הידרופונית.

שיטה זו נפוצה בישראל בקרב מגדלי הירקות בבית וחברות רבות נותנות שירות וסיוע בתחום. אחת החברות הבולטות בשוק, שיכולה לסייע בבניית גינת ירקות הידרופונית היא חברת הידרו האוס המתמחה בפתרונות הידרופוניים לגידול ירקות בבית ובבתי ספר. באתר החברה תוכלו למצוא פתרונות רבים לבניית גינת הירקות שלכם, כמו כן אפשרות לקבל הדרכה, סדנאות ולקרוא מאמרים באתר החברה.

הידרופוניקה

מה השלב הבא?

נכנסים לאתר החברה, מתסכלים בפתרונות המוצעים בו ויוצרים קשר לבירור וקבלת הדרכה נוספת. מי שכבר יש לו ידע מוקדם בנושא יכול גם להזמין ציוד ואביזרים ישירות מהאתר. מי שמעוניין, יפנה לצוות באתר החברה אשר זמין לשאלות והדרכות וישמח לעזור לכם בהתאמת הציוד לגינת הירקות ההידרופונית ההולמת ביותר  את הצרכים והבית שלכם.

אתם רוצים לגדל ירקות מהבית כך תוכלו לעשות זאת בקלות!

מה היה לנו עד עכשיו?