מחיקת חובות – היעזרו בעורך דין הוצאה לפועל

עסקים שונים מגיעים למצבים בהם הם חייבים לפשוט רגל עקב סיבות רבות ומגוונות ולא כל הליך פשיטת רגל ייענה על הצורך שלכם. מדובר בהליך לא פשוט שדורש ליווי של עוך דין מקצועי, הנה המידע שחשוב להכיר.

 

מחיקת חובות זו טעות מילולית

עם כל הקושי שבדבר, מחיקת חובות היא שם מושגי עממי ל'פשיטת רגל'. הליך זה מציג את מחיקת החובות הקיימים לאדם והחשבונות שהוא נדרש לשלם, מה שיאפשר לו לצאת לדרך חדשה ולנסות לייצר עתיד כלכלי חדש. ההליך יכול להיות חלקי ולכלול מחיקה חלקית של חובות, זאת בעזרת הליך הסדר חוב, או לבקש ולבצע מחיקת חובות מלאה.

 

למה מוחקים חובות?

מערכת ההוצאה לפועל נועדה במטרה לסייע לזוכים, שהם מי שחייבים לו את הכסף, לגבות את החובות המגיעים להם ע"פ חוק. לשם כך קיימים מספר כלים בעזרתם מפעילים לחץ על החייבים, במסגרת החוק. כלים אלו יכולים להיות עיקול משכורות של החייב, או עיקול של חשבון הבנק, צו יציאה מהארץ ולעתים הגבלת רישיון הנהיגה.

ברגע שיתחיל תהליך של מחיקת חובות בליווי עורך דין הוצאה לפועל כל ההגבלות מוסרות ובטלות, למעט עיכוב יציאה מהארץ. מיד עם קבלת הבקשה לפשיטת הרגל, תוכלו לחזור ולקבל את השכר שלכם ישירות לחשבון הבנק, לחדש רישיון ולצאת לחו"ל.

 

המשך התהליך

חשוב להבין כי מחיקת חובות בהוצאה לפועל היא תהליך מתמשך ולא פגישה רגעית. לאחר הגשת הבקשה, נעשית בחינה על ידי רשם העובד בהוצאה לפועל, שיכול להחליט כי החייב אינו עומד בכלל התנאים וידחה את הבקשה. לחילופין, יכול להימצא כי החייב עומד בתנאים ומכאן יישלח להמשך תהליך שיכול לקחת זמן רב. למרות זאת, חשוב לדעת כי בתוך 30 ימים מרגע ההחלטה תועבר הודעה אל הנושים על פתיחת התיק בהוצאה לפועל ותיפסק ההטרדה השוטפת.

 

ישנם חובות שאי אפשר למחוק

חשוב להכיר כי ישנם מספר חובות שלא ניתן למחוק בתהליך פשיטת רגל או חדלות פירעון. אלו הם: תשלום עונשי, חוב שנוצר במרמה, חוב מזונות כשהחבות בו היא על פי פסק דין, קנס או ריבית בשל אי תשלום במועד ועוד. לכן, חשוב מאוד לבדוק את כל החובות לפי שאתם נכנסים לתהליך ולוודא כי אתם לא נופלים בקרב הקטגוריות הללו, שאחרת הכניסה לתהליך תהיה לחינם. ניתן לנהל אסטרטגיות שונות בכדי למחוק חובות שאינם ברי הפטר.

 

מתי כדאי למחוק חוב?

אם אתם מעוניינים לדעת מתי ישנה המלצה למחיקת חוב, מדובר במי שיש לו חובות עד 100,000 ש"ח שלא ניתן להחזירם בתוך 3 שנים, או לחילופין חובות מעל 100,000 ש"ח שלא תהיו מסוגלים להחזיר בתוך 4 שנים. בדקו את הפרטים לעומק אל מול עורך דין.

עורך דין הוצאה לפועל

מה היה לנו עד עכשיו?