איך גנן יכול לדאוג להדברה בגינה באופן טבעי

בכל גינה, ההדברה תופסת חלק חשוב מהעבודה שלנו. גינות באזורים עירוניים מהוות מוקד משיכה לחיות, זוחלים וחרקים שונים, ואם אתם לא רוצים שהגינה שלכם תהפוך להיות גן חיות קטן, אז הדברה היא משהו שאתם לא יכולים לוותר עליו. אם אתם מפחדים מהנזק הסביבתי שאותו ההדברה יכולה לגרום לסביבה שלכם, אנחנו כאן כדי לספר לכם על דרך אחרת להדביר.

 

טיפול בגינה

עוד לפני שנדבר על ההדברה עצמה, חשוב להבין שכמו כל עבודה בגינה, גם את ההדברה מומלץ לבצע בעזרת גנן בכפר סבא. גינה שמטופלת באופן מקצועי תיראה טוב יותר, וכאשר מדברים על פעולות שיש בהן סכנה בטיחותית, ביצוע שלהן על ידי איש מקצוע הוא קריטי.

טיפול בגינה

הדברה בגינות

הדברה בגינות או בשטחים חקלאיים נועדה למנוע ממזיקים וחיות להסתובב בהם. הצמחייה של הגינה מהווה מוקד משיכה לחיות רבות, ביניהן גם אלה שלא היינו רוצים שיהיו בגינה שלנו. המטרה של ההדברה היא להרחיק את אותן חיות, או לפחות לגרום להן למוות ברגע שהן נכנסות לגינה שלנו.

עד לפני כמה שנים ההדברה הייתה נעשית בעזרת חומרים כימיים. החומרים הללו הם פשוט רעלים שמסוגלים להתמודד בהצלחה עם אותם מזיקים. עם זאת, בשנים האחרונות חדרה ההבנה לאנשי המקצוע שחומרי ההדברה הללו מזיקים לסביבה, מה גם שהם יכולים להוות סכנה בטיחותית. זו בדיוק הסיבה שההדברה הטבעית התחילה לתפוס תאוצה.

 

הדברה טבעית

הדברה טבעית היא הדברה שאותו אנחנו עושים בלי חומרים כימיים מלאכותיים. הדברה טבעית יכולה להיות בעזרת שתילת צמחים שירחיקו את אותן מזיקים, הכנסה של חיות מסוימות אל הגינה שלנו מתוך מטרה שהן ילחמו באותן חיות שאנחנו לא רוצים לראות שם.

הדברה טבעית

תפקיד הגנן

כפי שאתם מבינים, כדי לבצע הדברה טבעית כמו שצריך יש שני דברים שאותם אנחנו צריכים לדעת. הדבר הראשון הוא להבין מי המינים שפולשים לגינה שלוי, כלומר להבין מול מי אנחנו ניצבים כאשר אנחנו באים לבצע את ההדברה הזו. הדבר השני הוא כמובן לדעת מהי הדרך הטבעית להילחם באותם מינים. פה בדיוק נכנס התפקיד של הגנן.

הגנן יבדוק את הגינה שלכם, ובין את שני הנתונים הללו, ועל פי תנאי השטח שיש לכם בגינה יגבש דרך שבה תבצעו את ההדברה הטבעית. בכל מקרה, חשוב כל הזמן להישאר עם יד על הדופק, כדי לוודא שהצעדים שהגנן נקט בהם באמת הועילו על מנת להדביר את המינים הלא רצויים.

 

לסיכום

הדברה טבעית היא הדברה שלא עושה שימוש בחומרים כימיים אלא מדבירה את מי שפולשים לנו לגינה בצורה טבעית. ההדברה הזו יכולה להיעשות באמצעות חיות אחרות, שתילה של צמחים מסוימים או פיזור חומרים טבעיים בגינה. מומלץ לבצע הדברה טבעית רק לאחר התייעצות עם גנן, כדי שתוכלו להפיק מההדברה שלכם את התוצאות הטובות ביותר.

גן באופן טבעי

מה היה לנו עד עכשיו?