הדוקרנים נגד יונים האמינים ביותר בשוק הישראלי

כמה ציורית היונה, ציפור אשר בתרבות ובספרות שלנו מצטיירת כסמל השלום, העדינות והסובלנות. אולם במציאות, מדובר במין מזיק שמקנן באזורי מגורים והפך למכת מדינה, בעיקר במרחב העירוני. לאורך השנים שיטות רבות נוסו על ידי בני האדם במטרה להרחיק את היונים הלא רצויות ממרחב המחייה שלהם, ואחת המוצלחות שבהן היא הנחת דוקרנים איכותיים באזורי הקינון שלהם. 

 

שיטה ידידותית ובטוחה

על אף היותה של היונה מטרד של ממש במקרה הטוב, ומקור למחלות שמגיעות מהטפילים הנטפלים אליה במקרה הרע, חשוב לזכור שהחוק בישראל אוסר במפורש על המתה או פגיעה ביונים באשר הן, וכל השיטות שנועדו להרחקתן חייבות להיות הומניות בבסיסן.

זו הסיבה שבחירה בהנחת דוקרנים נגד יונים היא הפתרון הטוב ביותר. היונים המגיעות לקנן באזורים בו הונחו הדוקרנים, למשל במרפסות או במסתורי הכביסה, לא יכולות להניח את רגליהן ולנחות ולכן ממשיכות הלאה למקום אחר נקי מדוקרנים. הן לא נפצעות ובתקווה שלא ישובו לנסות ולנחות על הגג שלכם.

 

הדוקרנים עצמם

דוקרנים נגד יונים מתפקדים כמחסום פיזי בעלי קצה קהה ולא חד שלא פוגע ברגלי היונים או גורם להן נזק כלשהו. כל קוץ בדוקרנים, המגיעים בדרך כלל מחוברים לפסים שקופים אותם יש להדביק או להניח במקום הרצוי, מגיע בגודל של 6 סנטימטרים. ישנם שני סוגים שכיחים ביותר של דוקרנים בשוק הישראלי- דוקרני הפלסטיק ודוקרני הנירוסטה.

 

דוקרני נירוסטה

כדאי להתמקד בדגם דוקרני הנירוסטה, שמהווה חוד החנית של תחום הדוקרנים (תרתי משמע). דוקרני הנירוסטה נחשבים לפתרון בעל אחוז הצלחה גבוה ומוגדרים יעילים במיוחד, בשל עמידותם הגבוהה בפני פגעי מזג האוויר (הם אינם מתחממים או נמסים בשמש בניגוד לדוקרני הפלסטיק) ויכולים להחזיק שנים רבות, מעל לעשר שנים לפחות.

דוקרני הנירוסטה מגיעים על גבי ציר או על משטח סיליקון בגודל 40 ס"מ בערך, אך ניתן גם לקנות אותם בגדלים שונים ולהניח אותם בכל מקום בו עלולות היונים לקנן. היתרון הבולט ביותר של דוקרני הנירוסטה, מה שמקנה להם את יעילותם, היא העובדה שהם מונחים על גבי המשטח בזוויות שונות שמונעות מרגלי היונים לנחות על המשטח, מה ששולח אותן לדרכן בזריזות.

 

הנחת דוקרנים

חשוב להבין כי הנחת דוקרנים נגד יונים עשויי נירוסטה אינה מסובכת כלל. ניתן לבצע זאת באופן עצמאי, אולם כדאי לבחור בחברה מקצועית שמתמחה בהרחקת יונים ועובדת עם מרחיקי יונים, שכן מחיר ההתקנה יכלול את רכישת הדוקרנים, וכך תוכלו להיות בטוחים שמדובר בעבודה מקצועית ויסודית.

מדובר בהשקעה חד פעמית שמעניקה שקט ארוך טווח, כאשר מחירה של התקנת דוקרנים לבעיית יונים רצינית יכולה לנוע בין 1,500-2,000 שקלים. אם מדובר בבעיה נקודתית, העלות תרד בצורה משמעותית. החסרונות של נוכחות היונים תמיד יהיו גדולות יותר מהעלות שעליכם לשאת בה, ולכן כדאי להתקין את הדוקרנים בהקדם.

הדוקרנים האמינים ביותר נגד יונים

מה היה לנו עד עכשיו?