דרכון פורטוגלי ועבודה

לדרכון פורטוגלי יתרונות רבים, אחד המשמעותיים בהם הוא האפשרות לעבוד ללא מגבלת זמן במדינות השונות שכלולות באיחוד האירופי (למשל, גרמניה, צרפת, ספרד, פורטוגל כמובן ועוד).

בעקבות זאת, כאשר הורים צעירים מוציאים את הדרכון הם מעניקים לילד שלהם את האפשרויות לעבוד בעוד מדינות ולקבל את כל הזכויות שמובטחות לאזרחים עובדים במדינות הללו – תנאים מאוד טובים.

 

האפשרויות שעומדות בפני הישראלי המצוי

ככל שזה נוגע להוצאת דרכון פורטוגלי למען מטרות עבודה, בפני ישראלים עומדות שלוש אפשרויות מרכזיות. הראשונה היא הוצאת דרכון הפורטוגלי באופן "רגיל" (כלומר, דרך הוכחת קשר בין ההיסטוריה המשפחתית לבין גירוש פורטוגל) השנייה היא מסלול של אזרחות פורטוגלית מתוקף נישואין לאזרח פורטוגלי. השלישית והמפרכת ביותר היא לקבל את האזרחות הפורטוגלית דרך חוק ההתאזרחות הפורטוגלי – שכולל לעבור משוכות רבות.

במאמר הזה יוצגו שתי האפשרויות הראשונות שמעניקות לאזרח שמעוניין לעבוד בחו"ל את האפשרות דרך דרכון פורטוגלי.

 

האפשרות הראשונה – קשר למגורשי פורטוגל

ניתן בקלות להבין האם הסיכויים להוצאת הדרכון הפורטוגלי הם גבוהים או לא על ידי בדיקת במאגר השמות של הממשלה הפורטוגלית. הממשלה פרסמה רשימה של שמות משפחה שהמחזיקים בהם יכולים לפתוח בקשה לדרכון פורטוגלי. הקשר לשם המשפחה יכול להגיע לשלושה דורות אחורה. במידה ויש לך את שם המשפחה הזה במשפחה – הסיכויים גבוהים.

ניתן להעמיק יותר בעניין הזה דרך עיון באתר https://portuguesecitizen.co.il שם יש מידע בין היתר על הסוגייה הזו.

גם במקרים שבהם שם המשפחה לא נמצא במאגר השמות – לא כדאי לוותר כל כך מהר. במצב כזה, מומלץ לפנות למשרד עורכי דין שמתמחה בעניינים האלו. משרדי עורכי הדין מצליחים להוכיח קשרים רחוקים יותר ובכך להשיג את האזרחות הנכספת.

משרדי עורכי הדין שמתמקצעים בהוצאת דרכון פורטוגלי עובדים בשיתוף פעולה צמוד עם עורכי דין שמתמחים בכך בפורטוגל. הקשר עם עורכי הדין והחוקרים שלהם, מאפשרים גישה רחבה לבירוקרטיה והארכיונים הפורטוגליים, גישה זו מסייעת מאוד במיוחד לאלו שהקשר שלהם לגירוש פורטוגל רחוק יותר.

אחרי היוועצות עם עורך הדין המומחה ניתן לקבל שיקוף יחסית מדויק של הסיכויים לקבל את האזרחות הפורטוגלית וכמה זמן זה ייקח, מי שרוצה לעבוד בתור מדביר בחו"ל יכול לרצות זאת בהקדם ויש דרכים לנסות ולזרז.

 

האפשרות השנייה – הוכחת זיקה משמעותית לפורטוגל

במידה ובן או בת הזוג בעלי אזרחות פורטוגלית, על מנת לקבל את האזרחות, צריך להוכיח זיקה משמעותית לפורטוגל. הוכחתה של זיקה תזכה באזרחות הפורטוגלית. קשר עבודה, למשל לעבוד בתור מדביר בפורטוגל, יכולה בדיוק להיות הזיקה שדרושה.

כדי להוכיח את הזיקה, סוגיה מעט יותר מורכבת, מומלץ מאוד לשכור את שירותיהם של עורכי דין שמתמחים בזה, על מנת לעשות זאת כמה שיותר מהר ולמנוע דחיות מצערות. מדובר בטיעון ובתיק משפטי לכל דבר.

 

מזוודה ודרכון

מה היה לנו עד עכשיו?