מהם השלבים להתקנת חימום תת ריצפתי?

חימום תת רצפתי הוא דרך פופולרית ויעילה לשמור על ביתכם חם ונעים במהלך החודשים הקרים יותר.אם אתם שוקלים להתקין חימום תת רצפתי בביתכם, מדריך מקיף זה ילווה אתכם בתהליך שלב אחר שלב.החל מתכנון והכנה ועד התקנה ובדיקה, נסקור את כל מה שצריך לדעת כדי להבטיח התקנת חימום תת רצפתי מוצלח.

בואו נלך על זה!שאלנו את המומחים של חימום לבית וולקנו מבית חימומית​ כיצד ניתן לתאר את תהליך התקנת חימום תת רצפתי בצורה הפשוטה ביותר, ויצאנו עם תשובות מפורטות!

 

הערכת היתכנות ותכנון

בין אם אנו מדברים על תנור חימום, רדיאטור או חימום תת רצפתי – השלב הראשון ללא ספק, הוא הערכת היתכנות של מתקן החימום בבית שלך. קבעו את סוג מערכת החימום התת רצפתי שאתם רוצים להתקין, בין אם היא חשמלית או על בסיס מים. בצעו מדידות של השטח וצרו תוכנית פריסה, תוך התחשבות בסוג הריצוף וכל מכשול פוטנציאלי. תכננו את מיקום הטרמוסטט והרכיבים האחרים במרחב, כדי לראות כיצד הרכיבים הללו תופסים מקום במרחב.

חימום תת רצפתי
הכנת רצפת המשנה

ממש כמו בעת התקנת חימום תת רצפתי מבית חימומית, המומחים מסבירים לנו שהכנת תת הרצפה היא צעד חיוני כדי להבטיח התקנה נכונה וביצועים מיטביים של מערכת החימום התת רצפתי שלכם. יש להתחיל בהסרת כל ריצוף קיים והבטחת שתת הרצפה נקייה, יבשה ומפולסת. במידת הצורך, תקנו סדקים או משטחים לא אחידים. זה חיוני להתקין לוחות בידוד או רדיד רפלקטיבי מתחת למערכת החימום כדי למנוע איבוד חום ולהבטיח פעולה יעילה.

 

התקנת מערכת החימום התת רצפתי

השלב הבא כולל התקנת מערכת החימום התת רצפתי עצמה. אם בחרת במערכת חשמלית, פרוס את מחצלות החימום או הכבלים בהתאם לתוכנית הפריסה שלך. ודאו שהם מרווחים באופן שווה ומאובטחים באמצעות דבק או סרט תיקון. עבור מערכת מבוססת מים, הנח את הצינורות באופן דומה, הקפידו על מרווחים נאותים וקבעו אותם לבידוד באמצעות אטבים או סיכות.

חימום תת רצפתי
חיבור הרכיבים

לאחר שמערכת החימום מוקמה, הגיע הזמן לחבר בין הרכיבים השונים. עבור מערכת חשמלית, חברו את מחצלות החימום או הכבלים לתרמוסטט ולאספקת החשמל. ודאו שכל החיבורים מאובטחים ופעלו לפי הוראות היצרן. במערכת על בסיס מים, חברו את הצינורות לסעפת, תוך הקפדה על יישור תקין וחיבורים הדוקים. עיינו במדריך ההתקנה לקבלת הוראות ספציפיות עבור המערכת שאותה אתם מתקינים.

 

בדיקה והפעלה

לפני כיסוי מערכת החימום בריצוף, חיוני לבצע בדיקה יסודית של פעילו מערכת החימום, וזאת כדי שלא ניאלץ לפרק את הריצוף שוב לתיקון בעיות. ראשית, בצעו בדיקת על המערכת החשמלית כדי לוודא שכל החיבורים שלמים. עבור מערכת המבוססת על מים, ערוך בדיקת לחץ לבדיקת נזילות. לאחר שסיימנו את הבדיקות הראשוניות, עליכם פשוט להפעיל את המערכת ולבדוק את תקינותה! בהצלחה!

התקנת חימום תת רצפתי

מה היה לנו עד עכשיו?