איך תדאגו לחתולי הרחוב ליד הבית לאחר הדברתו

הנושא של חתולי רחוב שמסתובבים סביב הבתים שלנו הוא נושא מורכב. אנשים רבים אוהבים חתולים ורוצים לטפל בהם, אבל פעמים רבות הם לא יודעים איך לעשות זאת, במיוחד אחרי שהחתולים עברו הליך של הדברת חתולי רחוב. כתוצאה מכך, אנשים פעמים רבות מנסים לעזור לחתולים כאלו אך בעתם רק מזיקים להם. לכן, נציג בפניכם כעת מספר דרכים לעזור לחתולי רחוב, ובמיוחד כאלו שבאזור שלהם התבצעה הדברה.

 

הקמת מחסה

הדבר הראשון שצריך להתבצע, בטיפול בחתולי רחוב הוא, לספק להם סביבה בטוחה ונוחה. ניתן לעשות זאת על ידי יצירת מחסה, כגון סככה חיצונית קטנה או קופסה נעימה מלאה בשמיכות ישנות ומוצרים לבעלי חיים. לאחר מכן, יש למקם את המחסה המאולתר במקום מוגן מפני פגעי מזג האוויר, כגון גשם, רוח וטמפרטורות קיצוניות.

הקמת מקלט

אסקפת מזון

בנוסף למתן מחסה, חשוב גם לספק מזון ומים לחתולים. ניתן לעשות זאת על ידי הנחת קערות מזון לחתולי רחוב ומים ליד המחסה אותו בניתם. חשוב לבחור מזון איכותי, שיתאים לחתולים כמו מזון רטוב בתקופות סוערות יחסית או מאכלים יבשים בקיץ.

 

טיפול רפואי

היבט חשוב נוסף בטיפול בחתולי רחוב הוא, מתן טיפול רפואי. לאחר שהחתולים חוו הליך של הדברה, ייתכן שיהיו להם בעיות בריאותיות שיש לטפל בהן. לכן, חשוב לקחת את החתולים לבדיקה אצל וטרינר, אם יש לכם את הכוח והיכולת, ולוודא שהם מקבלים את כל החיסונים והטיפולים הדרושים, בהנחה כמובן שיש לכם את האפשרות לעשות זאת עם כל חתולי הרחוב שנפגעו.

 

שגרת האכלה והשקייה

עוד אחת מהדרכים היעילות ביותר לטפל ולשקם  חתולי רחוב היא, ביסוס שגרת האכלה וטיפול. ניתן לעשות זאת על ידי האכלת החתולים באותה שעה בכל יום, ובאותה צורה לספק להם את המים המתוקים. בנוסף, חשוב גם לנקות ולתחזק את המחסה שבניתם עבורם והסביבה שלו, כדי לשמור על בריאות החתולים ונוחותם.

הַאֲכָלָה

שיתוף פעולה עם ארגוני בעלי חיים

דרך נוספת לטפל בחתולי רחוב היא, לעבוד עם ארגונים מקומיים לרווחת בעלי חיים. ארגונים אלו, יכולים לספק משאבים ותמיכה למי שרוצה לטפל בחתולי רחוב, כגון ייעוץ בנושא האכלה והגנה על חתולים, סיוע בלכידת חתולים חולים או מסוכנים ועיקור או סירוס החתולים כדי למנוע התרבות יתירה.

 

לסיכום

טיפול בחתולי רחוב יכול להיות מאתגר, אך אם הוא מצליח, הוא בוודאי מתגמל ומספק. הטיפול יתבצע, על ידי מתן סביבה בטוחה ונוחה, מזון ומים, טיפול רפואי וביסוס שגרת האכלה וטיפול. בצורה זו, יהיה ניתן לתת לחתולים הללו הזדמנות שנייה לחיים לאחר שעברו הדברה מסוכנת או חוויות טראומטיות אחרות. כמובן שבעזרת ארגונים מקומיים למען בעלי חיים תוכלו להגדיל אף יותר את העזרה והסיוע שלכם לחתולים חמודים ומסכנים אלו.

חתולים

מה היה לנו עד עכשיו?