אילו דברים בוחנים בתהליך בדק בית

המושג "בדק בית" קיבל משמעות קצת שונה בשנים האחרונות. הוא יכול להיות חלק ממשפט של מדבר בכלל על הכנס עצמו, כמו למשל: "נראה שאת צריכה לעשות בדק בית רציני". אז המאמר הבא מתכוון להחזיר משמעות לפאן היותר מקצועי של המונח ולהסביר: מה זה בדק בית, מתי כדאי לעשות, כמה אבחון כזה עולה וכו'

 

מתי עושים בדק בית?

בדק בית הוא תהליך שאנחנו עושים לפני רכישה של נכס. הבדיקה נעשית על ידי גורם מקצועי ויכולה לקבוע האם הנכס עומד בכל התקנים הדרושים, אם יש בו ליקויי בנייה או חריגות שעל בעל הנכס העתידי לדעת ואם כן אז כמה יעלה לתקנם ועד כמה הם חמורים.
מי עורך את הבדיקה? מהנדס בניין מוסמך. הוא מעולה באבחון פרטים שלא היינו שמים לב אליהם, כמו למשל: ריצוף שישקע בעתיד, מקום ייעודי לרטיבות או אבחון מוקדם של הופעת סדקים.
כמו כן חשוב גם שהאבחון יתבצע על ידי גורם מקצועי ומיומן. אנחנו ממליצים על מבנים בדק בית – האתר הרשמי.

 

ישנם עוד מקרים שהם נרצה לעשות בדק בית?

יש עוד 4 מקרים עיקריים שבהם נצטרך לעשות בדק בית לנכס. זאת בשביל לוודא שאנחנו קונים נכס משתלם, שלא הולך להפתיע אותנו בהמשך בהוצאות מיותרות ולחסוך לנו כסף, זמן וחוסר נעימות בעתיד. המקרים הנוספים בהם נערוך בדק בית:

 

בדק בית לדירה חדשה מקבלן

אתם בוודאי חושבים לעצמכם, למה שתצטרכו בדק בית לדירה חדשה, אבל אתם זוכרים מבנים חדשים לחלוטין שקרסו בהן המרפסות? שהתמלאו מים, רטיבות והתפוצצו צינורות כבר בשבועיים הראשונים?

קבלנים נדרשים לעמוד בחוקים ותקנות שאנחנו לא מכירים ולא יכולים לאבחן. כמו שימוש בבטון ולא בקלקר מתחת למרצפות (סיפור אמיתי שקרה בחדרה). הפרטים יכולים להיות קטנים כמו השיפוע המדויק של המרפסת, או סוג החול שהניחו מתחת למרצפות.

 

בדק בית לדירת יד שנייה

בטח אתם כבר לא מתפלאים. אז כמו שלפני שאנחנו קונים אוטו יד שנייה ואנחנו בודקים אותו לעומק כך גם דירה. כמו שהבנתם, הדירה יכולה להראות חדשה ומשופצת אבל מלאה בנזקים או פיגומים בלתי נראים לעין. ובוודאי לעולם לא תראו במבט רגיל מה מתרחש בצנרת או באיטום של הבניין.
אם מתגלים ליקויים בבדיקה תוכלו להחליט אם אתם מסוגלים לחיות איתם או אולי לא לבצע כלל את העסקה. ישנם גם מקרים שבעלי הדירה מתגמשים במחיר בעקבות הגילוי.

 

בדק בית שמתרחש בזמן בנייה

אז כמובן שאפשר למנוע את הליקויים עוד לפני שהם קורים באמצעות מהנדס או מפקח שיהיה נוכח בכל התהליך וככה תהיו בטוחים שיש איש מטעמכם שנמצא במקום ודואג שהכל יתרחש בדרך הטובה ביותר ועל פי תקנים מחמירים וקפדניים.

 

בדק בית בזמן שיפוצים

גם במהלך השיפוצים יכולים להיות שיבושים או קבלנים לא אמינים. בדק בית בוחן את מקצועיותם של אנשי המקצוע שעובדים ובודק שהדברים נעשים על פי התקנות.

 

סיכום בדק בית

בדק בית חוסך לכם המון כסף בטווח הארוך. ישנן עסקאות שלמות שלא קרו בסופו של דבר בגלל אבחון בדק הבית וגילויים של פיגומים ותקלות בנייה.

בדק בית

מה היה לנו עד עכשיו?