יש לכם בעיית מזיקים בבית? יתכן שזה בגלל הביוב

מזיקים בבית הם אחת הבעיות מטרידות והקשות של בעלי בתים. יתכן שאתם שומרים על הבית ועל הניקיון באופן רציני ולא מבינים איך עדיין מגיעים מזיקים שונים לפתח הבית? במקרים כאלה פעמים רבות הבעיה היא בביוב עצמו. במאמר הבא תוכלו לקרוא על תופעת המזיקים בביוב וכיצד אפשר להיפטר ממנה.

 

מזיקים בבית

מזיקים כמו חרקים, מקקים וחולדות, מחפשים מזון והגנה בבתים שונים. בתים רבים, נקיים יותרכ או פחות יכולים לסבול מאוד מבעיית מזיקים כיוון שריסוס וניקיון בבית לא מגיע לביוב. הביוב הוא מקור גדול ועיקרי של חדירת מזיקים לבית. לפעמים לא משנה כמה תנקו, כמה תרססו, ואפילו אם תשתמשו במדביר מקצועי, יתכן והוא לא יוכל לפתור את בעיית המזיקים בביוב שדורשת הזמנת ביובית.

מזיקים

הסכנה במזיקים

כאשר אנחנו מדברים על מזיקים, אנחנו מדברים לרוב על תיקנים או מכרסמים כמו חולדות. עבור כל אדם, הימצאותם של המזיקים היא אירוע לא נעים ומבהיל שגורם חוסר נוחות, אבל חשוב לזכור שמזיקים מסוג זה גם מהווים סכנה כיוון שהם יכולים להעביר מחלות שונות. לכן, כאשר יש בעיית מזיקים יש צורך לפתור אותה בהקדם.

 

מדוע מזיקים מגיעים לביוב?

כמה כל חיה, מזיקים מחפשים מזון ומסתור, ומזיקים שונים אוהבים את הביוב כי הוא מלא במזון שמתאים להם, הוא חשוך, קר, ולח. הביוב  מעניק הגנה מריסוסים וזאת סיבה נוספת שמזיקים נמצאים בביוב. בביוב פורחים שני סוגי מזיקים  – האחד הוא תיקנים, ג'וקים שניזונים משאריות של אשפה שניתן למצוא בביוב. גם אם ראיתם ג'וק בבית במהלך היום, סביר שאת רוב היום והלילה הוא מבלה בביוב. הסוג השני הוא מכרסמים – עכברים וחולדות אוהבים גם הם את הביוב כי הוא מספק להם מזון והגנה.

 

מה אפשר לעשות עם מזיקים בביוב?

ישנם שני פתרונות למזיקים בביוב. אפשר להזמין שירותי ביובית ולבצע ניקיון ושאיבה יסודיים לביוב – פעולה זאת תהרוס את הביוב כמקום מתאים למזיקים. אפשרות שנייה היא לעשות הדברת ביוב ייעודית עם חומרים כימיים. הדברה מלאה של הביוב תיעשה עם ביובית, שקודם תשאב את הביוב ולאחר מכן תאפשר להכניס חומרים כימיים נוספים שימנעו ממזיקים לחזור לביוב.

בשני המקרים בשלב הראשון יש צורך לזהות את הפתחים מהם מגיעים המזיקים, לאחר מכן לאטום אותם, ואז לבצע את ההדברה והשאיבה. הדברת ביוב מלאה תיעשה רק בעזרת ביובית. יש לזכור שזה תהליך בו משתחררים חומרים רעילים לאוויר, לכן יש צורך לעזוב את הבית ולאוורר אותו לפחות ליום אחד.

 

סיכום

גם אנשים ששומרים על ניקיון ועל כל הכללים בנוגע להימנעות ממזיקים, יכולים לסבול מבעיית מזיקים. מערכת הביוב היא בית גידול מצוין למזיקים, הם יכולים לשרוד בביוב גם הדברות וריסוסים שונים. כאשר הבעיה חמורה ואף מסכנת את הבריאות, כדאי לעשות הדברת ביוב מלאה בעזרת שירותי ביובית.

בעיית מזיקים בבית

מה היה לנו עד עכשיו?