מהן הדרכים היעילות ביותר לתפוס חולדה?

החולדה ממשפחת המכרסמים הינה בעלת תושייה, והיא מסוגלת להגיע לדירה בבניין גבוה, דרך הביוב ולא רק דרך החצר. בנוסף, מכיוון שחושיה מפותחים, קשה לתפוס אותה. המאמר יפרט מהן הדכים היעילות ביותר לתפוס חולדה.

 

כיצד תדעו שיש לכם חולדה בבית?

מעבר לכך שניתן לזהות את החולדה כשרואים אותה (דומה לעכברוש), ניתן לזהות שהיא ערכה ביקור בביתכם גם אם לא ראיתם אותה. ראשית, רואים גללים הדומים לגרגירי אורז גדולים. חשוב לנקות אותם ולראות אם הגלילים ממשיכים להופיע. שנית, תוכלו להבחין בריהוט וחוטי חשמל מכורסמים ואפילו בשאריות מזון שהחולדה כרסמה בהנאה.

 

זיהיתם חולדה? הזמינו הדברה

הדרך הראשונה להיפטר מהחולדה היא להזמין מדביר מקצועי ובעל ניסיון ברגע שמגלים סימנים שיש חולדה בבית. למשל, פרפקט הדברות היא חברה מומלצת ללכידת חולדות ומכרסמים אחרים. המדביר יודע להתעסק עם רעלים שונים, בין אם הם ידידותיים לסביבה ובין אם לא, הוא יודע מה המינון שיש לפזר ואילו רעלים בטיחותיים לבני הבית. כל שימוש עצמאי ברעל יכול להיגמר רע. המדביר בהכשרתו למד על הרעלים והוא המומחה בנושא.

 

השתמשו במלכודת לתפוס חולדה

תוכלו לרכוש מלכודת או כלוב המתאים לתפיסת חולדות, להניח בו פיתיון וכאשר החולדה תגיע לאכול את הפיתיון הכלוב ייסגר שהיא בתוכו ואז תוכלו לשחרר אותה רחוק מביתכם. על אף זאת, לא כולם רוצים להתעסק עם שחרור חולדה וקוראים למדביר המשתמש במלכודות לבצע את העבודה. ישנה גם אופציה למלכודת עם קפיץ, אך אז החולדה תמות מתאונת עבודה וזה פחות עדיף אם שומרים על איכות הסביבה.

 

כיצד לבחור במדביר מקצועי?

ראשית, יש לבחור במדביר בעל ניסיון שהתמודד בעבר עם מכרסמים ובפרט עם חולדות. המדביר מכיר את הרגלי החולדה ויודע למקם את המלכודת או הרעל במקום הנכון. ישנם אף מדבירים שתופסים את החולדה באופן ידני כאשר הם רואים אותה. בנוסף, חשוב שהמדביר יהיה זמין גם במקרה חירום ויגיע אליכם תוך זמן קצר. החולדה מעבירה מחלות ומסוכנת במיוחד אם בבית יש ילדים. לבסוף, המדביר צריך להיות בעל הכשרה עם מיומנות בתחום ובעל המלצות. ניתן לקבל המלצות מפה לאוזן או מאתרי המדבירים השונים באינטרנט.

 

מה עדיף מלכודת או רעל?

רוב המדבירים מעדיפים רעל שהורג את החולדה, אך הרעל יכול להדביק גם את חיות המחמד שלכם ובעלי חיים אחרים המסתובבים בחצר. בנוסף, יהיה קשה לאתר את גופת החולדה כי מפזרים את הרעל בהמון מקומות בבית. רק לאחר שגופתה תסריח תוכלו לגלות היכן הלכה לעולמה. לפיכך, אופציית המלכודת עדיפה. למרות זאת, מלכודת קפיץ או מלכודת חשמלית גם הן ימיתו את החולדה מייד. לסיכום, עדיף להשתמש במלכודת שבה החולדה תיוותר בחיים ויהיה אפשר לשחרר אותה לאחר הלכידה וכך גם לשמור על הסביבה.

דרכים לתפוס חולדות

מה היה לנו עד עכשיו?