מה הוא קידוח תצפית?

בעבודה שבה אנחנו מבצעים קידוחים בקרקע, יש צורך לבצע בדיקה שלה עוד לפני התחלת העבודה. הבדיקה הזו נועדה למנוע מצב שבו יש בקרקע בעיות שעלולות לסכן את המשך העבודה. לא משנה מה המטרה שלשמה אתם מבצעים את הקידוח, על ביצוע הבדיקה הזו אסור לכם לוותר בשום פנים ואופן. כאן נספר לכם את כל מה שחשוב לדעת על קידוח תצפית.

 

תצפית בקרקע

בעת עבודה שכוללת ביצוע קידוחים בקרקע, עלינו לוודא שהקרקע מתאימה למה שאנחנו רוצים לעשות. הבדיקה כוללת ניטור פגמים נסתרים בקרקע, בדיקת איכות מי התהום שלה, וכמובן איתור מוקדם של זיהומים. את כל הבדיקות הללו אנחנו צריכים לבצע בעזרת קידוח מקדים, שבשונה מהקידוח המרכזי נועד רק עבור בדיקות, והוא נקרא קידוח תצפית. geotest.co.il

תצפית קרקע

קידוח תצפית

כאשר אנחנו מבצעים קידוח תצפית, הכי המרכזי שבו נשתמש נקרא פיזומטר, והוא כלי שאמור לבצע מדידות שונות שקשורות לנוזלים. בדיקה של מי תהום למשל נעשית בעזרת הכלי הזה, והוא יאפשר לנו להבין מהי רמת הנוכחות של מי התהום בסביבה שבה אנחנו מבצעים את הקידוח, וכיצד הם יכולים להשפיע על הפרויקט שלנו.

 

איך מכניסים את הפיזומטר

כדי להכניס את הפיזומטר לעומק מספיק, אנחנו צריכים לוודא שהקידוח שביצענו לא קורס לתוך עצמו. ככל שעומק החפירה גדול יותר, כך סכנת הקריסה מוחשית יותר, ויש כמה דרכים שבהן אנחנו יכולים למנוע את הקריסה וכך לאפשר את התצפית באופן בטוח. השיטה הראשונה היא בעזרת קידוח יבש, ובו אנחנו פשוט מכניסים כלונס אל הקרקע שאמור להבטיח את היציבות שלה.

 

קידוח רטוב

אפשרות אחרת היא ביצוע של קידוח רטוב, שנעשה בעזרת חומר שנקרא בטונייט. החומר הזה הוא חומר רטוב שמוחדר אל הקרקע וגם הוא עוזר לנו למנוע את הקריסה שלה. הפיזומטר נמצא בקצה של הצינור שיוכנס לתוך הקרקע וכך נוכל לקבל ממנו את כל המידע שנדרש לנו לצורך המשך הפרויקט.

קידוח רטוב

איזו שיטה עדיפה

אחת השאלות הכי חשובות בביצוע של קידוחי תצפית היא מה השיטה העדיפה. אז כמובן שלכל שיטה יש את היתרונות שלה, ולמעשה מי שצריך להחליט באיזו דרך נבצע את ההגנה על החפירה הם אנשי המקצוע שמבצעים את הקידוח. רק הם מחזיקים במכלול הידע שיאפשר להם לבצע את הקביעה הזו.

עם זאת, כדאי לדעת שלקידוח יבש יש יתרון בכך שניתן לבצע אותו גם בסביבה עירונית, או בסביבה שבה יש צורך לשמור על הקרקע, לאור העובדה שהנזק הסביבתי שהוא מסב לקרקע נמוך יותר מאשר זה של הקידוח הרטוב.

 

לסיכום

קידוח תצפית מאפשר לנו לבצע סקירה של הקרקע לפני שאנחנו משתמשים בה. את הדרך לשמור על הקידוח באופן יציב יש לבחור רק בעזרת אנשי המקצוע שמבצעים עבורכם את הקידוח לאור העובדה שמדובר על שיקולים שקשה להבין אותם בלי ניסיון.

קידוח תצפית

מה היה לנו עד עכשיו?