מה כרוך ברישום חברה בישראל?

אז החלטתם להגשים חלום שבוער בכם כבר הרבה זמן ולהקים חברה? קודם כל אנו מאחלים לכם הרבה מאוד הצלחה, בזכות אנשים יוזמים ונחושים כמוכם המשק הישראלי מתקדם. אבל עכשיו צריך לנחות לקרקע המציאות.

כדי להקים את החברה באופן רשמי אתם חייבים שהיא תהיה רשומה אצל גופי השלטון הרלוונטיים, ולכן יש תהליך מאוד ברור שצריך לעשות. הכנו לכם כאן מדריך קצר ופשוט שמפרט בדיוק את כל מה שצריך לעשות בדרך לרישום חברה.

 

איך מתחילים?

הגוף שאחראי על חברות במדינת ישראל נקרא רשות התאגידים, והוא יושב במשרד המשפטים. כל הקמה של חברה בישראל חייבת לעבור דרך רשות התאגידים, ולעמוד בכל תנאי הרשות. כדי להקים חברה מספיק אדם אחד שיהיה בעל המניות, והוא אפילו לא חייב להחזיק באזרחות ישראלית.

ניתן לרשום חברה במדינת ישראל גם בלי להיות פיזית בישראל, אך זה דורש הגעה לשגרירות ישראלית בחוץ לארץ על מנת לחתום על מסמכים שונים. עם זאת, כדי לפתוח חברה בישראל חייבת להיות לה כתובת ומספר טלפון בישראל.

מה כרוך ברישום חברה בישראל?

אז איך מקימים את החברה?

השלב הראשון בהקמת החברה דורש מכם כמה צעדים ראשוניים: לבחור שם לחברה, להגדיר היכן החברה יושבת, למנות דירקטורים לחברה, להכין הסכם מייסדים לחברה (לא חובה), ולנסח לחברה תקנון. כדאי לדעת: מכיוון שיש לא מעט חברות בישראל אתם צריכים להכין לפחות 3 שמות, כדי שלא יהיה מצב ובו יש שתי חברות עם אותו שם.

כדאי כמובן לבדוק מראש שהשם שאתם רוצים לא נתפס כבר על ידי חברה אחרת. התקנון הוא בעצם הסכם רשמי שנחתם בין מחזיקי המניות לבין החברה. בתקנון צריכים להופיע שם החברה, מטרות החברה, ופרטים נוספים הקשורים בעיקר למניות החברה.

 

רישום החברה

לאחר שמילאתם את הבקשה ואת כל הטפסים הנלווים שכוללים הצהרה של בעלי המניות, הצהרה של הדירקטורים, אישור על תשלום האגרה ועוד, תצטרכו להעביר אותה לרשות התאגידים. תוכלו לשלוח את הטפסים בדואר, להפקיד אותם בתיבה בלשכת התאגידים בירושלים, להגיע ללשכת התאגידים בירושלים או בתל אביב בזמני קבל קהל, או להגיש את הטפסים בצורה מקוונת באתר הרשות.

מבחינת עלויות, תצטרכו לשלם אגרה חד פעמית של 2,645 ₪, ואם תבצעו את הרישום באופן מקוון עלות האגרה תהיה נמוכה יותר – 2,176 ₪. לאחר שביצעתם את התהליך החברה שלכם נפתחה באופן רשמי. מכאן תצטרכו להתחיל להתנהל באופן מסודר מול רשויות המדינה השונות, וחשוב להקפיד לעשות את זה בצורה מסודרת ומקצועית כבר מתחילת הדרך.

 

סיכום

פתיחת חברה היא תהליך שיכול להיות מורכב לעתים, ולכן חשוב להקפיד לעבוד בצורה מסודרת ולהבין בדיוק אילו טפסים ומסמכים ואילו אישורים אתם צריכים להכין. כדאי להיאזר בסבלנות ולהיות מוכנים לקצב של הבירוקרטיה הישראלית. אבל בסופו של דבר, אתם עושים דבר גדול ומגשימים חלום. בהצלחה!

מה כרוך ברישום חברה בישראל?

מה היה לנו עד עכשיו?