מה היא ארכנופוביה?

עכבישים עשויים לעורר בכולנו תחושה של אי נוחות ברמה מסויימת, המראה שלהם עשוי להיות מצמרר לעיתים והמגע עם הקורים אינו נעים. עכבישים מסויימים מסוגלים לעקוץ ולגרום לנו לדלקת עורית ולכן גם מומלץ שלא לגעת או לשחק איתם אם אינכם בטוחים. אך מה קורה כאשר אדם מגיב בחרדה קשה למראהו של עכביש, אפילו בתמונה או במהלך צפייה  בטלויזיה? תגובה קשה של פחד ואימה מפני עכבישים נקראת ארכנופוביה וניתן להקל על תסמיניה באמצעות טיפול מקצועי.

מכון דרור

מכון דרור לפסיכולוגיה וחינוך הוקם בשנת 2008 על ידי רותי פרגר – מאור, פסיכולוגית חינוכית מומחית בכירה בעלת שלושים וחמש שנות וותק בטיפול בילדים ומבוגרים הסובלים מקשיים בתחום הלימודי והרגשי.

פחד מעכבישים עשוי להיות גורם אשר מפריע למהלך החיים התקין בקרב ילדים ומבוגרים החוששים מאד מנוכחות עכבישים בסביבתם ולכן עלולים להמנע מטיול בחיק הטבע, לינה באיזורים פתוחים או ביקור אצל חברים. ניתן ורצוי לטפל בארכנופוביה על מנת להביא לשיפור באיכות החיים ולאפשר גמישות רבה יותר בהתנהלות היום יומית.

מה היא ארכנופוביה?

ארכנופוביה

ארכנופוביה היא פחד מעכבישים. כולנו סולדים מעכבישים ברמה זו או אחרת ואם לא מדובר בספיידרמן הגיבור השכונתי החביב, סביר להניח שכל אחד מאיתנו יפרוץ בצרחות למראה עכביש גדול ושעיר מטפס על זרועו. אולם ארכנופוביה הינה חשש שהעכבישים נמצאים בכל מקום ובכל פינה, רק אורבים להזדמנות לגעת בעורנו.

מצב זה עלול להשפיע על קבלת ההחלטות שלנו כמו לדוגמא לסרב לצאת לטיול השנתי עם כל הכיתה מחשש שעכבישים יחדרו לאוהל שלנו או יטפסו עלינו במהלך הסיור. ישנם ילדים החוששים כל כך מעכבישים עד שאם יראו אחד במקום מסויים, יסרבו לשהות או לחזור אליו גם אם יהיה סטרילי לחלוטין מכל יצור בעל יותר משתי רגליים. לכן חשוב כל כך לטפל בבעיה, לא ללעוג לה או לכנות את הסובל ממנה פחדן או רגשן.

 

כיצד מטפלים בארכנופוביה?

מקורה של הארכנופוביה במפגש ראשוני עם העכביש שהפך מאיים ומפחיד כל כך עד שהלחץ מן החוויה הפך לסוג של טראומה. לכן יש צורך בטיפול מקצועי להבנת שורש הבעיה, ואם האירוע הודחק ונשכח, לפחות להבין כי מקורו בפגישה לא נעימה עם העכביש ונסיון להתיידד עימו מחדש.

מטופלים אמיצים במיוחד יכולים להתנסות בנגיעה בעכבישי מחמד המוצגים לראווה בפינות ליטוף שונות כגון טרנטולה הנחשבים רכים ונעימים למגע על מנת ליצור חוויה נעימה יותר שעשויה להקהות ולהפחית את סימני החרדה שלהם.

 

לסיכום

מכון דרור הינו מוסד ותיק לטיפול בילד ובמבוגר, אנו מאבחנים ומטפלים בחמש שפות ומציעים שירותי ייעוץ למוסדות וארגונים חינוכיים וטיפוליים. הנסיון הרב שלנו והגישה המיוחדת שלנו הפכו אותנו לסיפור הצלחה. תוכלו לקבל אצלנו טיפול רגשי להקלה על סוגיות מורכבות ומשברים רגשיים עבור ילדים ומבוגרים ברגישות ובמקצועיות.

ארכנופוביה

מה היה לנו עד עכשיו?