עשה זאת בעצמך: כך תעשו הדברת נמלים בעצמכם

הקיץ כבר כאן ורוב האנשים התחילו להתעסק עם אחד המטרדים המשמעותיים ביותר של הקיץ – החרקים. החרקים נוטים להיכנס לתוך הבתים והגינות, במטרה לחפש לעצמם מחסה מהחום ובתקווה למצוא מים ומזון. אך מאחר ורוב האנשים אינם מעוניינים לחלוק את מרחב המגורים שלהם, כדאי להכיר את כל הדרכים היעילות ביותר להדביר את החרקים בצורה עצמאית. הנמלים נחשבות לאחד החרקים הנפוצים ביותר, לכן מדובר על צרה שפוקדת את רוב האנשים בארץ. הנמלים נוטות להיכנס לתוך הבית, להסתובב על השיש במטבח וכמובן להיכנס לתוך הארונות. לכן חשוב לדעת כיצד להתמודד עם המטרד בצורה עצמאית.

 

הדברת נמלים עצמאית – מה כדאי לדעת?

הדברת נמלים אינה מסובכת או מסורבלת מידי, לכן רוב האנשים מסוגלים להתמודד עם המשימה בצורה עצמאית. אומנם ניתן להזמין מדביר מקצועי במידה וכל הדרכים הפשוטות לא הצליחו, אך ברוב המקרים לא יהיה בכך צורך. היום קיימים בארץ יותר מ-180 סוגים שונים של נמלים והן כולן אוהבות לחיות בקהילות גדולות, דבר שמוביל לכמויות עצומות של נמלים בבית או בחצר. אחת הדרכים היעילות ביותר למנוע מראש את כניסת הנמלים לתוך חלל הבית, היא להקפיד על ניקיון.

אם תשמרו על הניקיון ותמנעו מצב של פירורים על השיש או הרצפה, הנמלים פשוט לא יבואו. ללא מזון זמין הנמלים יעדיפו לעבור לשכנים שלכם, לכן כדאי לתת על כך את הדעת. כמו כן, כדאי לעשות סיבוב בבית ולוודא כי אין שום חורים בקירות, מהם הנמלים עלולות להיכנס. חשוב לאטום את הקירות, מאחר וסדקים וחורים עלולים לשמש לכניסת החרקים השונים.

הדברת נמלים עצמאית

כיצד תוכלו להדביר את הנמלים באופן עצמאי?

היום ניתן למצוא לא מעט סוגים של חומר נגד נמלים, לכן החוכמה היא כמובן לבחור את החומר העוצמתי והיעיל ביותר עבורכם. אופציה אחת היא לבצע הדברה ישירה, שנועדה לטפל בנמלים שמסתובבות אצלכם בבית או בחצר. מדובר על הדברה הכוללות ריסוס ישיר על הנמלים ועל הסביבה שלהן, דבר שיוביל למותן. אופציה נוספת, היא שימוש בהדברה עקיפה, שנועדה למקרים קשים יותר. הקן של הנמלים נמצא תמיד מתחת לפני השטח, או לחילופין, בתוך חלל הקירות.

לכן על מנת להגיע לתוך הקן, תצטרכו להשתמש בג'ל או בגרגרים ייעודיים, שניתנים לפיזור בסביבת הנמלים. הנמלים יכניסו את הפיתיון לתוך הקן שלהן ובכך יוביל להדברת כל אוכלוסיית הנמלים. חשוב לציין כי חומרי ההדברה של היום מאופיינים ברעילות נמוכה יחסית, אך ביעילות גבוהה. בעבר חומרי ההדברה היו מפוזרים באופן אקראי בכל חלקי הבית, דבר שהוביל לא פעם למקרי הרעלה של בני הבית וחיות המחמד. חומרי ההדברה של היום אינם מסכנים אתכם והם נחשבים לבטיחותיים לשימוש.

 

לסיכום

במידה וגיליתם נמלים שמסתובבות בחלל הבית או בחצר הפרטית שלכם, כדאי להדביר אותן מוקדם ככל הניתן, כדי למנוע את התרבותן.

הדברת נמלים בעצמך

מה היה לנו עד עכשיו?