מה היא ביובית ולמה היא משמשת?

מה זה ביובית? האם יש חייה כזאת בכלל? יכול להיות שכבר נתקלתם בה בעבר אך לא היה לכם מושג על מה מדובר בכלל. אם יצא לכם באחד הלילות לראות רכב גדול שעומד ברחוב בעל מיכלית גדולה שממנה יוצא צינור שהולך ישירות לתוך חור הביוב של הרחוב שלכם, ככל הנראה שראיתם ביובית בחייכם בעבר. ביובית הוא כלי עבודה חשוב מאד בתחום שאיבת הביוב. המאמר הבא יסביר על הביובית. 

 

הביובית

כעת נסביר קצת יותר במפורט מה היא הביובית ולמה היא עוזרת לנו בחיי היומיום שלנו. אז כך, ביובית היא כלי רכב אשר יש לו כמה שימושים חשובים. הביובית היא כלי רכב חשוב מאד בתחום שאיבת הביוב שלנו בשכונה. ברוב המקרים אנו בכלל לא חשופים לחיי הביוב שלנו או של השכונה שלנו וטוב שכך.

הביוב שלנו נמצא מאחורי הקלעים והוא עובד בצורה חלקה. פעמים רבות צריך לדאוג ולפתור בעיות שיכולות להיווצר במערכת הביוב השכונתית שלנו. מי השופכין אשר עוברים בביוב שלנו מגיעים למקומות המיועדים להם.

אך במקרה של סתימה או תקלה במערכת הביוב אנו יכולים לחוש את הריח בשכונה ולהתחיל לדאוג שמה אחד הצינורות סתומים. כדי שכל התהליך הזה יקרה בצורה טובה וחלקה על המערכת לעבוד בצורה חלקה לגמרי וללא כל בעיה, כאן נכנסת הביובית לפעולה.

 

במה היא עוזרת לנו?

פתירת בעיות במערכת הביוב: כדי שכל מערכת הביוב תעבור חלק צריך לדאוג שכל הצינורות שלה יהיו פתוחים וללא הפרעות מגורמים זרים.

 

שאיבת ביוב:

במידה ויש ביוב תקועה הביובית יכולה לסייע לנו לשאוב את הביוב. ביוב ברחוב יכול להיתקע ממגוון רחב מאד של סיבות, לרוב זה יהיה כי מישהו זורק אשפה שלא מתאימה לביוב ובכך נוצרת הסתימה. בעזרת הביובית ניתן לפתוח כל סתימה במערכת הביוב שלנו.

 

שאיבת הצפות:

במידה וישנם הצפות ברחוב שלכם בגלל עודף גשם ככל הנראה שגם הביוב של השכונה שלכם כבר מלא עד אפס מקום. במקרה כזה למים לא יהיה מקום להתנקז אליהם ונצטרך לעזור להם להתנקז למקום מסוים. בעזרת הביובית אנו יכולים לשאוב את אותה הצפה.

 

ניקוי ושטיפת הביוב:

כדי להבטיח שכל מערכת הביוב שלנו בשכונה תעבוד בצורה חלקה אנו צריכים לדאוג ולנקיונה של המערכת כדי שלא יהיו בעיות כלל בקווי הביוב. כדי לנקות את צינורות הביוב שלנו נשתמש בביובית לצורך שטיפת וניקיון קווי הביוב שלנו.

 

פתיחת סתימות עם לחץ מים חזק:

במידה וקיימת סתימה במערכת הביוב השכונתית שלנו חשוב מאד לא להזניח את הסתימה ולדאוג לפתיחתה. בעזרת הביובית נוכל לפתוח את הסתימה עם זרם לחץ מים חזק.

 

לסיכום:

מערכת הביוב שלנו היא דבר חשוב שיש לשים לב אליו. במידה ואנו חשים שיש בעיה הביובית תוכל לסייע לנו בפתירתה ובחזרה לשגרה הרגילה שלנו.

ביובית

מה היה לנו עד עכשיו?