הדברה ירוקה – מתי כדאי לבחור בה

כולנו מכירים את התופעה שבה יום אחד אנו מגלים שאנחנו חולקים את הבית שלנו עם אורחים לא קרואים ולא רצויים. אלו יכולים להיות חרקים קטנטנים או בעלי חיים כמו עכברים, בכל מקרה – אנחנו לא ממש נהנים מהנוכחות שלהם בבית שלנו. אז מה שצריך לעשות זה להרים טלפון לאיש המקצוע שאמון על ההרחקה של אותם אורחים לא רצויים – המדביר.

אבל ישנו חסרון אחד עיקרי בעבודה של המדביר: הוא משתמש בחומרים חזקים מאוד ורעילים כדי להרחיק את המזיקים שנכנסו לבית שלנו. מצד אחד כמובן שהחומרים הללו עושים את העבודה, אבל מצד שני, החומרים הללו מאוד לא בריאים. אז מה עושים?

 

מה זה הדברה ירוקה?

הדברה ירוקה היא שם כולל לשיטות הדברה שונות שבהן לא נעשה שימוש בחומרים כימיים רעילים. בהדברה ירוקה משתמשים אך ורק בחומרים אורגניים וטבעיים שיגרמו למזיקים שנכנסו אליכם הביתה לצאת ממנו ולהתרחק ממנו. בשנים האחרונות ההדברה הירוקה הולכת ונהיית פופולרית יותר ויותר, וגם התחום עצמו מתפתח ומשתכלל.

חשוב לדעת שלמרות שבעבר הדברה ירוקה נחשבה ללא ממש יעילה, כיום ישנן דרכים מעולות ושיטות בדוקות ומנוסות להדברה ירוקה. אם זה מעניין אתכם, תוכלו ללמוד עוד פרטים על הדברה ירוקה בקישור הזה גור הדברות – הדברה ירוקה.

הדברה ירוקה

מתי נבחר בהדברה ירוקה?

באופן כללי אנו ממליצים מאוד ללכת בשלב הראשון על הדברה ירוקה, שזו תהיה ברירת המחדל שלכם. אם אחרי זה תרצו לעבור להדברה רגילה יותר אפשר, אבל למה לא לנסות להתחיל עם חומרים שאינם רעילים ועלולים לפגוע בדיירי הבית. ההמלצה שלנו תקפה עוד יותר כאשר יש בבית תינוקות, ילדים קטנים, נשים בהיריון, אנשים מבוגרים, או חברים בקבוצות סיכון שעלולים להיפגע מחומרי ההדברה הרעילים.

 

מהם סוגי ההדברה הירוקה?

כיום ישנן כמה טכניקות להדברה ירוקה, הכנו לכם כאן סקירה קצרה על הטכניקות כדי שתוכלו להתרשם מהן:

  1. הדברה אלקטרונית – ישנם מכשירים אלקטרוניים שמסוגלים בשיטות שונות להרחיק או להשמיד את המזיקים. אתם בטח מכירים את המנורות הכחולות שמחשמלות את החרקים, ויש גם מתקנים דומים שעובדים בעזרת הפצת ריח. מכשירים אחרים מפיצים צליל בתדר בלתי נשמע לאדם שמשגע את המזיקים.
  2. הדברה ביולוגית – בשיטה הזו פשוט מביאים הביתה את הצייד הטבעי של המזיקים שמפחיד אותם וגורם להם להתרחק מהאזור של הבית שלכם. כך לדוגמא, ברגע שיהיה בבית חתול אפשר להניח שהעכברים שנמצאים בו יסתלקו. לכל מזיק יש גם אויב טבעי שניתן לנצל אותו. לשיטה הזו יש אפקטיביות נמוכה יותר מכיוון שחלק מהמזיקים יאבקו באויב הטבעי, וברגע שהוא ילך הם יחזרו.

 

סיכום

כדאי מאוד שתכירו את ההדברה הירוקה ושהאופציה הזו תהיה לכם בראש. כיום ישנן שיטות הדברה ירוקה יעילות מאוד שיחסכו שימוש בחומרים רעילים בתוך הבית.

הדברה ירוקה

מה היה לנו עד עכשיו?