איך להימנע מחרקים בבית בקיץ?

למרות שחרקים מהווים חלק חשוב במערכת האקולוגית, סביר להניח שלא תרצו להכניס אותם לביתיכם.

זוחלים ומעופפים לא רק מציקים, אלא גם לא סניטרים ומביאים איתם צרות רבות. הקיץ זו תקופת השיא עבור אותם אורחים לא רצויים.

אז רגע לפני שהם משתלטים על הבית שלכם, ערכנו לכם רשימה איך להתמודד ביעילות עם הפולשים הקטנים.

 

תיקנים

לתיקנים יכולות הישרדות גבוהות מאוד. מזיקים אלה נכנסים אלינו הביתה באמצעות סדקים, צינורות ביוב, וחלקם יכולים אף להתעופף פנימיה כי הם נמשכים לאור. הם יכולים להסתדר מעל שבוע ללא מזון, ולהתחבא במקומות רבים כגון מנועי מקרר צינורות וכדומה. קשה מאוד למנוע את כניסת של התיקנים גם אם שומרים על ניקיון שוטף בבית, מה שכן, אפשר לפגוע ביכולת שלהם להתרבות בתוך הבית. רצוי אם כך לשמור מזון בכלים סגורים היטב ולא להשאיר אוכל בחוץ. בנוסף, בשל המשיכה הטבעית שלהם לאזורים של לחות יש להקפיד שאביזרי הניקוז יהיו מכוסים ולמנוע הצטברות לחות סביב ברזים ושירותים. ישנם פתרונות טבעיים כגון פיזור עלי דפנה יבשים, שום טרי או שבבי מלפפון. אפשר גם לטפטף שמני אתרי למיניהם באזורים הבעייתים ולמרות שיש לו ריח חזק אפשר להיעזר בשמן נים הקוטל חיידקים וטפילים.

 

יתושים

יתושים הם כנראה הכי מציקים ברשימה. מעבר לרעש הזמזום המעצבן באוזן, העקיצה המגרדת במיקום הכי אסטרטגי, וחוסר נעימות כללית, הם גם יכולים להיות מאוד מסוכנים. יתושים יכולים להעביר מחלות כגון מלריה וקדחת הנילוס המערבי ובמקרים נדירים לגרום לנזקים בלתי הפיכים.  היתוש, אם טרם הספקתם לשמוע, אוהב להתרבות במקווי מים עומדים. שלוליות שנוצרות אחרי גשמים, או השקייה הם מספיק בשביל ליצור את הסביבה האופטימלית להתרבות. בעצם יש לייבש ולכסות את כל מקומות הרומנטיקה של היתושים, כל מקום שעלולים להצטבר בו מים. הם לא צריכים הרבה, מספיק כוס עם מים ששכחתם בחוץ. שמן רוזמרין מבריח אותם כך שכמה טיפות ליד המיטה ואזורים אחרים ימנעו מהיתושים להתקרב.

 

נמלים

מי יודע איך הן נכנסות, אבל נמלים יכולות להיות נטל להתמודד איתו, במיוחד סביב המטבח. ובכן, הפריט שיהפוך לחבריכם הטוב ביותר הוא החומץ. חומץ משמש כפתרון פלא, יש למהול חומץ עם מים והתיז על החלונות שולי הדלתות וכל מקום ממנו אתם חושדים שהן נכנסות. יש לדאוג לחזור על הפעולה משום שהאפקט מתפוגג לאחר אורך זמן.

 

הדברה

ישנם הרבה פתרונות שיכולים להרחיק את החרקים מבתיכם, השוק מוצף בתכשירים טבעיים וכימיים שניתן להשתמש בהם בשימוש עצמי. למרות כל זאת, כנראה הפתרון היעיל ביותר שגם יישמר לאורך זמן הוא להתקשר לבעל מקצוע קוברה הדברות ולבצע הדברה מקצועית. בעלי המקצוע יודעים לאתר את מקומות המסתור וחדירתם של החרקים השונים, יודעים לזהות את הזנים השונים, ובכך  יודעים להתאים לבעיה את הטיפול הנכון. טווח המחירים הוגן למדי וישנה אחריות לעונה.

 

חייה

מה היה לנו עד עכשיו?