האם חשמלאי צריך להיות בעת הדברת ארון חשמל

כולנו מכירים את הרגע (האימתני) בו מול העיניים שלנו מופיע הג'וק הראשון של הקיץ.

לחלקנו (אני מתוכם) מדובר בחוויה מאוד טראומטית וקשה ואנחנו נעשה הכל כדי להימנע מהופעתם של המזיקים בביתנו.

 

חשיבות ההדברה

מלבד הפחד והגועל שתיקנים גורמים לנו, השתקעות שלהם בדירת מגורים עשויה להיות בעייתית מאוד ולגרור מחלות שונות אצל כלל יושבי הבית (בני האדם ובעלי החיים כאחד). הדבר נכון גם לשאר החרקים אותם אנחנו נוטים להדביר, למשל נמלים.

 

מה צריך להדביר?

כאן מדובר על שאלת מיליון הדולר, הכל תלוי בסיטואציה הספציפית שלכם, אם גיליתם ג'וק בודד מאחורי הארון או נמלים על החלון במטבח, ניתן לבצע הדברה מקומית. הדברה מהסוג ניתן לעשות באופן עצמאי. במקרה כזה חשוב מאוד לשים לב להוראות של תכשיר ההדברה, להרחיק אוכל, בעלי חיים וילדים מאזור ההדברה.

במקרים בהם תרצו לבצע הדברה כללית לכל הבית, למשל אם גיליתם קבוצה גדולה של תיקנים, תוכלו לעשות זאת באופן עצמאי או באמצעות חברות המתמחות בתחום. בדרך כלל, ההדברה של חברה הינה חזקה יותר. הדבר טוב מצד אחד, כי משך הזמן שבו תהיו חופשיים מן המטרד המזיק היא ארוכה יותר. אך מצד שני יש צורך במשנה זהירות, זאת בכדי למנוע הרעלה ופגיעה בבני הבית.

 

האזור ששכוחים להדביר

כשחושבים על הדברת הבית, קודם כל חושבים על אזור המטבח, בדגש על הארונות המכילים אוכל והאזור בו ממוקם הפח. אך, משום מה אנשים רבים שוכחים להדביר את ארון החשמל.

אומנם בארון החשמל אין אוכל שהמזיקים יכולים לאכול, אך הוא מקום חשוך, מוגן (אנחנו כמעט ולא פותחים אותו) ובדרך כלל הוא נמצא באזור מאוד מרכזי בבית, כך שניתן להגיע ממנו למטבח בקלות.

 

איך מדבירים את ארון החשמל?

בגדול התשובה לשאלה הזו היא פשוטה מאוד, בזהירות! אם לקחתם חברה מקצועית לביצוע העבודה, דאגו לוודא שאכן מדובר במקצועניים ושהם יודעים את כל הסכנות הקיימות בארון החשמל.

במידה והחלטתם להדביר את הבית בעצמכם, מומלץ מאוד לפנות לחשמלאי מקצועי, בכדי שזה יפקח על תהליך ההדברה, יכווין אתכם להימנע מתכשירים אשר עשויים להתלקח או לפגוע במעגלי החשמל הקיים בארון.

כמו כן, בקשו מהחשמלאי לבדוק את כל המעגלים החשמליים והחוטים השונים, לוודא שלא נגרם להם נזק. זה חשוב במיוחד במידה ואתם מדבירים כנגד עכברים וחולדות אשר יכולות לכרסם חוטי חשמל חשופים, או ליצור פגמים בקירות.

שימו לב כשאתם מזמינים חשמלאי לבחור אחד שעובד באזור מגוריכם, למשל אם אתם גרים בתל אביב חפשו חשמלאי בתל אביב.

בין אם בחרתם לבצע את ההדברה בעצמכם או באמצעות מדביר מקצועי, שימו לב שאתם והמדביר מכירים את כל ההוראות וההזהרות. בקשו לקבל את כל המידע, כך שלא תפגעו ולא תפגעו בתשתיות של ביתכם.

 

איש שרות

מה היה לנו עד עכשיו?