כל כמה זמן צריך להדביר ולרסס את הבית

מעת לעת, קורה שהבית מתמלא במזיקים מסוגים שונים. פעם מדובר במקקים או בנמלים, פעם כיני יונים מזיקות ופעם פרפרים ומזיקים אחרים. בבתים שיש בהם חיות מחמד, קורה לא אחת שהבית מתמלא בקרציות. תופעת המזיקים בהחלט איננה נעימה, שלא לדבר על הנזק הפוטנציאלי לבריאות שעלול להיות תוצאה ישירה של נוכחות המזיקים. כינים, ויותר מכך קרציות, עלולים לעבור בקלות לילדים ולגרום להם אי נוחות במקרה הטוב, ונזקים בריאותיים של ממש במקרה הפחות טוב. מהו הפתרון הנכון ביותר במקרה של התפשטות מזיקים בבית? מתי הזמן הנכון לביצוע הדברה יעילה? בשורות הבאות נשיב לשאלות הללו בהרחבה.

התפשטות מזיקים וכיצד ניתן לטפל בה

התפשטות מזיקים בבית, יכולה להיות תוצאה של מספר גורמים. הגורם הפחות נפוץ הוא דווקא הגורם שנוטים לחשוב עליו ראשון –  שהוא אי שמירה על הניקיון וההיגיינה בבית. הניסיון מלמד שהמצב איננו כך כלל ועיקר. עובדה היא, שמיני מזיקים מופיעים גם בבתים שבהם רמת הניקיון וההיגיינה גבוהות. סיבה נוספת לנוכחות מזיקים יכולה להיות סביבתית. הבית אמנם נקי, אבל הסביבה שלו איננה מטופחת, והדבר מעודד ללא ספק חדירת מזיקים, כולל כאלה שלא הוזכרו כאן, שהם עכברים, חולדות וחיות אחרות. עוד סיבה להופעת מזיקים בבית היא שהם מגיעים עליו באמצעות צד שלישי. לדוגמא – יונים שמקננות בדרך קבע על יד דירת מגורים, (הדברה לאחר מעבר דירה)  עלולות להביא איתן כינים וקרציות, שעלולות להתפשט בכל הבית ולגרום לא מעט עגמת נפש. במקרים כאלה, לפני ביצוע ההדברה יש להרחיק קודם את היונים. רק לאחר מכן ההדברה תהיה יעילה ויסודית. כך תימנעו מחרקים במזווה.

הדברה לאחר שיפוץ בבית

ואולם אחד המצבים היותר נפוצים, היא הופעה של מזיקים דווקא אחרי שיפוצים בבית. בדרך כלל, שיפוצים בבית כוללים גם החלפת צנרת, צבע לבית, הסרת הריצוף והחלפה שלו ועוד פעולות שעלולות לחשוף בתי גידול של מזירים שונים. מתחת לרצפה עלול להימצא קן של נמלים, וטיפול יסודי בצנרת עלול לגרום להופעה של ג'וקים ומזיקים נוספים, שהתגוררו בתוך הצנרת הישנה. לא אחת קרה, שדווקא אחרי השיפוצים התעורר הצורך בביצוע הדברה. על מנת להימנע מבעיות אפשריות מומלץ, לפיכך, לבצע הדברה כחלק מתהליך השיפוצים, כאשר ההדברה תתבצע אחרי שהכול הסתיים והבית המשופץ עומד להימסר לדיירים. זאת, בבחינת "סוף מעשה במחשבה תחילה", קרי מניעת נזקים ואי נעימויות בעתיד.

תהליך ההדברה הוא פשוט. בשלב הראשון מאבחן איש המקצוע את הבעיות הקיימות. אם מדובר ביותר מבעיה אחת, מדרג המדביר את הבעיות לפי סדר החשיבות, כאשר הוא מטפל בבעיה הקשה ביותר בהתחלה. חשוב לציין שתהליך ההדברה שונה בין סוג אחד של מזיקים למשנהו. השוני נובע הן מחומרי ההדברה והן מהדרך שבה היא מתבצעת. אם יש לך עניין בביצוע הדברה יסודית ויעילה, זה המקום הנכון עבורך. באתר שלנו תמצא בעלי מקצוע מיומנים, שיבצעו עבורך את העבודה במהירות וביעילות.

מה היה לנו עד עכשיו?