הרחקת יונים – מהן השיטות הנפוצות ביותר בשוק

אם גם אתם סובלים מיונים, אתם ודאי מבינים עד כמה מטרידות יונים עשויות להיות. הן יכולות להביא מחלות, כינים, זיהומים, לכלוך ועוד. כיום יש מספר שיטות נפוצות בשוק להרחקת יונים. חלק מהשיטות יותר הומניות וחלק מהשיטות פחות. ישנן שיטות היכולות להיפתר באמצעות כמה פעולות פשוטות, ויש הרחקת יונים הדורשת התערבות של בעל מקצוע.

 

אז איזה שיטות יש כיום בשוק?

דוקרנים

קיימים שני סוגים של דוקרנים. דוקרנים מפלסטיק ודוקרנים מנירוסטה. דוקרני הנירוסטה נחשבים לפחות הומניים כלפי היונים, מכיוון שהם עשויים לפצוע אותם. הם גם לא עמידים יחסית בשמש, כך שהחלפתו תהיה לעיתים קרובות. הבעיה העיקרית בשימוש בדוקרנים, היא שיונים נוטות להסתגל אל הדוקרנים. בייחוד אם המצב נשאר סטטי ואינו משתנה. לעומת זאת, דוקרנים מפלסטיק זולים יותר ולא פוצעים את היונים וניתן לשנות את מיקומם יחסית בקלות. שימו לב שלרוב לא די בדוקרנים לצורך הרחקת יונים.

 

חומרי ריח

אחד מהחושים שיונים עושות בהן שימוש רב הוא חוש הריח. חוש הריח המשותף שלהן מסייע להן בניווט דרכן. חוש הריח גם יכול לעזור לכם להרחיק אותן. שימוש באמצעות חומרי ניקוי חזקים המדיפים ריח חזק לגמרי יכולים לעשות את העבודה. הריח מבריח את היונים כמעט באופן מידי. ברגע שמשנים ליונה את ריח המקום, היא לא מחשיבה אותו יותר כטריטוריה שלה וכך זה גורם לה לעוף למקום אחר ולחפש בית חדש.

 

רשתות

הרחקת יונים יכולים להתבצע על ידי רשתות, הרשתות עשויות מחומר שמונע מיונים ישיבה והתמקמות במקום מסוים. שיטה זו אינה פוגעת ביונים אלא מרחיקה אותן מהמקום. השימוש יהיה ברשתות בצבעים ניטרליים, בכדי לא לפגוע בנראות הנוף. מעבר למראה החיצוני, מאוד חשוב שהנחת הרשתות יבוצעו על ידי בעל מקצוע. ביחוד כאשר מדובר במקום גבוהה הדורש סולם וסנפלינג. מאוד חשוב לבדוק אם לבעל המקצוע יש אישור לעבודה בגובהה על מנת להימנע מתביעות אפשריות בעתיד.

 

כלובים

כלוב או מלכודת יונים נחשב לשיטה הומנית בקרב הרבה בני אדם. השיטה היא ללכוד יונים ולאחר זמן קצר לשחרר אותם לחופשי ולהחזיר את היונים בחזרה למקומם בטבע. אם כי יעילותה של השיטה היא יחסית מוגבלת, כי יונים יכולות לחזור אל הפינה האהובה עליהם בבית. כלוב היונים יוכל לעבוד אך ורק אם יהיה פעיל באופן שוטף. כלוב עשוי ברזל ודלת חד כיוונית, כך שפתיחת הדלת תתבצע רק מבחוץ ולא מבפנים.

קיימים טכניקות רבות להרחקתן של היונים. חלקן הומניות יותר וחלקן הומניות פחות. חשוב לדעת שברגע שיונים מתמקמות ומסמנות טריטוריה, המשימה להיפתר מהן הופכת להיות קשה ומסובכת יותר. אך אל דאגה, המשימה אפשרית לחלוטין. דוקרנים, כלובים, רשתות וחומרי ריח בהחלט עשויים לעזור ולמגר את תופעת היונים המטרידה.

הרחקת יונים

מה היה לנו עד עכשיו?