מדביר – חשוב לבדוק את הביטוח של העסק

בכל עסק, בהתאם לאופי הפעילות שלו, קיימים סיכונים שונים שכרוכים בעבודה.

תחום ההדברה, בשל אופי העבודה והחומרים הקטלניים בהם משתמש המדביר, הוא תחום בעל רמת סיכון גבוהה מהרגיל.

מדבירים מקצועיים משתמשים בעבודתם בחומרים מיוחדים עם הרכבים כימיקליים מסוכנים, ומטבע הדברים המדביר חשוף לסכנה גבוהה, הן מצד נזק עצמי הוא יכול לספוג והן מצד נזיק או סכנה שהוא עלול להסב לצד שלישי.

במידה וסיטואציה כזו תקרה וייגרם נזק לגוף או רכוש, עלול המדביר למצוא את עצמו חשוף בפני תביעה. סיטואציה שכזו מצריכה את הלקוחות וכמובן את המדבירים לבדוק את נושא ביטוח העסק.

 

מהו ביטוח עסקי?

ביטוח עסקי הוא תחום בענף הביטוח האלמנטרי והוא לרוב כולל מספר חלקים:

א. רכוש העסק:

כגון סחורה, מלאי, ציוד משרדי וכדו'. את החלק הזה כמעט בלתי אפשרי לכמת ולמדוד באופן כספי.

 

ב. החבויות השונות שנושא בעל עסק:

אחריות מקצועית, אחריות לצד שלישי, חבות מעסיקים, אחריות המוצר ועוד. ביטוחים אלה מיועדים להגן על בעל העסק מפני תביעות בנושאים שונים ולא ניתן לצפות מראש את גבולות הנזק שעלול לצוף.

 

ג. כיסויים כלכליים:

דוגמת הפסד רווחים והפסד הוצאות.

 

פוליסת ביטוח למדבירים

תפקיד הביטוח למדביר הוא להעניק רשת ביטחון למדביר המקצועי שבמידה והוא יגרום נזק לאדם אחר ואותו אדם יתבע אותו – הסיכון הכספי לא יינחת על חשבונו של המדביר, אלא על חברת ביטוח שמסוגלת לפרוס את חסותה עליו, כמו למשל – חברת הר הביטוח.

כפי שציינו בפתיחה, תחום ההדברה כרוך בסיכון גבוה, ומשכך עבודה של מדביר מקצועי ללא פוליסת ביטוח המעניקה לו מטריית הגנה – חושפת אותנו בפני סכנות כלכליות כבדות.

חשוב לדעת: ביטוח למדבירים אינו ביטוח רגיל ויש חברות רבות שלא מעוניינות לבצע ביטוח שכזה או שמבטחות בתנאים לא טובים. לכן חשוב מאוד לוודא כי פוליסת הביטוח שעורכים הינה נכונה ומתאימה לאופי עבודתו של המדביר.

 

חשיבות ביטוח מדבירים

חשיבות הביטוח עבור מדביר מקצועי נמדדת במספר מישורים:

ראשית, הקטנת הסיכון הכלכלי העומד בפני מדביר מקצועי. גם בעל מקצוע וותיק ויסודי עלול לשגות ובכך לגרום לנזק לגוף או לרכוש. במקרה כזה תעמוד כנגד המדביר חבות כספית עצומה.

המישור השני הוא נושא תדמיתו של המדביר. האפשרות להציג בפני הלקוחות פוליסה איכותית, בעלת כיסוי הולם מאפשרת ללקוח שקט נפשי ואת ההבנה כי הוא עומד מול איש מקצוע רציני.

 

סיכום:

לקוחות פרטיים, בניגוד ללקוחות עסקיים או מוסדיים, מזמינים לביתם מדביר אך לרוב לא מבררים אם בעל המקצוע שהזמינו מבוטח כנגד תביעות. הדבר נעשה בתום לב וברוב המקרים ההדברה מסתיימת בשלום וללא צורך בהפעלת ביטוח כזה או אחר. בין אם אתם מזמיני ההדברה או חברת ההדברה עצמה – מה עושים כשכן יש נזק כלשהוא בעקבות ההדברה? ווידוא מקדים של ביטוח העסק שאתם מעוניינים להזמין עשוי לחסוך כאבי ראש עתידיים. אם אתם רוצים לעשות בדיקה של איתור ביטוחים בעסק ההדברה שלך חשוב לעשות זאת במהירות ויעילות.

 

פיזור עשן

מה היה לנו עד עכשיו?