איך להרחיק צרעות מהגינה שלכם

צרעות גורמות לצרחות, את זה כולם יודעים.

הן קטנות, אך מצליחות בגודלן להפחיד אנשים רבים.

צרעה היא חרק מסוג דבורה, וקיימים סוגים רבים שלה.

כשהיא מופיעה על ידנו, היא לא מחזה נעים כלל.

היא מסוגלת לעקוץ, ויש לה ארס בתוך העוקץ.

לעתים העוקץ עלול להיות מסוכן לחלק מהאנשים, לכן בכל אופן גם אם אתם חובבי חיות ותיקים, חשוב להרחיקן מגינתכם כדי לשמור על עצמכם.

 

צרעות בגינה – היא תופעה מטרידה

צרעות ידועות כשומרות על שטחן ברמה המירבית ביותר. לכן במידה והן בוחרות לבנות את הקן שלהן בחצר ביתנו או בסמוך אליו, זו עלולה להיות בעיה. הן כשלעצמן מדהימות באופיין, אך הארס בתוך העוקץ שלהן עלול להיות מסוכן. לכן אם גיליתם אותן בגינה, חשוב לטפל במקור הקן שלהן במהרה. לשם זאת, פתרון טבעי וידידותי יכול להיות הכנת קן ביתי, מדפי נייר חומים, ובכך ליצור אשליה של קן אמיתי.

לאחר הכנת הקן המדומה, ניתן להניחו בקרבת הבית אך לא בסביבתו הקרובה. צרעות שיבחינו בו, יתבלבלו ויחשבו שהוא כבר מאויש באיזור על ידי צרעות אחרות, ולכן עליהן לעזוב כדי לתת להן את המקום. הן מכבדות את מקומן של צרעות אחרות שכבר נמצאות שם.

 

המדביר – יעזור את הצרעות להעלים

קריאה למדביר היא פתרון יעיל ביותר מאחר והוא מתמחה ספציפית בזה. חשוב לקרוא למדביר במידה והקן גדול דיו, משום שצרעות עוקצות כשהן מרגישות איום, והן לא מתות מעקיצה לעקיצה. בזכות הדברת צרעות עם חברת פסט מאסטר ניתן להעלים את הקן תוך מספר ימים בודדים, וזאת על ידי שיטות הדברה ייחודיות ומגוונות, המתאימות לכל משק בית ונותנות לכם פתרון. בשלבי ההדברה רצוי לסגור את החלונות, ועדיף לבצעה בשעות הערב המאוחרות, מאחר והצרעות פחות פעילות.

 

עם מזון נגוע תוכל להישאר רגוע

בשביל לפזר את קן הדבורים ללא צורך בהדברה, או אם מקום הקן בהחלט אינו ידוע אך ישנו החשש להימצאותן, נסו את הטריק הבא: הצרעות אוהבות מאוד בשר. קחו חתיכת בשר והכניסו בה רעל לצרעות. ניתן לרכוש אותו במגוון חנויות. פזרו אותו ברחבי הגינה, וכשהן תאכלנה ממנו, הן יעבירו את הרעל לתוך הקן ובכך יגרמו למותה של המלכה – והקן יושמד. כך תוכלו לבצע עם כל מזון, אך חשוב להקפיד על מזון שהן עצמן אוהבות במיוחד.

 

הצרעות הן חברותינו, רק שלא תשתלטנה בגינתנו

הצרעות הן חיות מדהימות להפליא, חכמות נורא וגם מאוד חכמות. חשוב לשים לב כי אם הן מופיעות באיזור הגינה שלכם למשך תקופה ממושכת, כנראה שהן התנחלו על האיזור ובנו שם את הקן שלהם. חשוב להשמידו, בפעולה כזו או אחרת, בכדי לאפשר לכם להמשיך בשגרת היום שלכם, ללא חשש לעקיצות לא נעימות או אפילו קשות מאוד למי מאתנו שאלרגי לעקיצות, לא כדאי להתנסות.

בעל חיים

 

מה היה לנו עד עכשיו?