הדברת חולדות – כל מה שניתן לעשות

מקקים, נמלים ושאר מזיקים הם כקליפת השום לעומת תחושת הטרור שאחוזת בנו ברגע שאנו נתקלים בחולדה. החיה הידועה לשמצה היא  גדולה יותר, חכמה יותר ומרתיעה הרבה יותר מכל מכרסם אחר. מאז אותו חשש ועלייה בכמות החולדות בעיר תל אביב בגלל חפירות הרכבת הקלה, עלתה המודעות  לטיפול עצמי במכרסם האיום, ולכבוד כך, ריכזנו עבורכן את כל מה שניתן לעשות לבד בבית וכיצד ניתן להימנע מהן מלכתחילה. בלי לחץ

 

מלכודת כלוב

ידועה גם כמלכודת דלת. המלכודת מאפשרת הדברת חולדות בצורה הומנית מבלי חשש גבוה שתיפגע או תסבול בתהליך. ברגע שהחולדה מושכת את הפיתיון, דלת הכלוב נסגרת אליה והיא נשארת לכודה בפנים.

 

 מלכודת קפיץ

מלכודת קפיץ תגרום באופן וודאי למות החולדה. ברגע שהחולדה דורכת על פס המדרך כדי להגיע לפיתיון, נסגר עליה הקפיץ שגורם למותה. שיטה זו היא לא ידידותית בכלל.

 

רעל

הדברה זו יכולה להתבצע רק ע"י מדביר מוסמך! אתם מוזמנים לנסות לקנות את הרעלים בעצמכם אבל רוב הסיכויים שלא תקנו את החומרים הנכונים, וחמור מכך – אתם עלולים לפגוע בעצמכם אנושות. את הרעל מטמין המדביר רק באמצעות תיבות האכלה סגורות.

 

השימוש ברעל ממש לא מומלץ בתוך הבית בגלל 2 סיבות מרכזיות:

 

הרעלת שרשרת

עלול להיווצר מצב שבעל חיים אוכל פגר של חולדה או מהרעל של החולדה, וכך גם הוא מורעל.

 

זמן הפעלת רעל

החולדה לא בהכרח תמצא בנקודת פיזור הרעל. יכול להיות מצב שבו תמצאו את החולדה המזיקה לפי הריח – לאחר זמן רב ובנקודה לא נגישה. מצב זה יכול לגרום לפיזור רעלנים בחלל הבית מפגר החולדה ולריח רע ובלתי נסבל שיצריך שיפוץ מקיף לבית, במידה ותמצא מתחת לרצפה או בסמוך לצנרת.

 

 

מה לא לעשות

 

מלכודת דבק

גורמת לרגלי החולדה להידבק למשטח הדבק שעליה. כיוון שהן מסוגלות לכרסם את הרגליים של עצמן ולהיחלץ ממנה, מדובר בשיטה אכזרית. ישנה נטייה לזרוק את המלכודת כשהחולדה עדיין דבוקה אליה והיא חווה סבל עז עד למותה.

 

הדברה אלקטרונית

פועלת על שידור של תדרים. התדרים האלו אמורים להפריע לחולדות ולגרום להן להתרחק. שיטה זו הוכחה כלא יעילה בגלל ששידור התדר הוא חד כיווני וכך קל לחולדות לעקוף מכשול זה, ובגלל שהרעש המונוטוני לא באמת משפיע על חולדות.

 

דרכי מניעה לפלישת חולדות

חולדות נמשכות בעיקר למקורות אוכל. אחסון מזון בצורה אטומה ובגובה, הרחק מסביבת החולדות תמנע נזק רב לביתכם. בנוסף, ניקיון הגינה ומניעת מוקדי משיכה בסביבת הבית יסייעו במידה רבה. טיפול נוסף מומלץ היא וידוא איטום הפתחים בבית. חולדות נוטות לקנן במחילות ובצינורות ביוב. איטום נכון של הבית ומניעת גישה לחללים כמו אלו ירחיקו אותן למקום קינון אחר.

חולדה

מה היה לנו עד עכשיו?