הדברת חללי עבודה – המדריך המלא

הדברת חרקים ומזיקים היא צעד שאין לפסוח עליו במקומות עבודה ובחללי עבודה משותפים בפרט.

מלבד המטרד, חרקים ומכרסמים שונים עלולים להיות מסוכנים ולהביא חיידקים ומחלות.

הנה כל מה שאתם צריכים לדעת לגבי הדברת חללי עבודה.

 

לא להזניח

אם אתם מעוניינים שחלל העבודה שלכם יהיה נקי ממזיקים ובטוח לשימוש, תצטרכו לדאוג לשירותי הדברה באופן קבוע. אין לחכות להופעת המזיקים, אלא לבצע הדברה מונעת לעיתים תכופות. תדירות ההדברה משתנה בהתאם למספר פרמטרים כמו סוג המזיקים, מקום ההדברה ושיטת ההדברה. כדי לדעת כל כמה זמן עליכם להדביר חללי עבודה, תוכלו כמובן להתייעץ עם מומחה בתחום.

 

חומרי הדברה ידידותיים לסביבה

כידוע, בהדברת מזיקים נעשה בדרך כלל שימוש בחומרים כימיים שעלולים להזיק לסביבה ולבריאות. כיצד תדאגו שזה לא יקרה? התשובה פשוטה – הדברה ירוקה. כיום ישנם פתרונות טובים ובטוחים להדברה טבעית, בעזרת שימוש בחומרים אורגניים. מומלץ לבקש מחברת ההדברה את פירוט החומרים בהם היא תשתמש, כך תהיו בטוחים שאתם מקבלים הדברה אורגנית אמיתית. כיום חללי עבודה רבים בוחרים בהדברה זו, שכן יש באחריותם לדאוג ללקוחות ולשמירה על בריאותם.

 

רישיון וניסיון

הדברה היא עניין רציני שלא כדאי לחפף בו. יש לבחור רק במקצוענים עם המלצות ובשום פנים ואופן לא להתפשר. יש לוודא כי למדביר רישיון הדברה בתוקף מטעם המשרד להגנת הסביבה. כמו כן, ותק בהדברה בכלל וותק בתחום הספציפי למזיקים שהגיעו אליכם, הוא עניין שכדאי לבדוק. זאת משום שהדברה מחייבת היכרות וניסיון רב עם כל סוג מזיק, תוך בקיאות במקומות הימצאותו והרגליו. רק כך המדביר יוכל לבצע עבודה אפקטיבית ולהכחיד לחלוטין את המזיקים לאורך זמן.

 

אחריות

כאשר אתם בוחרים במדביר או בחברת הדברה, בדקו ראשית את סוג ותוקף האחריות שתקבלו. אל תתפשרו בעניין זה, שכן תוכלו ליפול על מדבירים שעבודתם תהיה לא מקצועית ואף מסוכנת. הקפידו לדרוש מסמך אחריות מסודר ורשמי, הכולל את מהות ההדברה, סוג החומרים בהם השתמשו, סוג המזיקים וכמובן תאריך ביצוע ומשך האחריות.

 

מחיר הוגן

כמו בכל שירות שמזמינים עבור חללי עבודה, יש לערוך סקר שוק ולבדוק שאתם מקבלים מחיר הוגן ביחס לתמורה. אל תתפשרו על איכות ומקצועיות, אך גם שימו לב כי לא גובים מכם מחיר מופקע. מחיר ההדברה כמובן ישתנה כפונקציה של גודל החלל, סוג המזיק ופרמטרים נוספים. נסו לקבל הצעות מחיר ממספר בעלי מקצוע שונים ולבחור בזה המציע שירות חסר פשרות במחיר סביר.

 

לסיכום

הדברת חללי עבודה אמנם נראית מורכבת אך בעזרת מספר כללי אצבע בסיסיים תוכלו לדאוג לכך לגמרי בעצמכם. לא כדאי לדחות ולהזניח עניין זה, לכן הגדילו ראש ועשו זאת עוד היום. כך, תוכלו להיות סמוכים ובטוחים שחלל העבודה שלכם נקי ובטוח לשימוש.

 

ספרי

מה היה לנו עד עכשיו?