האם רצוי לעשות הדברה לאחר הובלה לבית הקודם?

כאשר אנו עוברים לבית חדש ועוזבים את ביתנו הישן חשוב מאד לבצע פעולת הדברה, בעיקר אם מדובר בבית שנמצא על הקרקע.

אך מתי הוא התזמון הכי נכון לבצע את פעולות ההדברה, במיוחד היות ותהליך המעבר לרוב לוקח זמן לא מועט?

פעולת הדברה היא מאד חשובה בכל בית חדש, במיוחד אם אנו לא מודעים מספיק לסביבה שאליה אנו נכנסים, כי מדובר בבית מיד שניה ומעלה. באותה מידה, כאשר אנו עוזבים דירה שהייתה בבעלותנו (ולא בשכירות) חשוב לבצע הדברה עבור הדיירים החדשים שאנו מוכרים, או משכירים, להם את הבית.

 

מהי הדברה?

הדברה היא בעצם פעולה, הנעשית באמצעות חומרים כימיים רעילים, אשר מטרתה היא לחסל מזיקים שונים שעלולים להיכנס לבית ולדור שם. הדברה יעילה תפעל לטווח הארוך ונחוצה מאד בהכרח בבתים על הקרקע אשר אליהם נכנסים יותר מזיקים מאשר בית רב קומות.

היות ומדובר בחומרים מאד רעילים שעלולים להזיק באופן קטלני לבני אדם, אסור להיות בבית ולגור בו עד שהמדביר הכריז כי בטוח לחזור אליו. מה שמביא לשאלה, מתי נעשה את ההדברה?

 

מתי כדאי לעשות הדברה?

התקופה המומלצת להדברה תלויה רבות בתקופה בה נחליט להתחיל עם תהליך הובלות בין הדירות. חשוב שנתזמן את הנושא כך שלא נישאר בלי מקום ללון בו, לפה ולשם. זאת אומרת, טרם התחלת ההובלה לבית החדש מומלץ לבצע בו את ההדברה ולא אחרי המעבר. ניתן לתזמן את ההובלה מול חברת הובלות קטנות ברמת גן, או באזור המרכז, בהתאם להמלצת המדביר בנוגע לתאריך הסופי שבו הבית יהיה בטוח למעבר.

בהתאם לתאריכים אלו נוכל לדעת מתי לקבוע הדברה לדירה שאנו עוזבים. כמובן אסור לשכוח שהובלה יכולה לקחת יותר מיום אחד ולכן חובה להתייעץ ראשית מול חברת ההובלות שלכם בנוגע לתזמונים אפשריים.

 

האם אפשר להשאיר רכוש בזמן הדברה?

ובכן, לא בהכרח רכוש יכול להיפגע בזמן הדברה וזה תלוי בסוג ההדברה שנבצע והיקפה. בנושא זה מומלץ להתייעץ גם עם חברת ההובלות ולא רק המדביר, היות ולמדביר יש הבנה פחותה בבטיחות רכוש.

לכן, פנו לחברת ההובלות שלכם על מנת להיות בטוחים שניתן להשאיר קצת רכוש למרות ההדברה ולשנע אותו רק אחרי שיהיה בטוח להיכנס לדירה. כמובן יש לבדוק מה ההשלכה הכספית של הובלה עם הפסקה באמצע, היות ואולי יהיה יותר משתלם להזמין שירותי הובלות קטנות.

 

לסיכום

במידה ואנו עוברים לדירה חדשה, מומלץ לא להסתמך יותר מדיי על אחרים ולבצע הדברה שאנו סומכים עליה, במיוחד אם זה בית קרקע. כמובן באותה מידה אם אנו מוכרים דירה מומלץ לבצע הדברה טרם כניסת הדיירים. את ההדברה חשוב לתאם כך שלא יהיו כבר דיירים בבית כלל היות והדברה היא מסוכנת.

מדביר מקצועי

 

מה היה לנו עד עכשיו?