מתי הם הזמנים החשובים ביותר לעשות הדברה רצינית?

אף אחד לא אוהב מזיקים או מעופפים קטנים שמסתובבים בתוך הבית, וכדי למנוע מהם להגיע – בדרך כלל הדברה היא הפתרון היעיל. גם אם מדובר בנמלים, בג'וקים, בחרקים מעופפים או יותר גרוע בעכברים או חולדות, הדברה יעילה תמנע מהם להיכנס הביתה ולהפריע לגרים בו. כמובן שחשוב תוך כדי התהליך להשתמש בחומרים ידידותיים לאדם ולסביבה ככול שניתן, ועם זה יעילים כנגד אותם מזיקים.

 

מה חשוב לדעת כשרוצים לעשות הדברה?

דבר ראשון שצריך להבין זה את מה רוצים למנוע, והאם זה בכלל נצרך. ג'וקים לא מגיעים לכל מקום ויתושים יש בעיקר באביב ובקיץ. ולכן, כדאי לעשות הדברה רק על סמך זה שראיתם מעופפים או משהו אחר שיכול להוות מטרד. הדבר השני החשוב הוא להבין מאיפה הבעיה – לדוגמא חור בקיר בבית יזמין אליו עכברים, וגם אם נדביר אותם הם יחזרו. בשל כך, חשוב להבין אם יש גורם שיעשה את ההדברה ללא יעילה. אם יש לכם מזיקים בבית – בחרו עיר והזמינו הדברה.

 

מתי הזמן הנכון לעשות הדברה?

בדרך כלל הדברה תיעשה בחודשי האביב, לאחר סוף הגשמים ולפני הקיץ, כשעוד קצת קריר בחוץ אך שהסיכוי לגשם קטן. בזמן הזה השדות והסביבה בחוץ מושכת אליה הרבה מעופפים ומזיקים אשר מוצאים את דרכם גם לבתים. כמובן שאם נכנסים לדירה חדשה מומלץ להדביר לפני הכניסה וככה למנוע מצב של הדברה כשכבר נמצאים בבית, במיוחד אם יש ילדים קטנים. אלה הזמנים העיקריים לעשות הדברה ומומלץ לעשות אותה כל שנה בחודשי האביב בכל מקרה.

 

איך לבחור שירות הדברה מתאים?

כדאי לשמוע המלצות מחברים או מלקוחות של אותו מדביר. יש הרבה סוגים של הדברה כמובן כתלות בסוגי המזיקים, ולכל מדביר יש את השיטות ואת החומרים השונים שהוא משתמש בהם. כדאי לוודא עם המדביר שהוא משתמש בחומרים ידידותיים לסביבה ודואג גם לוודא שאין גורם אחר ש"קורא" למזיקים לבוא ובכך למנוע את הבעיה ולא רק לספק פתרון זמני. מומלץ לבדוק עם בעל המקצוע הדברה של סוגי מזיקים נוספים באותה הזדמנות ובכך לחסוך בעליות ובזמן נוסף.

 

מחירים

העלות של ההדברה תהיה תלויה בגודל הבית, בסוג המזיקים שאותם רוצים להדביר, וכמובן בניסיון ובמקצועיות של איש המקצוע. עלות השירות תנוע בין 200 שח להדברה נקודתית ועד 1000 שח ויותר להדברה של כל הבית מבחוץ ומבפנים. חשוב לוודא עם בעל המקצוע אם יש סוג של אחריות או הדברה נוספת במידה והבעיה חוזרת על עצמה בטווח זמן קרוב.

 

סיכום

כדאי לעשות הדברה של הבית כל שנה בסוף הגשמים ולפני הקיץ, ובכך למנוע הגעה של מזיקים ומעופפים לא רצויים בבית. חשוב לוודא עם המדביר מה כוללת ההדברה ואיזה מזיקים היא תמנע. מומלץ לקבל חוות דעת על השירות ולבדוק אצל כמה חברות.

הדברה

מה היה לנו עד עכשיו?