הקמת עסק הדברות בתוקפת הקיץ: השלבים החשובים

תקופת הקיץ היא תקופת השיא של המזיקים והמכרסמים. מזג האוויר החם מעודד את המזיקים השונים – תיקנים, נמלים, עכברים וחולדות – לצאת ממסתורי החורף החמימים שלהם, ולחגוג על הפסולת המקיפה אותנו בשפע. הפתרון לאותם מזיקים הוא כמובן הדברה יעילה ומדויקת באזורי המסתור שלהם וסביב מפגעים שונים. על כן, הקיץ הוא התקופה המושלמת להקים עסק הדברה במידה ויש לכם את הידע הנדרש. איך עושים זאת? על כך בכתבה הבאה.

 

רישיון עסק עבור חברת הדברה – למה צריך את זה בכלל?

תחום ההדברה הוא תחום שעוסק ברעלים וחומרים מסוכנים שונים, ועל כן הוא נדרש לעמוד בדרישות מחמירות מצד המדינה. זאת, על מנת לוודא עבודה על פי נהלים קפדניים ושמירה על בטיחות העובדים וכן על בטיחות הסביבה. מדביר המבצע את עבודתו ללא רישיון עסק מתאים, עלול למצוא את עצמו חשוף לתביעות משפטיות חמורות ולהוביל את העסק שלו אל חדלות פירעון. מדובר בתחום בו עבודה לא זהירה עלולה לגרום לאסון של ממש, ועל כן החוק מחמיר במיוחד.

 

אז מה השלבים בתהליך קבלת רישיון עסק להדברה?

ראשית, יש לפנות לאגף הרישוי של הרשות המקומית בה צפוי לפעול העסק, ולקבוע פגישה לצורך קבלת רישיון וכן להגיש בקשה למידע מקדמי. לאחר מכן, יש לפנות אל גורמי הרישוי המקצועיים הרלוונטיים במשרדי הממשלה השונים ולוודא שהעסק אכן עומד בכל הדרישות אשר גורמים אלו מציבים. מדובר בגורמי הרישוי במשרד העבודה אשר אחראים לוודא שהעסק פועל בהתאם לחוקים בדבר תנאי העסקה הולמים בעבודה עם חומרים מסוכנים, ושהוא עומד בכלל תנאי הבטיחות והגהות אשר נקבעו בחוק. כמו כן, יש לפנות לגורמי הרישוי במשרד להגנת הסביבה, אשר תפקידם לוודא שהעסק פועל בהקפדה על שמירת הסביבה ובפרט מונע מצב של זיהום אוויר או חדירה של חומרים מסוכנים אל מקורות מים או לאדמה. מי שמעוניין ברישוי עבור עסק הדברה חקלאית, עליו לפנות גם אל וטרינר משרד החקלאות ולעמוד בדרישותיו.

 

השלב הבא – יצירת תוכנית עסק וקבלת הרישיון

לאחר פנייה אל כלל גורמי המקצוע והרישוי המתאימים, יש ליצור תוכנית עסק אשר עומדת בכלל ההנחיות מהגופים השונים. את התוכנית שולחים לכלל גופי הרישוי (וכן לאגף הרישוי ברשות המקומית) וממתינים לאישור. בהנחה והתוכנית לא אושרה, יש לבצע בה את ההתאמות הנדרשות לפי הנחיות הגורמים. ישנה חשיבות רבה בהמתנה לאישור סופי ומלא מכלל הגורמים וקבלת רישיון עסק בתחום ההדברה. היום, לאחר מספר אסונות שהתרחשו בתחום, הלקוחות מודעים הרבה יותר לסכנות שיש בהדברה על ידי גורם שאינו מוסמך, והם מקפידים לוודא שיש למדביר מספר היתר תקף באתר להגנת הסביבה. על כן, על אף שלעיתים מדובר בעניין בירוקרטי מסורבל, רישיון העסק הוא קריטי להמשך העבודה, ובלעדיו יהיה קשה להקים עסק הדברה מתפקד.

רכב עבודה

מה היה לנו עד עכשיו?