שיפוץ בית – מתי הוא הזמן הנכון להזמין את ההדברה?

חרקים ומזיקים בבית אינם עניין מלבב. על מנת להיפטר מהחרקים ולמנוע את הגעתם צריך לעשות הדברה לפחות פעם בשנה ובעיקר לקראת הקיץ. עם זאת שיפוץ הוא הזדמנות נהדרת לצורך זה. המאמר יפרט מהו הזמן הנכון להזמין הדברה בעת שיפוץ.

 

הדברה יעילה בזמן הנכון

על מנת שההדברה תהיה אפקטיבית צריך להזמין שירותי הדברה מקצועיים המשתמשים בחומרים ידידותיים לסביבה שאינם רעילים, במיוחד אם יש בבית ילדים וחיות מחמד. התדירות של ההדברה צריכה להיות תקופתית ולפחות פעם בשנה. הג'וקים הגדולים באמת מגיעים לביתנו באביב ולקראת הקיץ וזהו הזמן הטוב ביותר לבצע אותה. ישנם אנשים המדבירים גם כל שנתיים במידה ולא מופיעים חרקים בתדירות גבוהה. לג'וקים מצטרפים גם פרעושים ופשפשים שמגיעים לשטיחים, לריהוט ולמצעים במיטה ויכולים להשפיע לרעה על איכות החיים שלנו ואף על בריאותינו. הם כמעט ואינם נראים, אך מגרדים וגורמים לפצעונים ולהטרדה לא קטנה. לפני שנכנסים לדירה חדשה או לפני שמשפצים את הבית, זוהי הזדמנות נהדרת לעשות הדברה במיוחד כשבזמן השיפוץ לא גרים בתוכו.

 

מתי להדביר בזמן שיפוץ?

בין אם נכנסתם לדירה חדשה ובין אם שיפוצניקים עובדים במרץ על דירתכם, עלולים להסתנן לבית מזיקים וג'וקים דרך הביוב והצנרת בזמן השיפוץ. מומלץ לחכות לסיום השיפוץ ולהדביר את הבית באופן יסודי לאחר שניקיתם אותו ניקוי ראשוני. כשמדובר בדירה חדשה, מומלץ לבצע את ההדברה לפני שמעבירים אליה את הריהוט. בשני המקרים חשוב לבדוק באמצעות אנשי מקצוע אם אין בבית טרמיטים. כאשר משפצים או בונים משתמשים בחול שבו עלולים להסתתר טרמיטים שאם לא תמנעו את חייהם, זה יעלה לכם במחיר כבד של ריהוט אותו הם יהרסו, במפגע תעבורתי ובפיתוח תגובות לאלרגיות שונות. ריסוס בתכשיר נגד ג'וקים או מזיקים אחרים לא יעזור במקרים של שיפוץ וגם לא מלכודות שונות ומשונות. רק הדברה איכותית ומקיפה תשמיד את המזיקים המגיעים לאחר השיפוץ.

 

בחירת המדביר

לפני שאתם מזמינים שירות הדברה, בעיקר לאחר שיפוץ, בדקו את רמת המקצועיות והניסיון של המדביר. מדביר מקצועי עם ותק וניסיון בתחום, המלצות טובות וחומרים איכותיים, ייתן את המענה הנכון. חשוב לקבל ממנו גם אחריות כדי שלא תמצאו לאחר חודש איזה ג'וק שהצליח להסתנן מהביוב. המדביר צריך להיות גם מורשה לשימוש בחומרים ובעל הכשרה לפי החוק. כלומר, הוא צריך להחזיק בתעודות המתירות לו להדביר, אותן מפיק המשרד להגנת הסביבה. יתרה מכך, לכל תעודה יש היתר אחר. כך שאם המדביר מורשה לקטול מזיקים ומכרסמים, זו תהיה האופציה הטובה ביותר עבורכם. לא כל אדם יכול להיות מדביר כי צריך לעבור לכך הכשרה מקצועית. בדקו בפורטלים השונים את חוות הדעת והדירוגים של המדבירים השונים ובחרו את המתאים לכם ביותר.

 

 

הדברה

מה היה לנו עד עכשיו?