מהם הדברים שעושים על מנת למנוע מזיקים בבריכות ציבוריות

בריכות ציבוריות הן בדרך כלל מקור ליתושים ולמזיקים שונים, במידה ולא מתחזקים אותן כראוי.

המאמר יפרט מה כדאי לעשות כדי למנוע זאת.

 

מדוע המזיקים מגיעים לבריכות ציבוריות?

בריכות שחייה ציבוריות הן מקור לחרקים ומזיקים שונים. ניתן למצוא אותם מעופפים מעלינו ולעיתים במצב ציפה על המים. בעיקר יתושים המחפשים אזור להטלת הביצים מוצאים במים העומדים את המקום המושלם לצורך זה, אך בריכות שהמים שלהן בתנועה אינם אידאלים לצורך הטלת הביצים ובכל זאת הם מנסים. גם הצרעות נהנות מהמים על מנת לקרר את הקינים שלהן ומעדיפות להגיע בימי חמסין או כאשר אזור הבריכות והמים מלוכלכים. חרקים אלו ואחרים גורמים למטרד ולזיהום המים שהופכים לעכורים ופחות צלולים. כאשר הבריכות אינן מתוחזקות כראוי גם האבק בתוכן מצטבר וסותם את מערכות החיטוי והניקוי שלהן.

 

כיצד ניתן למנוע מזיקים בבריכות ציבוריות?

כאשר עושים שימוש בחומר מחטא כמו כלור המים בבריכות אינם צוברים אבק, הם נקיים יותר ומונעים מהחרקים לנחות בתוך המים ובסביבתן. יש לעשות שימוש בכמות כלור מספקת כדי שאיכות המים לא תיפגע ועם זאת שבריאות הציבור תישמר ובמיוחד בריאותם של ילדים הרגישים יותר לחומר זה. תחליף חדשני ואקולוגי יותר הוא מלח מגן. מלבד זאת ישנה חשיבות עליונה לניקוי הבריכות באמצעים טכנולוגיים כמו רובוט המנקה את המים והחלפתם מדי שבוע. בנוסף, יש לבצע הדברת מזיקים מסביב לבריכה פעמיים בשנה ובעיקר לפני עונת הרחצה. בריכות ביתיות למשל נוהגים לכסות בכיסוי ברזנט הרמטי המונע את כניסת המזיקים, אך לא כך בבריכות ציבוריות. הכיסוי אף מונע את הצורך בניקיון יום יומי. לעומת זאת, בבריכות ציבוריות נוהגים לעשות שימוש במוט אליו מחוברת רשת באמצעותה מוציאים את גופות החרקים מהמים יום יום, אך זוהי שיטה מיושנת למדי.

 

תכנון פרקטי של הבריכה מונע הגעת מזיקים

כאשר מתכננים הקמת בריכה חשוב ביותר להקים מערכת לתחלופת המים באופן פשוט וקבוע שיסייע להתמודדות עם החרקים. זה לא אומר שאין צורך לכסות אותה או להשתמש בחומרי הדברה ובכלור. בניית בריכה המתוכננת בצורה שבה היא פתוחה רק מכיוון אחד או שניים, תסייע גם היא להתמודדות עם המזיקים בתנאי שהמיקום יאפשר מתיחת יריעת רשת בשעת הצורך. לסינון המים ישנה חשיבות רבה למניעת הצטברות של אצות והגעת מזיקים ולכן הבריכה צריכה להיות בנויה ממערכת פילטרים כמו פילטרים על בסיס חול שהם אפקטיביים ביותר לצורך זה. על מנת שהבריכות הציבוריות יתנו מענה לקהל הרחב אין להתפשר אל האיכות שלהן, על חומרי הגלם, מערכת הסינון והתחזוקה. גם לתנאי השטח יש השפעה ולכן המיקום שלהן חייב להיות מאושר על ידי מהנדס הרשות המקומית. ככל שהבריכות בטיחותיות יותר ובעלות פתרונות סינון וניקוז ראויים, כך גם הניקיון שלהן יהיה יותר אפקטיבי והחרקים יאלצו לחפש מקום אחר.

 

מה היה לנו עד עכשיו?