הכירו את ההדברה הירוקה

אצל חלקנו הבעיה היא יתושים, אצל אחרים הבעיה היא ג'וקים, ולפעמים מדובר בנמלים או ברחשים – מה שבטוח, זה שאף אחד מאיתנו לא היה רוצה את המזיקים האלו בבית שלו. כשאנו מגלים שיש לנו בעיה של מזיקים בבית, הפתרון הטוב ביותר הוא לבצע הדברה. בעוד שמרבית חומרי ההדברה מבוססים על חומרים כימיים המסכנים את בריאותינו, את בריאות חיות המחמד שלנו ואת הסביבה, כיום ניתן להדביר בשיטה הרבה יותר ידידותית לבריאות ולסביבה – הדברה ירוקה!

 

מה זה בכלל הדברה ירוקה?

בגדול, הדברה ירוקה הינה שיטת שירותי הדברה שאינה מתבססת על חומרים כימיים סינתטיים המהווים סכנה בריאותית לכל מה שבא איתם במגע. חומרים אלה עובדים על מערכות חיוניות הנמצאות כמעט בכל סוגי התאים החיים – כלומר, יכולים להשפיע גם עלינו וגם על בעלי החיים שלנו. מצד שני, החומרים בהם אנו עושים שימוש בהדברה ירוקה כוללים חומרים טבעיים בלבד הפועלים באופן ספציפי על יצורים אותם אנחנו מעוניינים להדביר, כמו חרקים ותולעים.

 

מה היתרונות של הדברה ירוקה?

  1. אין סכנה בריאותית: כפי שהזכרנו למעלה, ההדברה הירוקה נעשית באמצעות שימוש בחומרים שאינם מזיקים כלל לבני אדם ולחיות מחמד. חומרים אלו, בניגוד לחומרים הסינתטיים, עובדים כך שהם פועלים באופן ספציפי על המערכות החיוניות של היצורים אותם אנו מבקשים להדביר, ממש כמו שחיסון למחלה מסוימת מזיק אך ורק לחיידק או לווירוס הגורם למחלה.
  2. שמירה על הסביבה: בניגוד לחומרי ההדברה הכימיים הסינתטיים, החומרים הפעילים בהדברה הירוקה מתפרקים באופן מהיר במיוחד ואינם מזיקים לסביבה כלל. עובדה זו מאפשרת לנו להדביר ללא חשש לצמחים, לקרקע ולאיכות האוויר בבית שלנו.
  3. לא צריך לצאת מהבית: בעקבות שני היתרונות הקודמים, הדברה ירוקה מאפשרת לנו להדביר את הבית שלנו ממזיקים מבלי שנצטרך לעזוב את הבית למשך שעות עד שתחלוף הסכנה של החומרים הרעילים – מכיוון שלא נעשה שימוש בחומרים כאלה.
  4. ניתן להדביר לבד: בניגוד להדברה בחומרים מסוכנים, הנעשית אך ורק על ידי מדביר מוסמך, הדברה ירוקה אפשר לעשות בקלות בעצמנו, ללא צורך באביזרי מיגון או חששות משאיפת חומר ההדברה.

 

מה ניתן להדביר באמצעות הדברה ירוקה?

שיטת ההדברה הירוקה הינה יעילה במיוחד כיוון שניתן להשתמש בה להדברה של מספר רב של מזיקים. המזיקים מהם הכי קל להיפטר בהדברה ירוקה הם נמלים וג'וקים, אך ניתן להשתמש במוצרי הדברה ירוקה גם כנגד יתושים, זבובים, תולעים וחשופיות. ישנם מזיקים, כגון נמלים, מהם אפשר להיפטר בקלות גם בעזרת מוצרים שיש כמעט בכל בית, כמו קינמון או קפה שחור. בשביל להיפטר מנמלים, אפשר פשוט לפזר קינמון או קפה שחור (חומרים שהנמלים שונאות במיוחד) באיזורים בבית בהם יש נוכחות גבוהה של נמלים, ולאט לאט נשים לב שהנמלים פשוט ייעלמו מעצמן. אם מדובר במקרים חמורים יותר, נרצה לפנות לשיטות הדברה רציניות יותר.

 

מה היה לנו עד עכשיו?