השקעה בעסק הדברות VS השקעה ברווח פסיבי

כולנו מכירים את זה – מרוץ החיים והמרדף אחרי עבודות ופרויקטים, יחד עם יוקר מחיה שלא מפסיק לעלות, משאיר אותנו בכל חודש עם הלשון בחוץ ועם מעט כסף בכיס. רבים מחפשים אפשרויות שונות להשלמת ההכנסה בזמן הפנוי על מנת לשמור על רמת חיים גבוהה, ואולי גם להצליח לחסוך משהו לשנים הבאות. נשאלת השאלה, מה עדיף? הקמה של עסק מהצד או השקעה ברווח פסיבי?

 

עסקים מהצד – עוד קצת דמי כיס בסוף החודש

הקושי להתפרנס גורם לאנשים לבצע בחירות קשות. אחת מהן היא הבחירה לקחת משרה נוספת ״מהצד״ למספר שעות פנויות בשבוע על מנת להשלים את ההכנסה החודשית. האפשרויות בתחום הזה הן רבות ותלויות כמובן גם בכישורים ובניסיון של מי שבוחר בהן. השקעה בעסק הדברות לדוגמה יכולה להניב רווח לא קטן במעט שעות עבודה באופן יחסי. עם זאת, על מנת להקים עסק כזה יש לרכוש ציוד יקר, לקבל אישורים רבים וכן ולהיות במגע עם חומרים מסוכנים. עסק הדברות יכול להיות רווחי מאוד בתקופת הקיץ בה יש ריבוי של מזיקים, אך פחות רווחי בעונת החורף בה גם ההדברה פחות אפקטיבית. החיסרון המשמעותי של הקמת עסק מהצד היא העובדה שמדובר בשעות עבודה נוספות אשר באות על חשבון זמן פנאי עם המשפחה והחברים. על כן, רבים מחפשים אפשרויות להכנסה פאסיבית יותר שעדיין תוכל לפרנס אותם בכבוד באמצעות השקעות קטנות.

 

השקעות ברווח פסיבי – איך זה קורה?

היום, ישנם שני אפיקים פופולריים עבור המשקיעים, שיכולים לספק תשואות נאות בלי להיחשף לסיכונים גדולים מדי. האפשרות הראשונה היא כמובן השקעה בשוק ההון דרך קניית מניות או אג״ח. מדובר אמנם בעולם מורכב, אך רובנו בכל מקרה מושקעים בו באמצעות קרנות הפנסיה שלנו, כך שאם אנחנו מאמינים שתהיה לנו פנסיה, הגיוני שגם נוכל לחסוך באמצעות שוק ההון בשגרה. עם זאת, שוק ההון הוא לרוב מורכב מדי עבור רוב המשקיעים הפרטיים, והם מעדיפים להיעזר בחברות ניהול תיקי השקעות אשר בוחרות עבורן את ההשקעות המתאימות על פי פרופילי סיכון ותשואה שהם בוחרים מראש. כמו כן, שוק ההון אמנם יציב לרוב אך בעיתות משבר הוא יהיה הראשון להיפגע בשל חשש מצד המשקיעים וחוסר ודאות, ועל כן הוא חשוף לסיכונים. עוד אפשרות להשקעה פסיבית היא השקעה בנדל״ן.

 

השקעות קטנות בנדל״ן – כל אחד יכול

ההבדל העיקרי בין שוק הנדל״ן לשוק ההון, הוא שנדל״ן, על אף התנודות שיכולות להיות בערכו, הוא עדיין מוצר שתמיד יהיה לו ביקוש. כמו כן, כיוון שמדובר במוצר פיזי, הרבה אנשים מרגישים יותר בנוח עם השקעה כזו, כשהם יודעים מה יש להם ביד. הבעיה העיקרית עם שוק הנדל״ן בארץ היא, שחסם הכניסה אליו גבוה מאוד. מחירי הדירות בישראל הם מהגבוהים בעולם ונמצאים בעלייה מתמדת. על כן, מי שלא מחזיק בחסכונות של מאות אלפי שקלים, ועדיין רוצה להשקיע ולייצר לעצמו השקעה פאסיבית, צריך למצוא לעצמו פתרון אחר. עבור רבים, הפתרון הוא השקעה בנדל״ן בחו״ל באמצעות קרנות השקעה בנדל״ן. השקעות אלו מאפשרות לקבל בעלות חלקית על נדל״ן בחו״ל ולזכות ברווחים אחרי שהוא נמכר או מושבח. קרן הניהול דואגת לבצע את כלל עבודת המחקר והבירוקרטיה, ובכך מאפשרת למשקיע ליהנות מפירות ההשקעה בלי לבזבז שעות של עבודה.

השקעות קטנות

מה היה לנו עד עכשיו?