תאונת עבודה כמדביר

עם בוא הקיץ עכברים, חולדות, ג'וקים ונמלים יוצאים ממסתוריהם וישראלים רבים מרימים את הטלפון ומחייגים למדביר. מדבירים שכאלה מתעסקים בהרחקת כל אותם מזיקים שמרביתנו מעדיפים להתרחק מהם ואין ספק שלא מעטים מאיתנו לא היו יכולים לעבור את הקיץ בשלווה לולא גבורתם של מדבירים אמיצים שכאלה.

יחד עם זאת חשוב לזכור כי לא תמיד תהליך ההדברה עובר בשלום. מהן הסכנות העיקריות העומדות בפני מדבירים וכיצד ניתן להימנע מהן? מה קורה כאשר מדביר נקלע לתאונת עבודה ומה יש לעשות במקרה כזה? כתבה זאת באה לתת מענה למגוון שאלות חשובות שכאלה.

 

הסכנות העיקריות שניצבות בפני מדבירים בעת עבודתם

מעצם מהותה עבודתם של המדבירים כוללות הגעה למרחבים שונים ומשונים בהם עשויים להסתתר מזיקים שונים.

לעיתים על המדבירים יהיה לטפס לפינות מרוחקות או להידחק למקומות צרים ועל כן עלולים להיות חשופים לנפילות או שריטות. מסיבה זאת בעת פעולת ההדברה חשוב מאוד להיות לבושים בבגדים המתאימים לעבודה, נעליים סגורות, שרוולים ארוכים ובעת הצורך קסדת עבודה.

סכנה נוספת העומדת בפני מדבירים היא חשיפה לחומרים מסוכנים. כדי להימנע מן ההשפעות המזיקות של חומרי ההדברה חובה לעבוד אך ורק עם חומרים שעומדים בכל התקנות הנדרשות, להקפיד על שימוש נכון ומבוקר בחומרים אלו ולהשתמש בציוד מתאים ותקני לרבות מסיכה ומשקפי מגן.

 

מדוע תאונת עבודה של מדביר היא שונה ממרבית תאונות העבודה המוכרות לנו

אומנם קיימים אנשי הדברה שעובדים בתור שכירים אך במרבית המקרים אנשי הדברה הם עצמאיים. כאשר שכיר נפגע בתאונת עבודה המעסיק שלו יהיה הכתובת לבירור הנושא. לעומת זאת כאשר מדובר במדביר עצמאי ההליך בעקבות פציעה יהיה שונה בצורה ניכרת.

במקרים שכאלו המוסד לביטוח לאומי הוא הגוף אשר יוכל להעניק למדביר את מרבית הסיוע. כמו כן, מומלץ למדביר שעובד בצורה עצמאית לפנות מבעוד מועד לחברות הביטוח ולברר לגבי האפשרות של פוליסה אשר תכסה את המבוטח במקרה של תאונת עבודה.

 

מה ניתן לעשות במידה ונפגעתי בעת עבודתי כמדביר

כאמור, במרבית המקרים המוסד לביטוח לאומי הוא הגוף העיקרי שיש לפנות אליו בעקבות תאונת עבודה בתור עצמאי. כמו כן, חשוב לדעת כי על פי ביטוח לאומי ההגדרה של תאונות עבודה עבור עצמאים היא צרה יותר ולא כוללת פגיעות כתוצאה מתאונות שהתרחשו בדרך לעבודה או פגיעות שקרו במהלך העבודה אך לא מהוות תוצאה ישירה של העבודה עצמה.

כך למשל, מדביר שנפגע מרכב בדרך לעבודתו או מדביר שקיבל כוויה קשה במהלך הכנת כוס קפה בעת הפסקה מעבודתו לא יוכר כנפגע עבודה. על מנת לקבל דמי פגיעה או קצבת נכות מביטוח לאומי יש לאסוף עדויות לפגיעה, לרבות עדויות מאנשים שנכחו במקום בעת הפגיעה או שראו את הנפגע מיד לאחריה. במקרים מסוימים אף מומלץ לפנות ליעוץ אצל עורך דין על מנת להבטיח שההתנהלות מול ביטוח תיעשה בצורה האופטימלית.

בכל מקצוע, בכל שלב בחיים תאונות עבודה לעולם יהיו מאורע מצער ולא נעים. מסיבה זאת חשוב מאוד שתיערכו מראש בכדי להימנע מסיטואציה שכזאת, על אחת כמה וכמה אם אתם עובדים בתור עצמאים במקצוע שטומן בתוכו סיכונים רבים.

למידע נוסף כנסו:

https://liatfaigel-law.co.il

 

עורכת דין בטלפון

מה היה לנו עד עכשיו?