איטום נגד כניסת מזיקים – מהם השלבים

הקיץ מביא איתו ג'וקים וחרקים לבתי שנמצאי בעיקר בקומות הקרקע, מזון מקולקל יכול להיות מרץ של ביצי חרקים, פירורים יכולים למשוך אל הבית נמלים.

אין ספק שאם יש משהו שדוחה כל אדם הוא מזיקים וחרקים בסביבת האוכל והמגורים שלו.

לסילוק ומניעת חרקים יש פתרון קלאסי – איטום הבית.

לתהליך זה יש מספר שלבים.

עקבו אחריהם באדיקות, ותזכו לתוצאות מידיות

 

שלב ראשון – סילוק מפגעים

בתוך תהליך זה, הדבר החשוב ביותר הוא הקפדה מתמדת על ניקיון הבית. סביבה נקייה היא הצעד הראשון במניעה של נוכחות מזיקים. לאחר מכן, זה הזמן להעיף מהבית כל מה שעלול למשוך ולהזמין מזיקים: לכלוך על משטחי עבודה במטבח, מזון מקולקל בארון הקשות, כתמי שמן, פח מלוכלך, רטיבות לא הכרחית וכו' … מעבר למזווה, סדרו את המחסן וסרקו אחרי נקודות מפגע. במהלך הניקיון, חשוב מאוד להקפיד על שימוש בחומרי ניקוי הייעודיים לכל סוג לכלוך. במקרה של איטום ובידוד הבית ממזיקים, רצוי להשתמש בחומרים שיש בהם חומרים דוחי חרקים.

 

שלב 2 – זיהוי מפגעים חיצוניים

ישנם גורמים סביבתיים רבים שיכולים למשוך חרקים ומזיקים על מרחב הבית והם לא רק קשורים למה שקורה בתוכו. עצים אכולים, פירות רקובים שנושרים מהעצים, מקורות מים חיצוניים כמו צינורות עם נזילה ועוד רבים יכולים למשוך חרקים ועכברים כאחד. בשלב זה יש לטהר ולבצע מזעור נזקים על סביבת הבית ולסלק מפגעים אלו. פעולה זו מונעת מחרקים ומכרסמים גישה למקורות מים ואוכל ובאופן טבעי תגרום להם לנדוד לנקודות אספקה אחרות.

 

שלב שלישי – הדברה ולכידה

הגענו לשלב המעשה. בשלב זה יש לרסס ולהניח מלכודות ללכידת מכרסמים והדברת נמלים, באופן אסטרטגי. עליכם למקום את מלכודות אלו בנקודות הידועות שמהן פולשים לתוך ביתכם המזיקים השונים. זה יכול להיות בכניסה לביתכם, חורים בקירות, אזורים מסוימים בגינה ועוד. קבלן איטום יידע כיצד ליישם את שלב, הבא וקודמיו באופן המקצועי ביותר ובכך ימנע נזקי מכרסמים נוספים בעתיד. בנוסף לפעולות ההדברה, אפשר להשתמש בחומרי ציפוי לקיר וחומרי טיח שמונעים חיכוך וכך חרקים וחולדות לא יכולים לטפס עליהם. היו בטוחים שלקבלן איטום יהיו את כל הפתרונות ההכרחיים.

 

שלב רביעי – סריקה ובדיקה

על שלב זה יש לחזור באופן קבוע ותדיר פעם בשבוע למשך תקופה של לפחות חודש. אחרי גמר עבודות ההדברה והאיטום נגד חרקים ומזיקים, צריך לחזור אחורה, למלכודות שהונחו ולרעלים וחומרי ההדברה שהונחו במקומות בהם זוהתה תנועה של מזיקים. ניתן לברר בקלות האם הם חזרו: ניתן לראות עקבות על הרצפה של עכברים, שובלי גופות של חרקים, צואה, סימני כרסום ועוד. במידה ואלו לא קיימים, סימן שהעבודה הייתה מקצועית וכל מה שנשאר הוא לתחזק ולשמור על ניקיון הבית והמרחב שלו.

 

איש מתקן גג

מה היה לנו עד עכשיו?