בעל המקצוע שאתם חייבים להכיר

הסטטיסטיקה אומרת שכל בית בישראל צריך שירות של חשמלאי לפחות פעם אחת בשנה. ברוב המקרים מדובר בתקלה קטנה או בשירות שכל חשמלאי יכול ויודע לעשות כמו: החלפת שקע, תיקון קצר, התקנת גופי תאורה ועוד.. ישנם מקרים שמדובר בעבודות מורכבות יותר כמו: שדרוג מחד פאזי לתלת פאזי, החלפת מערכת החשמל וכו'. האם לרגע עצרתם לבדוק איזה עבודות רשאי לעשות חשמלאי? מתי יש צורך בחשמלאי מוסמך? לא? אתם מסכנים את החיים שלכם ושל משפחתכם!

 

אילו סוגי חשמלאים יש?

אז הנה סקירה לסוגי החשמלאים שאתם תתקלו בהם במהלך חייכם בגינן של כל מיני תקלות בבית:

חשמלאי עוזר– רשאי לעזור (!) בביצוע של עבודות חשמל במתח נמוך, לא באופן עצמאי אלא בפיקוחו של חשמלאי מוסמך ומעלה. כלומר, תעודת "עוזר חשמלאי" אומר לעזור בלבד.

חשמלאי מעשי– רשאי לבצע עבודות חשמל במתח נמוך באופן עצמאי וגם לערוך תוכנית של עד 40 אמפר. רוב הבתים בישראל הם בעלי מתח נמוך ולכן סביר להניח שהוא יוכל לעזור לכם בעבודה בבית, המגבלה היחידה שיכולה להיות משמעותית היא ה40 אמפר שהוא מחויב אליהם.

חשמלאי מוסמך– יכול לבצע את כל עבודות החשמל ולתכנן תוכנית של עד 80X30 אמפר.

חשמלאי ראשי– מבצע גם הוא את כל עבודות החשמל ויכול לתכנן תוכניות של עד 3X250 אמפר.

כמובן שיש עוד סוגים של חשמלאים בכירים יותר: טכנאי, הנדסאי, מהנדס ובודקים מסוגים אחרים, אך אין לכם כל צורך לדעת עליהם בשביל ביצוע פעולות ביתיות בלבד.

 

מתי יש צורך בשירותיו של חשמלאי מוסמך?

עבור עבודות ביתיות פשוטות של חשמל אין צורך בחשמלאי מוסמך, אפשר להתספק בשירותיו של חשמלאי מעשי. אך אם ברצונכם לשדרג את המונה החד פאזי לתלת פאזי, אתם חייבים לוודא שאתם עושים זאת אצל חשמלאי מוסמך או בכיר ממנו. אל תתביישו לבקש לראות את התעודה או ההסמכה שיש לבעל המקצוע בחזקתו. כשאנחנו מדברים בנושאים של סכנת חיים אין מקום לבושה מיותרת.

 

מה ההבדל בין מונה חד פאזי לעומת מונה תלת פאזי?

מאז מגפת הקורונה שהכניסה את כולנו לבתים, חוקי המשחק השתנו. אז נכון, הקורונה כבר חלפה ואנחנו מסתובבים בחוץ חופשי, אבל שוק העבודה השתנה. המוני אנשים התחילו לעבוד מהבית בחלק מהימים ולכן צריכת החשמל העלה. בעקבות העלייה דירות רבות החליפו את המונה לתלת פאזי שמתאים לצריכת חשמל גבוהה יותר. המונה מאפשר חלוקה של עומס הצריכה.

אם ברצונכם לחליף מונה, קודם כל עליכם לבקש זאת מחברת החשמל. לאחר מכן תצטרכו להזמין חשמלאי מוסמך שיבצע עבורכם את ההחלפה וההתקנה.

 

החשמלאי שלכם אחראי לחיים שלכם

חשמלאים "חאפרים" או כאלו שמתחמקים מהצגת ההסכמה שלהם הם מסכנים אתכם ואת כל הגרים בבית. חיבורים רופפים יכולים להוביל לשריפת, התקנות לא נכונות יכולות להביא להתחשמלות ויש לנו עוד סיפורי אימה אבל לא לפעם הזאת. על מקצועיות לא מתפשרים.

חַשׁמַלַאי

מה היה לנו עד עכשיו?