בעיות נפוצות בבית ואיך לפתור אותן

אם אתם גרים בדירה משלכם תקופה, בטח כבר גיליתם שהדירה לא באה ללא בעיות, ועם הזמן הרבה מאוד דברים עלולים לקרות, למבנה, לדלתות, לרצפה, וחשוב מאוד לדעת למה לצפות. אם תכירו קצת מה הבעיות שעלולות לקרות בביתכם, תוכלו אולי להיות מוכנים יותר ולדעת מה תוכלו לעשות בכדי לפתור את מה שתצטרכו להתמודד איתו. עדיף להיות מוכן למה עלול לקרות, וזה לא ייפול עליכם בהפתעה.

 

בעיות נפוצות

בין הדברים הנפוצים שאתם עלולים להיתקל בהם, תגלו שיש לא מעט סיטואציות שכיחות, בדרך כלל בבית ישן תראו דברים כמו חיבורי חשמל שאינם תקינים, חלונות שחוקים שעובר דרכם אוויר גם כשהם סגורים, ליקויי בנייה שמתגלים בשלב מאוחר ועוד המון. חלק מהפעמים תוכלו להזמין מנעולן במודיעין או דור שירותי חילוץ פריצה ומיגון ולהיות מסודרים, אך לעיתים יהיה מדובר בדברים מסובכים יותר, שמצריכים פתרון מורכב יותר.

 

כמעט כולם

כמעט אין אנשים שרוכשים דירה ולא מגלים לאחר תקופה ליקויים כאלו ואחרים, בדרך כלל הדבר המוכר ביותר זו רטיבות. מצב של רטיבות עלול להיות מסוכן מאוד אם הוא לא מטופל בזמן, זה משפיע גם על יציבות המבנה וגם על בריאות בני הבית. לכן יש חשיבות רבה לשים לב לכל פרט קטן שעלול להעיד על כך, כבר מהרגע שנכנסתם לדירה. הבית שלכם חשוב, וגם גם הבריאות שלכם, ואם מישהו אחר פישל, עדיין אתם תצטרכו להתמודד עם הבעיות.

 

מחלוקות מול קבלנים

מתנהלות הרבה מחלוקות מול קבלנים סביב נושא הליקויים, לעיתים אף מגיעים למשפט כשמדובר במקרים חמורים וחריגים. אם לא הצלחתם להתנהל עצמאית מול הקבלן, תוכלו לפני הגעה למשפט, לפנות עם תלונה לרשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון. זה אולי מצב לא נעים, אך כל הבעיות שצצות לכם בבית, צריכות לקבל מענה מתאים, ואם הקבלן אינו מוכן לקחת אחריות, צריך להמשיך ולנקוט באמצעים הרלוונטיים.

 

יש אחריות

עבור הרבה מעבודות שנעשות בביתכם, חשוב לזכור שאמורה להיות אחריות לשנה. כך שאם תקלו את הבעיות והליקויים בביתכם באותה תקופה, הקבלן מחויב לתקן אותם או לפצות אתכם עבור התקלות האלו. בתום השנה, הדייר צריך לתת לקבלן רשימה שמונה את כל הליקויים והוא מחויב לטפל בהם אם לא הוכח שמקור הבעיה מגיע ממחדל של הקונה.

 

תוספת אחריות

יש רכיבים מסוימים במבנה, אשר עליהם חלה אחריות נוספת, לתקופה ארוכה יותר משנה. זוהי אחריות בהתאם לחוק מכר דירות, תקופת האחריות משתנה בהתאם לסוג הליקוי המדובר. אם יתגלו בעיות במבנה, שהקונה יכול להוכיח שמקורם בתכנון, בחומרים או בעבודה, הקבלן גם במקרים אלו מחויב לתקן אותם.

 

מיפוי בעיות

היום תוכלו למצוא חברות מקצועיות שהשירות שלהם הוא איתור ומיפוי בעיות, גם אם אתם לקראת מעבר וגם אם בתום שנה האחריות. מדובר בהשקעה, אך אלו שחושבים שהם זקוקים לכך, יוכלו לקבל סיוע משמעותי מאוד מהחברות הללו, מכיוון שמדובר באנשים בעלי ניסיון רב וסביר להניח שהם ימצאו בעיות רבות שאולי אתם לא תשימו אליהם לב, אך הן דורשות תיקון, לעיתים אפילו תגלו שמדובר בדברים קריטיים מאוד.

בעיות בבית

מה היה לנו עד עכשיו?