נכות כללית עקב הדברת מזיקים – האם זה יכול להיחשב כתאונת עבודה

לצערנו הרב יש המון תאונות עבודה מידי שנה, אך לא מדובר בדבר שמסתיים במר, בעקבות אותן תאונות עבודה, אנשים רבים זכאים לקבלת הטבות רבות מהמדינה שיסייעו להם עם המצב וגם יעניקו להם פיצויים על מה שנגרם להם. גם הדברת מזיקים זו עבודה, בה יכולות לקרות תאונות, מה שמוביל לצערנו לנכות כללית בכל מיני נסיבות והיקפים. נכות כללית שנגרמת כתוצאה מעבודה בהדברת מזיקים, גם היא מובילה להרבה זכאויות, בואו להבין יותר על מה החוק אומר ומה מגיע גם לכם.

 

תאונות עבודה

תאונת עבודה זה אירוע המתרחש במהלך העבודה, בסרך אל העבודה או בדרך חזרה מהעבודה. התאונות האלו מוגדרות כאירועים פתאומיים ולא צפויים שהביאו לפגיעה פיזית או נפשית אצל העובד. הרבה פעמים התאונות האלו אף עלולות להוביל למצב של נכות כללית, לעיתים זמנית ולעיתים לצמיתות. כשיש תאונת עבודה, ופגיעה כלשהי כתוצאה מכך, על פי החוק יש לכם זכויות והטבות רבות שנועדו להקל על מה שאתם מתמודדים איתו.

 

מה עושים

בכדי לקבל זכויות מביטוח לאומי בגין תאונת עבודה, תצטרכו לעבור שני שלבים חשובים, בשלב הראשון תצטרכו הכרה בכך שנגרמה לכם תאונת עבודה, ולאחר מכן, אם ביטוח לאומי מכיר בכך, בשלב השני יצטרכו לקבוע את היקף הנזק וקביעת אחוזי נכות כללית. את טפסי התביעה להכרה תוכלו למלא ידנית או אונליין ולמסור או להעביר לביטוח לאומי.

 

וועדה רפואית

בשלב הבא, תצטרכו להציג את המקרה שלכם מול הוועדה הרפואית, שם תציגו את מה שקרה לכם ואת היקף הבעיות הרפואיות כתוצאה מכך. הועדה תדון במקרה שלכם, במקרה הצורך רופא גם יעשה לכם בדיקה גופנית, ולאחר מכן יקבעו לכם אחוזי נכות. במידה ולא תקבלו אחוזי נכות, עדיין הסיטואציה מוגדרת כתאונת עבודה, ואם המצב יחמיר תוכלו לעשות הגשה מחודשת להצגת המקרה שלכם מול הועדה.

 

הדברת מזיקים

אנשים שעובדים בעבודות עם חומרים מסוכנים, כמו הדברת מזיקים, זה יכול חשוף אותם לסיטואציות כאלו יותר בקלות. גם בעבודה שידוע בה הסיכון, אם כתוצאה מכך שעשיתם את העבודה נפגעתם, ויש לכם עכשיו נכות כללית כלשהי, זה נקרא תאונת עבודה. גם במצב כזה אתם זכאים לכל ההטבות וזכויות שהחוק נותן לאנשים אשר נפצעו בתאונת עבודה.

 

מתי מגישים את התביעה

את התביעה לביטוח לאומי בגין תאונת עבודה, צריך להגיד כשניים עשר חודשים ממועד הפגיעה. אם תאחרו במועד הגשת התביעה, זה עלול לפגוע לכם בקבלת ההטבות ומימוש הזכויות שלכם בצרוה תקינה.

 

לסיכום

לחוות תאונה כלשהי זה אינו מצב נעים, אך צריך להבין שתאונות עבודה זה דבר שנוטה לקרות הרבה, ויותר מידי אנשים אינם מודעים לזכויות שלהם במקרים כאלו. אם עברתם תאונת עבודה, תנסו לפעול מהר, לדווח למעסיק שלכם, לדאוג לדווח לביטוח לאומי ולהתחיל לתעד ולאסוף את כל המסמכים הרפואיים הנוגעים למקרה, זאת הדרך שלכם לקדם ולהגן על הזכויות שלכם בצורה הטובה ביותר.

זכוכית מגדלת

 

מה היה לנו עד עכשיו?