נזקי מים – מדוע זה קורה?

מים הם משאב החיים העיקרי על כדור הארץ, אך כמו כל דבר בחיים, בכמויות גדולות מדי, במקומות הלא נכונים, מים יכולים לעשות נזק רב. נזקי מים שנגרמים לתשתיות השונות, מתרחשים עקב סיבות שונות, הגורמות להצטברות של מים במקומות בהם הם לא אמורים להימצא. מדוע נזקי המים קורים? תשובות לפניכם.

 

נזקי מים

כאשר אנו מדברים על נזקי מים, אנו מדברים על נזקים הנגרמים לתשתיות שונות כתוצאה מהצטברות של מים בחללים שונים. דליפות, נזילות ותקלות שונות יכולות לגרום למים להגיע ממקום מסוים וטבעי, אל חללים נסתרים בבתים, שם ההצטברות שלהם תשפיע לרעה. נזקי המים השונים שניתן למנות הם עובש, קורוזיה וריקבון.

פרט לאלו, גם לחות ברמה גבוהה, במקום בו הרמה שלה אמורה להיות נמוכה יותר, יכולה לגרום לנזקי ריהוט. הצטברות מים יכולה לגרום לקילופי צבע בקירות, לנזקים לציוד טכנולוגי ולרטיבות לא רצויה. ניתן לפנות אל בעל מקצוע, כמו אושר לוי מאתר נזילות על מנת לאתר נזילה הגורמת לנזקי מים.

 

הגורם הסביבתי

נזקי מים יכולים לקרות ממספר סיבות. ראשית, גורמי הסביבה והטבע יכולים לגרום להיווצרות של נזקי המים בעיקר במבנים ודירות בעלי תשתית ישנה. סערות וסופות יכולות להנחית כמויות גדולות מאוד של מים על מקום מסוים, כך שאם המקום אינו עמיד מספיק, מים עלולים להצטבר במקומות לא רצויים ולגרום לנזק.

ניתן למנוע או לצמצמם את נזקי המים שנגרמים כתוצאה ממזג האוויר. אומנם לא ניתן לעצור סופות וסערות, אך בעלי מקצוע יכולים לספק פתרונות איטום, שימנעו ממים לחדור פנימה. בנוסף, ניתן להשתמש בפתרונות ניקוז, על מנת לנתב את המים למקום הרצוי.

 

כשלים במערכות המים

נזילות ודליפות של מים הן מהגורמים העיקריים ביותר להיווצרות נזקי מים. נזילות ודליפות מתרחשות לרוב כאשר יש כשל כלשהו במערכות המים של הבית. למשל, סדק בצנרת יכול להוביל לנזילת מים אל בין קירות הבית ולהצטברות איטית של המים.

גם אם מדובר כאמור בסדק קטן שגורם לדליפה בקצב נמוך, בסופו של דבר המים יצטברו בכמויות ויגרמו להופעה של נזקי המים השונים. במקרים בהם יש סימנים לנזקי מים, אך לא ברור מדוע, כדאי לפנות אל מאתר נזילות.

 

מכשירי חשמל שמחוברים למים

בעידן המודרני, הבית מכיל מכשירי חשמל רבים שיש להם ממשק כזה או אחר עם מים. מקררים, דודי שמש, מזגנים, מייבשים ומכונות כביסה הם חלק ממכשירים אלו. תקלה באחד המכשירים יכולה לגרום לנזקי מים שונים.

 

חשיבות למקור הנזק

הצטברות של מים במקומות בהם מים לא אמורים להצטבר, תגרום לנזקי מים להופיע בצורה כזאת או אחרת. על מנת למנוע מנזקי המים להגיע למצבים חמורים של ריקבון ועובש, חשוב להבין מה הוא מקור הנזק. בדקו עם אנשי מקצוע ועם שאר דיירי הבית מה גרם לנזק ומנעו החמרה מיותרת.

מצלמה תרמית

 

מה היה לנו עד עכשיו?