למה כדאי להזמין לוכד נחשים?

הקיץ כבר הגיע, ויחד אתו הגיעו הנחשים שלפעמים מצליחים להגיע לאזורי המגורים.

אז מה כדאי לנו לעשות על מנת להימנע ולמנוע מהם להגיע לבית שלנו ולמה כדאי להזמין לוכד נחשים כמה שיותר מהר? כל זאת ועוד במאמר הבא.

מקרי הכשה רבים נגרמים לאנשים שמנסים ללכוד או להרוג נחש בכוחות עצמם. ולרוב כשמנסים להרוג נחש מצליחים לפצוע אותו בלבד וכך בעצם משאירים חיה פצועה שנוטה להיות תוקפנית אף יותר ובכך מחמירים את הבעיה.

הכשת נחש עלולה להסתיים בפציעה חמורה במקרה הטוב, ובמוות במקרה הרע. לכן חשוב מאוד לדעת מה כדאי לעשות כשנתקלים בחיה המסוכנת ומה אסור לעשות – ולא פחות חשוב, מה ניתן לעשות על מנת למנוע הגעה של נחשים לאזור הבית שלנו.

 

מתי כדאי להזמין לוכד נחשים?

אם נתקלתם בנחש בגינה הציבורית או בפארק, או בשטח ציבורי כלשהו – התקשרו למוקד העירוני, מכיוון שהשטח נמצא באחריות העירייה או המועצה ובאחריותה לטפל בנחשים עם בעזרת לוכדי נחשים מטעמה.

לעומת זאת, אם נתקלתם בנחש בשטח הבית שלכם, כדאי מאוד שתפנו ללוכד נחשים מקצועי על מנת שיגיע וילכוד את הנחש ויפנה אותו. לא קיימת הדברה נגד נחשים, מכיוון שנחשים נחשבים כזן מוגן וחל איסור מוחלט לפגוע בהם. לכן יש צורך בבעל מקצוע שיטפל בנחש ויפנה אותו מבלי לפגוע בו.

 

עשה ואל תעשה

התקלות בנחש באזור הבית או בתוך הבית יכולה להיות חוויה לא נעימה בכלל, לכן נסו לנשום עמוק ולא להילחץ יותר מדי מכיוון שרוב הסיכויים שמדובר בנחש שאינו ארסי.

כשפוגשים בנחש, ישנם מספר דברים שתוכלו לעשות, וישנם מספר דברים שאסור בתכלית האיסור לעשות לבד!

ראשית, אל תנסו ללכוד את הנחש בכוחות עצמכם, ואל תנסו לפגוע בו. מומלץ לא לנסות גם לרדוף אחריו ובאופן כללי – לא לגרום לו להרגיש מאוים מכם, מכיוון כשהנחש חש בסכנה הוא לרוב מנסה להכיש או לתקוף.

שמרו על מרחק של שני מטרים לפחות מהנחש והרחיקו אנשים וילדים מהאזור בו הוא נמצא, שימו לב שאתם מרחיקים גם את בעלי החיים מהאזור מכיוון שהם עלולים לנסות ולתפוס את הנחש בעצמם.

כעת זה הזמן להתקשר לבעל מקצוע כמו לוכד הנחשים, וודאו כי ללוכד אכן יש רישיון מטעם רשות הטבע והגנים, ועד שהלוכד יגיע – נסו לשמור על קשר עין רציף עם הנחש על מנת שתדעו בדיוק היכן הוא נמצא עד שהלוכד יגיע. קרוב לוודאי שלוכד הנחשים ייתן לכם הנחיות טלפוניות – ומומלץ להקשיב לו.

לסיכום, על מנת למנוע הגעה של נחשים לאזור ביתכם, תוכלו לכסח את הדשא באופן קבוע, שכן נחשים לא אוהבים להיות חשופים, לכן שמרו על גינה מסודרת ונקייה מגרוטאות ודברים ישנים שהנחשים יכולים להסתתר באמצעותם.

 

מה היה לנו עד עכשיו?