מהו בדק בית ואיך הוא מתבצע? 

לא פעם אנחנו שומעים על אנשים שקונים דירה לאחר שהם בדקו את כל הפרטים החשובים בנוגע לסביבת המגורים כמו למשל גינות השעשועים שנמצאות בקרבת מקום, מוסדות החינוך ובתי כנסת.

מדובר בפרטים חשובים ביותר, אבל ראוי לציין שיש פרטים נוספים שחובה לבדוק לפני שקונים דירה. בשורות הבאות נציין בפניכם את הדברים הללו ונסביר מה הקשר ביניהם לבין הליך של בדק בית. הישארו אתנו ותקבלו את כל המידע הנחוץ לכם בנושא.

 

מה זה בדק בית?

בדק בית הינו הליך חשוב שכל אחד צריך לבצע רגע לפני שהוא משקיע בנכס. שכן, לעיתים, עשויים להיות נזקים מסוימים בנכס שאינם נראים לעין של אדם שלא בקיא בנושא. לא פעם, בהליך של בדק בית נמצאים הליקויים הבאים:

  • נזילות של מים
  • ליקויי בנייה
  • שקיעה של מרצפות
  • סדקים בקירות או בתקרה
  • הפרשי גובה
  • רטיבות ועוד

אף אחד לא רוצה לרכוש נכס במחשבה שמדובר בנכס טוב ותקין ולגלות בהמשך שמדובר בנכס שמצריך תיקונים רבים. לכן, חשוב לבצע הליך של בדק בית לפני רכישה של הנכס הנבחר.

 

איך בדק בית מתבצע? – השלב ה – 1

 

הליך של בדק בית מתבצע תוך יישום הדרגתי של כמה שלבים הכרחיים. בשלב הראשון, מתבצע הליך של איתור נזילות מים ורטיבות. יש מי שסבורים שהם יכולים למצוא באופן עצמאי רטיבות מבלי לקרוא לאנשי מקצוע.

חשוב לציין כי הדבר עשוי להיות נכון במצבים שבהם הרטיבות נראית לעין. אך לעיתים יש צורך בביצוע בדיקות מקיפות שכוללות שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים שניתן רק באמצעותם לראות אם יש נזילה בתוך הקירות.

 

איך בדק בית מתבצע? – השלב ה – 2

השלב השני כולל בדרך כלל בדיקה של שני הדברים הבאים:

 

  • קיומה של קרינה מסוכנת

במהלך בדיקה זו נבדק אם אכן ישנה קרינה מסוכנת בדירה ואם מתגלה שאכן קיימת קרינה מסוג זה, הדבר נבדק באופן מעמיק כדי להבין מהי רמת הריכוז של קרינה זו.

 

  • בדיקת גז ראדון

מעטים יודעים שלעיתים ישנה נוכחות של גז שנקרא ראדון. גז זה נחשב למסוכן ביותר כשהוא נמצא בכמות גדולה בנכס. הוא יוצא מתוך קרקעית האדמה, כך שחשוב לבדוק את קיומו בבתי קרקע ובבתים שיש בהם ממ"ד תת קרקעי.

 

איך בדק בית מתבצע? – השלב ה – 3

בשלב זה מתבצעת בדיקה מקיפה של מערכת החשמל בבית. הבדיקה נערכת על ידי מהנדס חשמל שמומחה בתחום. הוא בודק את השקעים שבמקום, את עומסי החשמל, לוחות החשמל וכמובן את מערכות לגילוי האש במידה וקיימות כאלו.

 

כמה מילים לפני סיום המדריך

עד כאן כל המידע החיוני בנוגע לבדק בית ואיך הוא מתבצע. כעת, כשידועים לכם כל הפרטים הללו, נותר לכם לערוך בדק בית ולהיות בטוחים שאתם רוכשים נכס טוב.

איתור נזילות מים

מה היה לנו עד עכשיו?