ניסור בבטון כדי להתקין מזגן – איך לעשות את זה נכון

שני דברים מייחדים את מדינת ישראל: הראשון, חם כאן מאד. במילים אחרות – כולנו צריכים מזגן.

השני, קירות בטון בבתים הם דברים שבשגרה, בעיקר בממ"דים ומקלטים.

אבל מה עושים במצב שבו נדרשת התקנה של מזגן על קיר בטון? התשובה היא ניסור בבטון.

איך מתבצע ניסור בבטון, וכמה זה יעלה לכם? הנה כמה דברים לדעת על ניסור בטון להתקנת מזגן.

 

מתי צריך לבצע ניסור בבטון כדי להתקין מזגן?

כאשר התקנת המזגן מתבצעת על קיר בטון, נדרש ניסור בבטון. ניסור בבטון יידרש בעיקר במצבים הבאים:

  • התקנת מזגן בממ"ד או מקלט: ממ"דים ומקלטים עשויים מבטון ולכן הם דורשים ניסור בטון לצורך ההתקנה.
  • התקנת מזגן בבית חדש: ענף הבנייה עובר שינוי משמעותי בשנים האחרונות. אם בעבר רוב המבנים התבססו בעיקר על בלוקים ועל מעט בטון, היום הבנייה המודרנית מתבססת על בטון באופן מובהק.
  • התקנת מזגן בבית שעבר תהליך חיזוק: הבטון הוא חומר עמיד וחזק, וככזה הוא גם בטיחותי יותר, למשל במצבים של רעידות אדמה או אסונות טבע. הרבה מהבניינים הישנים עברו תהליכים של חיזוק בשנים האחרונות, וברבים מהם נעשה שימוש בבטון במסגרת השיפוץ.

אם אתם זקוקים לשירותי התקנת מזגן בחיפה ובצפון עם התמחות בניסור בבטון, תצטרכו להסתייע בשירותיו של מתקין מזגנים עם ציוד מתקדם לניסור בטון, וידע מתאים.

 

אז איך מבצעים ניסור בבטון?

לאור השינויים בהרגלי הבנייה, הדרישה לניסור בבטון עלתה בעשרות אחוזים בשנים האחרונות. אם החלטתם להתקין מזגן בחדר עם קירות או תקרת בטון, תצטרכו לבצע ניסור בטון לשם ההתקנה. במקרה כזה ציוד רגיל לא יספיק, ויש צורך בציוד מתקדם. את הניסור מבצעים בעזרת מסור חשמלי, אליו מחברים דיסק מחוזק שמצופה בשבבי יהלום. שבבי יהלום הם חזקים ומשוננים במיוחד, ולכן הם יכולים לחתוך דרך בטון בקלות וביעילות. ישנם מתקיני מזגנים המספקים שירותי ניסור בבטון והם יטפלו בתהליך הניסור וההתקנה מתחילתו ועד סופו, באופן מקצועי ואחראי.

 

כמה עולה ניסור בבטון להתקנת מזגן?

מכיוון שמדובר בתהליך שדורש ציוד מתקדם וזמן עבודה ארוך יותר, תידרשו לשלם תוספת מחיר עבור התקנת מזגן עם ניסור בבטון. התקנת מזגן דורשת ניסור בחלל קטן יחסית, ולכן מחיר הניסור נע סביב מאות שקלים בודדים בלבד. המחיר הסופי של הניסור יושפע בין היתר מסוג הבטון והעובי שלו, ומגודל המזגן שאתם מבקשים להתקין.

לסיכום, אם אתם החלטתם להתקין מזגן על קירות בטון, טכנאי המזגנים יבצע ניסור בבטון באמצעות ציוד מתקדם. ניסור בבטון נקרא גם ניסור יהלום, על שם שבבי היהלום שמורכבים על המסור החשמלי. במידה ואתם מחפשים התקנת מזגן בחיפה והסביבה, אשר מצריכה ניסור בבטון, חשוב שתפנו למתקין מזגנים עם ציוד מתאים לניסור בבטון.

 

מכשיר חשמלי

מה היה לנו עד עכשיו?