אילו מזיקים תמצאו לאחר הצפה ואיך ניתן לעשות לכך שיקום

הצפה היא אירוע שעלול להיות מסוכן.

כולם מודעים למפגעים הבטיחותיים שעלולים לקרות בעקבות הצפה: קריסה, היחלשות היסודות, נזקי חשמל, ועוד רבים אחרים.

במאמר זה, נעסוק במפגע נפוץ במיוחד, שפעמים רבות אינו מקבל את תשומת הלב הראויה.

לאחר הצפה, תוכלו להבחין בכמות גדולה של מזיקים שפוקדים את ביתכם.

במאמר זה תקבלו את כל המידע הרלוונטי לגבי מזיקים לאחר הצפה.

בנוסף, נחשוף בפניכם את הצעדים הנחוצים על מנת לשקם ולשפר את המצב.

 

מזיקים לאחר הצפה

כאמור, לאחר הצפה, מזיקים רבים עלולים לפקוד את ביתכם. אותם מזיקים הם מזיקים שחיים בבית שלכם באופן קבוע, אך במקומות נסתרים, כך שאתם לא מודעים אליהם והם אינם מפריעים לכם. הצפה גורמת להרס בתי הגידול הקבועים של המזיקים, והם נאלצים לחפש מקום חדש. הדבר תקף לכלל המזיקים שבביתכם. כלומר, לאחר הצפה, תוכלו למצוא בביתכם מגוון רחב של מזיקים – כל אלה שכבר היו שם מלכתחילה: נמלים, עכברים, מקקים, ואפילו לטאות.

 

ניקוז וייבוש המים

השלב הראשון בתהליך שיקום נזקי מים הוא ניקוז וייבוש המים במהירות האפשרית. איך עושים את זה? האופציה הראשונה היא כמובן לשלם לחברה שתעשה זאת במקומכם. אם החברה לא יכולה להגיע בזמן, תוכלו לבצע את זאת בעצמכם. ניקוז נעשה על ידי גריפת המים אל עבר חורי הניקוז שבבית. ישנן מספר דרכים על מנת לייבש את הבית לאחר הצפה. תוכלו להשתמש בסחבה, מאווררים, מכשירי פן, וכדומה.

 

הדברה

לאחר שהבית יבש, ניתן לעבור לשלב השני בתהליך שיקום נזקי המים, הלא הוא שלב ההדברה. אמנם הבית יבש, אך בתי הגידול של המזיקים עדיים נותרו הרוסים, ואם לא תעשו דבר בנידון, הם ימשיכו להסתובב בביתכם למשך תקופה ארוכה. לכן, על מנת למנוע את התרחיש הזה, תצטרכו לבצע הדברה. בניגוד לשלב הניקוז והייבוש, את שלב ההדברה לא תוכל ולבצע בעצמכם, משום שהדבר מסוכן. במקום, צרו קשר עם מדביר מקצועי, או עם חברת הדברה מנוסה, וקבעו הדברה בהקדם האפשרי.

 

אוורור

לאחר הדברה, יש לפעול על פי הוראות המדביר, ולתת לבית להתאוור למשך פרק זמן מסוים. הקפידו להשאיר את החלונות פתוחים, ולהימנע משהייה ממושכת בבית. לאחר הדברה, הבית מלא בחומרים רעילים, ולכן חל איסור לשהות בבית לאחר שבוצע בו הליך שכזה. משך הזמן בו תיאלצו להיעדר מביתכם משתנה ממדביר למדביר. לכן חשוב שתקשיבו ביתר תשומת לב להוראות בעל המקצוע, ותעשו כדבריו.

 

סיכום

מזיקים בבית לאחר הצפה הם לא דבר נדיר. לאחר הצפה תוכלו למצוא בביתכם מגוון של מזיקים שיצאו ממקומות המסתור שלהם. לכן, לאחר הצפה, יש לנקוט במספר צעדים על מנת לשקם את הנזקים. תצטרכו לבצע ניקוז וייבוש של המים, הדברה, ואוורור. כך תוכלו להיות בטוחים שנזקי המים שוקמו לחלוטין.

 

חרק

מה היה לנו עד עכשיו?