מאיזה מזיקים כדאי להיזהר כשרוכשים פרגולה

בעת רכישה של פרגולה (ולמען האמת, גם לאחר הקנייה) יש להיזהר ממזיקי עץ.

חשוב שתדעו שלא תמיד אפשר לראות במבט מהיר אם מזיקים אלו נמצאים בתוך הפרגולה.

הסיבה לכך היא שמזיקים אלו פוגעים באופן ממשי בעץ.

הם בעצם מכרסמים את החלק הפנימי של הקורה מבלי שניתן לראות זאת מבחוץ.

במצב שכזה, הקורה הופכת חלולה והדבר עשוי לסכן את היושבים תחת הפרגולה.

על אילו מזיקים אנחנו מדברים? ומה חשוב לדעת עליהם? כל זאת ועוד יובא בשורות הבאות.

 

חרקי עץ – מיהם בעצם?

כפי שאתם כבר יודעים, בעת קנייה של פרגולה, צריך להיזהר מחרקי העץ. אבל מי הם? חלק מהם יכולים להיראות לכם כתמימים, כיצורים חמודים שמסתובבים בחצר שלכם ולעיתים גם בשטח הפתוח. אבל אותם יצורים שנראים לכם חמודים, הם מזיקים שעשויים לגרום לכם לצרות גדולות. אם אתם תוהים איך תוכלו לזהות את חרקי העץ, זה די פשוט. אתם צריכים לבדוק אם נשמעים קולות כרסום חזקים. מזיקים אלו משמיעים קולות כרסום שהאוזן שלנו מסוגלת לשמוע די בקלות. יש כמה חרקי עץ שכיחים שאתם צריכים להיזהר מהם כשאתם רוכשים פרגולה ואלו החרקים הבאים:

  • טרמיטים
  • אבקניות
  • יקרוניות
  • חיפושיות

שימו לב, חיפושיות נכללות ברשימה (אמרנו לכם שיש חרקים שנראים על פניו נחמדים נכון? החיפושיות הן חלק מהם).

 

מהם הנזקים שעשויים להיגרם לפרגולה בעקבות מזיקים אלו?

כשאתם קונים פרגולה מעץ אתם צריכים לקחת בחשבון שאם לא בדקתם נוכחות של חרקים בגינה שלכם, אתם עשויים לסבול מנזקים כבדים לפרגולה עצמה ולרהיטים שנמצאים בקרבת מקום. כדי שתוכלו לזהות את נוכחותם של החרקים הללו ולדעת בוודאות אם יש תעלות בעצים, אתם צריכים לא רק לחפש קולות כרסום, אלא לבדוק אם יש שאריות של נסורת. במהלך הכרסום, החרקים משאירים אחריהם שובל של נסורת שעשויה לרמוז לכם על כך שיש נוכחות ערה שלהם בעצים שנמצאים בקרבת מקום.

 

מה עושים אם כבר קניתם פרגולה וגיליתם שיש מזיקים בקרבת מקום?

אם כבר רכשתם פרגולה ורק לאחר מכן, גיליתם שיש מזיקים בקרבת המקום שבו התקנתם אותה, אתם צריכים פשוט לערוך הדברות לפרגולה עם מדביר מומחה. כדאי שתדעו שהליך הדברה של חרקי עץ מתבצע אך ורק על ידי מדביר מומחה, שכן, יש צורך בחומרים מיוחדים. החומרים שנמכרים בחנויות השונות לא מחסלים מזיקי עץ. במקרים מסוימים, מדביר של מזיקי עץ יחדיר גז אל חלל הפרגולה ובעצם יגרום למותם של הביצים, הזחלים וגם הגלמים של המזיקים שנמצאים בתוך העץ. כך ניתן יהיה להשמיד באופן רשמי את החרקים. כדאי שתדעו שמדובר בהליך שצריך לחזור על עצמו כמה פעמים (כדי להיות בטוחים שהמזיקים מתו).

אלו היו כל הפרטים שאתם צריכים לדעת בנושא, מאחלים לכם שלא תדעו מזיקים בפרגולה ושתיהנו ממנה.

 

ג'וקים

מה היה לנו עד עכשיו?