מתגרדים כל הלילה? אולי יש לכם פשפשי מיטה

פשפשים הם חרקים קטנים שחיים מדמם של בעלי חיים או בני אדם. לפשפשים הבוגרים יש גוף שטוח בצבע חום ולאחר האכלה, גופם מתנפח וצבעו  הופך לאדמדם. הפשפשים אינם מסוגלים לעוף והם נעים במהירות על פני רצפות, קירות ותקרות. נקבות הפשפשים עשויות להטיל מאות ביצים בכל הטלה ובתנאים נוחים החרקים יכולים להתפתח במלואם בתוך חודש. על הטיפול בפשפש המיטה במאמר שלפניכם.

 

פשפש המיטה

פשפשים עלולים להיכנס לבית מבלי להתגלות דרך ביגוד, מזוודות, מיטות וספות משומשות. גופם הפחוס מאפשר להם להשתלב גם בחללים זעירים במזרנים, בין הקפיצים, במסגרות המיטה וכדומה. הפשפשים פעילים בעיקר בלילה והם נוטים לנשוך אנשים בעת שהם ישנים בלבד. הם ניזונים מהדם דרך מקור מוארך לאחר שהם מנקבים את העור. להרחבה ראו bugs-center.co.il

 

מקומות מסתור

פשפש המיטה אוהב מקומות מסתור חמים, שיש בקרבתם מקור דם זמין עבור הביצים שעתידות לבקוע. הפשפש כאמור נוטה להסתתר בשעות היום ולצאת לפעילות בעיקר בשעות הלילה כאשר הטמפרטורה הכללית נמוכה יותר. הדבר מקל עליו לאתר מקורות חום שבהם הוא ימצא דם בקלות. הפשפש מסוגל לשרוד ללא מזון לאורך תקופה של שבועות ולהתרבות במהירות בחלל.

 

סימנים לפשפשים

מלבד סימני הגרד במקומות העקיצה לעיתים ניתן להבחין בכתמי דם על הסדינים או הציפית. ניתן גם לזהות כתמים כהים של צואת פשפשים על הסדינים וקליפות של הביצים באזורים שבהם הפשפשים מסתתרים. לנוכחות של פשפשים עשויה להתלוות גם ריח רע. עקיצות הפשפשים עשויות להופיע בכל אזור חשוף בעור בשעות השינה והפצעים הופכים לגרד בתוך זמן קצר.

 

הדברה מקצועית

על מנת לטפל בפשפש המיטה כראוי יש צורך בהדברה מקצועית תוך טיפול בכל הסדינים והמצעים במקביל. במקרים רבים נעשה שימוש במשאבת קיטור לצורך סילוק הביצים והפשפשים בשלבי מחזור החיים השונים כיוון שאלו מסתתרים במקומות שקשים לגישה. לאחר מכן  מבוצע ריסוס בחומרים כימים מותאמים נגד פשפש המיטה, על מנת להשלים את פעולות ההדברה.

 

פעולות מקדימות

לקראת ביצוע  הדברה נגד פשפש המיטה יש לשאוב היטב את האזור ולנקות את החריצים מאבק. חשוב גם לסתום סדקים ומעברים  בחדרי השינה שייתכן ומסתתרים בהם פשפשים ורק לאחר מכן להשתמש בקיטור ובהדברה כימית, על מנת לקטול את הפשפשים הקיימים במתחם. מומלץ שלא לנסות להדביר פשפשים עם חומרים ביתיים שעלולים לגרום  להפצת נגיעות הפשפש בבית.

 

סיכום טיפול בפשפש המיטה

לסיכום הנושא, במידה ואתם חושדים שחדר לביתכם פשפש המיטה, הסירו את כל המצעים ובדקו היטב אם יש סימנים של החרקים או ההפרשות שלהם. יש להסיר את כיסוי האבק מעל הקפיצים ולבדוק את התפרים במסגרת העץ במקום שבו הוא מהודק למיטה. במידה וזיהיתם אותם נקו מצעים, וילונות ובגדים בכביסה חמה וייבשו אותם במייבש והזמינו מדביר.

אישה ישנה

 

מה היה לנו עד עכשיו?