איך להיפטר מהג'וקים אחת ולתמיד?

אמאלה, ג'וק!

הקיץ הוא העונה החמה של החרקים והמזיקים שמגיעים לבתים, מביאים איתם מחלות ומעלים את לחץ הדם שלכם כל פעם שתפגשו בהם בפינה חשוכה של

הבית.

כמו יתר החרקים, התיקנים יכולים לפלוש לארונות ולהטיל שם צואה או להביא איתם אלינו הביתה חיידקים משאריות המזון שאכלו בפחי האשפה. בקיצור,

איכסה.

לא חבל על הבריאות הפיסית (והנפשית) שלכם?

אנחנו כאן כדי להסביר כיצד ניתן לנסות למנוע את הגעתם של התיקנים לבתים, מהם סוגי התיקנים הנפוצים בישראל, ומה לעשות אם גילינו תיקנים אצלנו

בבית?

 

נעים להכיר?

אם הם כבר גרים איתכם בבית, ברשותכם נערוך היכרות קצרה, בשם הנימוס . תיקן, נעים להכיר.
סוגי התיקנים הנפוצים בישראל הם התיקן האמריקני והתיקן הגרמני. התיקן האמריקני הוא הנפוץ ביותר בישראל. הוא מגיע מהביוב וחודר אל הבתים דרך החלונות ופתחי הניקוז. לעומתו, התיקן הגרמני, שהוא קטן יותר, נפוץ יותר במסעדות, אך לאחרונה מתחיל להופיע גם בבתים.

בניגוד לאמריקאים הקרירים, התיקנים הגרמנים אוהבים חום, כך שבבית ניתן למצוא אותם בעיקר ליד המנוע של המקרר או מאחורי מכשירי חשמל .
הבעיה הגדולה של התיקן הגרמני היא קצב ההתרבות המסחרר שלהם. הם מתרבים כל חודש וחצי ובקיץ המצב מחמיר. הם גם עמידים יותר מהתיקן האמריקני. בעקבות עמידותם הרבה, מדבירים תיקן זה באמצעות חומרים מיוחדים וחזקים יותר, מעבר לריסוס.

 

מניעה נבונה

המניעה היעילה ביותר היא חסימה של דרכי גישה של תיקנים לבית והימנעות מהשארת שאריות מזון או אריזות מזון פתוחות. כמו כן, יש לנסות לשמור על פתחי ניקוז אטומים. התיקנים אוהבים אזורים לחים וטחובים כך שכדאי להקפיד לבדוק אם אין בבית רטיבויות בארונות הסמוכים לכיורים.

אם יש לכם בורות ביוב ובמיוחד חורי ביוב שלא נעשה בהם שימוש, מהרו לאטום אותם. אם התחלתם לראות מספר תיקנים בבית, כדי למנוע התפשטות ניתן לשים פקק על פתח הניקוז בחדר האמבטיה.

במידה ושמעתם מהשכנים על מכת תיקנים, מומלץ להקדים הדברה למכה ולהזמין חברת הדברה  מקצועית, משום שמקקים נודדים ומתרבים. כך שאם השכנים סובלים מהאורחים הלא קרואים, יש סיכוי רב שהם יקפצו לביקור בית גם אליכם.

 

הדברה – מתי, ואיפה

לא צריך להזמין הדברה בפעם הראשונה שאתם רואים תיקן בבית. אם נתקלתם בתיקן אחד פה ושם, ניתן לרסס עצמאית באמצעות אחד ממגוון חומרי הנגד הנמצאים בכל חנות. חשוב לפעול על פי הוראות היצרן כדי לא לסכן את בריאותכם. כשהמצב חמור יותר,ואתם רואים תיקנים בביתכם בתדירות גבוהה, זה הזמן להזמין הדברה. איפה בבית חשוב לעבור?
כדאי מאוד לפתוח פעם בשנה את מערכת הביוב, חשוב מאוד לפזר חומר הדברה על אדני החלונות, על מנת שהתיקן לא יחדור לבית דרכם.

לסיכום, כשמזמינים מדביר, הדבר החשוב ביותר הוא לוודא שיש לו רישיון מדביר בתוקף עם היתר של המשרד להגנת הסביבה. אין רשיון- לא מזמינים. בנוסף כשמדובר במדביר (ראיתם מה עשינו פה?) המלצות וחוות דעת הן משמעותיות ביותר, כך שבעל מקצוע עם המלצה שווה תמיד פי כמה. (ההמלצה שלנו- הדברות מיכאל ובוריס)
שוות פי כמה ערך כן? לא פי כמה תיקנים.
רק שיהיה ברור.

 

 

בעלי חיים

מה היה לנו עד עכשיו?