הסיוט הכי גדול: מה כרוך בלכידת נחשים?

לא רק בקיץ נראים הנחשים, הם עלולים לצוץ גם בחורף ובעונות המעבר. כאן ריכזנו עבורכם מידע בתקווה שהוא יסייע לכם במקרה בו תתקלו בנחש, מה נכון לעשות ומה אסור לעשות כשרואים נחש, מי יכול ללכוד נחשים ומה כרוך בלכידת הנחש. מוזמנים להמשיך איתנו.

 

באיזה עונה הנחשים מגיעים?

לפני הכל נפתח בכבוד האכסניה ונודה ללוכד הנחשים המומחה שתרם לנו מהידע שלו בשמחה. פרגנו לו וכנסו להתרשם מהאתר שלו: רז בירן לוכד נחשים.

עונת הנחשים משתנה כל שנה מחדש. לרוב, היא מתחילה מסוף חודש אפריל והיא נמשכת עד נובמבר, אך בדיוק כמו שהזכרנו כאן, גם בחורף, כאשר הנחשים נכנסים למנוחת החורף שלהם, ניתן להיתקל בהם. זה קורה בעיקר במקרים בהם הנחשים החליטו לישון את שנת החורף שלהם במרחב הביתי והפרטי שלנו. זה יכול להיות במחסן, חצר, מקלט ואפילו על הגג. הנחשים פעילים בעיקר כאשר הטמפרטורות חמימות וגבוהות. כאשר החורף מתחיל, הנחשים נכנסים לשנת חורף.

 

מה נכון לעשות כאשר רואים נחש?

אתם הולכים בחצר, במחסן או בכל מקום אחר ופתאום מגלים שאתם לא לבד, עיניים ממוקדות נתלות בכם… במקרה בו אתם מגלים שאתם סמוכים לנחש, גם אם לא מדובר בנחש ארסי, חשוב לעצור ופשוט, לא לזוז. חשוב לשמור על קשר עין ולהמשיך לעקוב מה עושה הנחש ומצד שני, לא להתקרב ולאחר שהנחש ממשיך, אפשר להתרחק למרחק סביר. חשוב לא לאבד קשר עין איתו ומייד לפנות אל לוכד נחשים מורשה.

אם אתם אם טלפון נייד עליכם כדאי שתצלמו את הנחש או אפילו תסריטו אותו. כך תוכלו לשלוח ללוכד הנחשים אליו תפנו תמונה מהנחש. הוא גם ידע לאמר לכם אם מדובר בנחש ארסי או לא.

 

מה אסור לעשות כשרואים נחש?

ברגע שראיתם נחשף, אתם חייבים לשמור על עצמם ולהקפיד לא לזוז. חשוב לא לאבד קשר עין עם הנחש, לא להפנות לו גב והכי חשוב, לא לנסות ללכוד את הנחש באופן עצמאי. לכידת נחש היא משימה מורכבת שעלולה לפגוע בכם כל עוד ואתם לא מיומנים בכך. כדאי לשמור על שקט מבלי להרעיש. ברגע האפשרי חשוב להזעיק לוכד נחשים שילכד את הנחש המסתובב.

 

מי יכול ללכוד נחש?

רק לוכד נחשים מורשה מבחינה חוקית ללכוד נחשים. הוא ידע לסרוק את האזור ולאתר את הנחש ואת מקום המחבוא שלו. לוכד נחשים הוא אחד שעבר הכשרה מקצועית בתחום והוא מחדש את ההיתר שקיבל כל שנה מחדש. סתם שתדעו, כל לוכד נחשים נדרש לעבור מבחן לרענון החומר כל חמש שנים.

אם הזמנתם לוכד נחשים והנחש הספיק להיעלם והלוכד לא מוצא את הנחש, הוא יתן לכם הנחיות ברורות מה לעשות במקרה שאתם שוב רואים נחש אך מרבית הלוכדים גם נותנים אחריות לביקור והם מגיעים שוב פעם לאיתור הנחש ללא עלות נוספת.

בעל חיים

 

מה היה לנו עד עכשיו?